آموزش استخراج اتریوم با کامپیوتر خانگی ویندوز به صورت گام به گام – فناوران امید

استخراج اتریوم با کامپیوتر ویندوزی کار سختی است ولی با استفاده از این آموزش و انجام یک سری کار ها می توانید در 15 دقیقه پروژه استخراج اتریوم با کامپیوتر خانگی خود را آغاز کنید. در این آموزش نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با استفاده از GPU و CPU کامپیوتر خود و در محیط سیستم عامل ویندوز 64 بیتی چگونه می توانید به استخراج اتریوم بپردازید.

برای این کار می بایست دو نرم افزار را دانلود کنید و باید کارت گرافیک سیستم شما حداقل یک گیگابایت حافظه داشته باشد تا استخراج اتریوم بیشترین سود را به شما برساند چرا که در این کار کارت گرافیک سیستم شما بسیار ماهر هست و فقط باید قدرت آن را داشته باشد. در گام هفت این آموزش اگر geth خود را با پارامتر --oppose-dao-fork آغاز کنید می توانید اتریوم کلاسیک (ETC) هم استخراج کنید.

انتخاب برای استخراج اتریوم با کامپیوتر خانگی : CPU یا GPU

با استفاده از پردازنده مرکزی (CPU) می توانید در حدود 0.15 مگاهش در ثانیه بسازید در حالی که با یک کارت گرافیک مناسب که حافظه کافی داشته باشد این میزان به 25 مگاهش بر ثانیه افزایش می یابد! بنابراین کاملا مشخص است که تفاوت زیادی بین استفاده از CPU و GPU برای استخراج اتریوم وجود دارد. اگر بحث پول برق و تاثیر گذاری در تصمیم گیری وارد کنیم کاملا مشخص است که استفاده از GPU منطقی تر به نظر می رسد.

ساخت اکانت و اتصال به شبکه اتریوم – بخش یک

گام یک – اولین کاری که باید انجام بدید رفتن به لینک دانلود Geth است. Geth نرم افزاری است که ارتباط را با Ethereum Network (شبکه اتریوم) برقرار می کند و به عنوان واسطی بین کامپیوتر شما، سخت افزارش و کامپیوتر های شبکه اتریوم ایفای نقش می کند. در این صورت اگر یک بلاک توسط کامپیوتر دیگری استخراج شود، نرم افزار Geth که روی سیستم شما نصب است، آن را بر می دارد و سپس اطلاعات جدید را به GPU یا CPU شما برای استخراج می دهد.

دانلود نرم افزار استخراج اتریوم Geth
دانلود نرم افزار استخراج اتریوم Geth

گام دو – باید فایل GETH را از حالت فشرده خارج کنید و به مکانی بر روی هارد درایو خود منتقل کنید. در مثال خود این فایل را به مسیر اصلی درایو C: منتقل می کنیم که انجام گام بعدی را ساده تر می کند. کل کاری که در این گام قرا راست انجام دهید این است که فایل دانلود شده و آنزیپ شده را کپی کنید و به یک فولدر در هارد درایو خود منتقل کنید.

خارج کردن فایل از حالت فشرده در درایو
خارج کردن فایل از حالت فشرده در درایو
باز کردن CMD
باز کردن CMD

گام سه – نرم افزاری که دانلود کردید را اجرا کنید. برای این کار می بایست Command Prompt یا CMD را اجرا کنید. می توانید با جستجو در Start Menu ویندوز آن را پیدا کنید.

گام چهار – حالا Command Prompt باز است و اگر احتمالا پیش از این از آن استفاده نکردید، احتمالا برای شما محیط ترسناکی خواهد بود! در این پنجر معمولا مسیری که در آن هستید را نوشته که به فرم  C:UsersUsername> است که به جای Username نام کاربری شما در ویندوز جایگزین می شود. حالا راه ساده تر این است که دقیق به همان مسیری که فایل دانلود شده در آن وجود دارد بروید (که در مثال ما درایو C بود) در آن جا کلید Shift را نگهدارید و راست کلیک موس را فشار دهید. از بین گزینه ها open command window را انتخاب کنید. این باعث می شود که دقیقا در همان مسیری که فایل وجود دارد CMD باز شود.

همچنین بخوانید |  سرگئی برین از بنیانگذاران گوگل تایید کرد که در حال استخراج اتریوم است

گام پنج – حالا باید به نرم افزار Geth اطلاع دهید که قصد ساخت یک حساب کاربری جدید دارید. برای این کار دستور geth account new را بنویسید و اینتر بزنید. در مثال ما پنجره حاوی کد C:>geth account new خواهد بود.

وارد کردن پسورد برای ساخت اکانت
وارد کردن پسورد برای ساخت اکانت

گام شش – حالا از شما خواسته می شود که یک گذرواژه دلخواه وارد کنید. توجه داشته باشید که در این بخش چیزی که می نویسید را روی نمایشگر نخواهید دید، بنابراین با دقت بنویسید. این گذرواژه برای قفل کردن حساب کاربری شما و ایمن سازی کلید خصوصی شما به کار می رود؛ اگر این گذرواژه را فراموش کنید، تمام اتریوم هایی که به کیف پول شما با این کلید خصوصی مرتبط است از دست می رود. زمانی که گذرواژه را وارد کردید و برای بار دوم آن را تایید کردید و اینتر زدید، حالا حساب کاربری شما ساخته شده است یک سوم کار را به پایان رسانده اید!

گام هفت – حالا باید به نرم افزار Geth بگویید که با شبکه اتریوم ارتباط برقرار کند. این کار را وارد کردن دستور geth –rpc انجام دهید (در آخرین ورژن برنامه بهتر است دستور geth --rpc --fast --cache=1024 را به جای اولی وارد کنید). اینتر را که بزنید می بینید که برنامه شروع به دانلود بلاک چین اتریوم می کند. در این مرحله در واقع شما دارید اطلاعات خود را با شبکه اتریوم همگام سازی می کنید. وابسته به سرعت اینترنت شما و حجم اطلاعات بلاک چین این کار ممکن است بین 20 دقیقه تا چند ساعت زمان ببرد. در بعضی موارد ممکن است فایروال سیستم شما فرآیند را مسدود کند، فقط اگر پیامی از طرف فایروال ویندوز دیدید، Allow access بزنید. پنجره CMD را باز نگهدارید، برای استخراج می بایست این پنجره در پس زمینه باز بماند. مطمئن شوید که تنها زمانی شروع به استخراج می کنید که همگام سازی با بلاک چین انجام شده باشد. اگر می خواهید اتریوم (ETH) استحراج کنید، از دستور geth --rpc --support-dao-fork و اگر می خواهید اتریوم کلاسیک (ETC) استخراج کنید از دستور geth --rpc --oppose-dao-fork استفاده کنید.

اجازه دادن به برنامه برای اتصال به شبکه
اجازه دادن به برنامه برای اتصال به شبکه

نصب برنامه استخراج اتریوم با کامپیوتر ویندوزی – بخش دو

گام هشت – حالا باید نرم افزار Ethminer را دانلود کنید. این نرم افزار GPU و CPU کامپیوتر شما را برای اجرای الگوریتم ساخت هش آماده می کند. این هش ها برای ایمن سازی شبکه اتریوم از طریق تایید کار است. با کلیک روی لینکی که قرار دادیم به صفحه این نرم افزار در گیت هاب هدایت می شوید که در آن جا می توانید بروز ترین ورژن را برای ویندوز دانلود کنید.

گام نه – این نرم افزار را نصب کنید. در زمان نصب ممکن است دوباره فایروال به شما پیامی بدهد که می بایست گزینه Allow access را انتخاب کنید و فرآیند نصب را تا پایان ادامه دهید.

همچنین بخوانید |  دانلود نرم افزار Geth برای استخراج اتریوم و آموزش استفاده و نصب روی ویندوز

گام ده – حالا ی پنجره Command Prompt دیگر به جز آن پنجره ای که باز است، را باز کنید. البته به یاد داشته باشید که این خط فرمان نیز دوباره مانند دفعه قبلی می بایست در مسیر برنامه نصب شده باز شود. یعنی برای هر نرم افزاری که روی سیستم خود نصب کنید می بایست در مسیر نصب یک CMD باز کنید به این منظور باید به مسیر نصب نرم افزار Etheminer بروید. این برنامه در مسیر C:Program Filescpp-ethereum واقع است بنابراین به مسیر بروید و مانند گام 4 برای باز کردن CMD عمل کنید.

باز کردن یک CMD دیگر
باز کردن یک CMD دیگر

گام یازده – برای استخراج اتریوم با GPU دستور ethminer -G را بنویسید و اینتر بزنید. در این صورت پس از این که فایلی با فرمت DAG پس از گذشت حدودا 10 دقیقه ساخته شده برنامه شروع به استخراج اتریوم با کامپیوتر شما می کند. در این مرحله ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. برای مثال ممکن است نرم افزار به شما اخطار بدهد که کارت گرافیک کامپیوتر شما به اندازه کافی حافظه برای الگوریتم Ethash  اتریوم ندارد. اگر مشکل این باشد شما همچنان می توانید از طریق CPU کامپیوتر خود استخراج کنید ولی گزینه دیگر این است که یک کارت گرافیک بهتر بخرید!

نرم افزار ماینر اتریوم
نرم افزار استخراج اتریوم با کامپیوتر ویندوز

اگر پیام خطایی مشاهده کردید می توانید با نگه داشتن دو کلید Ctrl و C به طور همزمان فرآیند را لغو کنید. در این صورت می توانید مراحل را دوباره تکرار کنید یا گام بعدی را برای استخراج اتریوم با CPU بخوانید.

گام دوازده – در CMD برای استخراج اتریوم با CPU دستور ethminer را بنویسید و اینتر بزنید. دوباره باید فایل DAG ابتدا ساخته شد که چند دقیقه زمان می برد. پس از این کار استخراج آغاز می شود.

استخراج اتریوم با کامپیوتر از طریق GPU
استخراج اتریوم با کامپیوتر از طریق GPU

گام سیزده – اگر می خواهید قدرت هش یا نرخ هش سخت افزار خود را تخمین بزنید می توانید از دستور های ethminer -M در زمانی که با CPU و ethminer -G -M در زمانی که با GPU استخراج می کنید برای بنچمارک گرفتن استفاده کنید. نتیجه این کار چیزی شبیه به تصویر زی خواهد بود.

گرفتن بنچمارک از کارت گرافیک کامپیوتر
گرفتن بنچمارک از کارت گرافیک کامپیوتر

گام چهارده – ارور هایی مانند JSON-RPC و عدم امکان اتصال دریافت کردید دلیل آن این است که کامپیوتر شما هنوز با بلاک چین همگام سازی نشده است.

خطاهای مانینگ اتریوم از طریق GPU
خطاهای مانینگ اتریوم از طریق GPU

سوالات متداول

اگر در استفاده از کارت گرافیک خود برای استخراج اتریوم مشکل دارید دستور ethminer --opencl-platform 1 را برای حل مشکل برای گرافیک های کمپانی Nvidia وارد کنید. این مشکلات زمانی رخ می دهد که کارت گرافیک شما با مادر برد یکپارچه باشد یا حتی بعضی وقت ها به صورت جداگانه هم با خطا هایی روبرو خواهید شد.

اگر با پیدا کردن Peer ها مشکل پیدا کردید از دستور geth --nat=none استفاده کنید.

اگر از کارت گرافیک کمپانی ATI استفاده می کنید، برای بهینه سازی استخراج CMD را باز کنید و دستورات زیر را در آن وارد کنید.

setx GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
setx GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1

همچنین در زمانی که ethminer در حال اجراست از پارامتر های اضافی --cl-global-work 16834 --cl-local-work 256 استفاده کنید.

اگر سوالی در این رابطه داشتید می توانید از بخش دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا