آموزش استخراج مونرو (XMR) با کامپیوتر شخصی و کارت گرافیک مناسب ماینینگ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

خبر خوب این است که همچنان می توانید با استفاده از CPU کامپیوتر یا لپ تاپ خود به استخراج مونرو بپردازید. استخراج XMR بسیار ساده است و در این نوشته قصد داریم انواع روش هایی که به کمک آن می توانید به این کار بپردازید معرفی کنیم.  یکی از روش هایی که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد، استفاده از پلتفرم Minergate است که با استفاده از نرم افزار ویندوز یا مک می توانید با استفاده از CPU یا GPU یا هر دو به استخراج مونرو بپردازید. در آموزش استخراج مونرو به معرفی دو نرم افزار Minergate و روش نصب و فعال سازی آن خواهیم پرداخت و بهترین شرایطی که می توان برای استخراج مونرو به وجود آورد را توضیح می دهیم.

اگر کارت گرافیک سیستم شما AMD باشد بهترین گزینه برای شما استخراج اتریوم است. اما مونرو هم نوعی سکه با تمرکز بر روی حریم خصوصی است، جامعه کاربران آن گسترده می باشد و با توجه به نمودار هایش احتمال می رود که افزایش قیمت های شگفت انگیزی داشته باشد.

تمام مراحل دانلود نرم افزار ماینر، انجام پیکربندی ها و راه اندازی تقریبا 20 دقیقه زمان می برد.

آموزش محاسبه درآمد استخراج مونرو

حالا که تصمیم به استخراج مونرو گرفتید، موضوع مهم تر این است که آیا اصلا با شرایطی که دارید، استخراج مونرو به صرفه است یا خیر. ابتدا به وبسایت whattomine.com یا ربات تلگرام ارز بازار بروید که بتوانید قیمت بروز فعلی، زمن بلاک و قدرت تولید هش شبکه را مشاهده کنید.

در بالای صفحه می توانید مدل کارت گرافیک خود را مشخص کنید. در داخل کادر مربوط به مدل کارت گرافیک، تعداد کارتی که در اختیار دارید را بنویسید. مشخص است که فقط کارت گرافیک های مطرح برای استخراج در دسترس هستند.

انتخاب سخت افزار برای استخراج مونرو

با توجه به الگوریتم هش گذاری مونرو، کارت گرافیک های AMD نسبت به کارت گرافیک های Nvidia عملکرد بهتری دارند. اما ویژگی خوب الگوریتم CryptoNight این است که بدون داشتن کارت گرافیک هم می توانید به استخراج بپردازید و این یک خبر برای استخراج مونرو است. با داشتن یک پردازنده i5 یا i7 باز هم می توانید کمی از استخراج مونرو سود بدست بیاورید.

اگر قصد دارید کارت گرافیکی برای خرید انتخاب کنید که بتوانید به استخراج مونرو با آن بپردازید، کارت گرافیک های AMD مدل های Rx 470/480 ،Rx 570/580، رنج AMD R9 یا HD 7990/7950 را در نظر بگیرید. حتی می توانید از کارت گرافیک های کارکرده استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید که کارت گرافیک کارکرده را از یک گیمر بخرید و نه از یک ماینر!

همچنین بخوانید |  برای استخراج ارز دیجیتال نیاز به چه ابزار و سخت افزارهایی داریم؟

در زمان خرید کارت گرافیک به فاکتور های مهم از جمله قدرت تولید هش، مصرف برق، قیمت و… توجه داشته باشید که وبسایتی که پیش از این معرفی کردیم در این زمینه به شما کمک می کنند.

اگر به دنبال یک کارت گرافیک مقرون به صرفه هستید، کارت گرافیک AMD RX 570 با 4 گیگابایت RAM مانند مدل Sapphire Nitro GPU پیشنهاد می شود.

تفاوت بلاک چین بیت کوین با بلاک چین مونرو چیست؟

مونرو از الگوریتمی برای تولید هش استفاده می کند که با الگوریتم تولید هش بیت کوین متفاوت است. این الگوریتم به گونه ای است که حتی می توانید از دستگاه های سخت افزاری ASIC که برای استخراج بیت کوین ساخته شده اند نیز برای استخراج مونرو استفاده کنید. الگوریتم تولید هش مونرو CryptoNight نام دارد.

مونرو یکی از بهترین ارز ها برای استخراج با CPU و GPU است. حتی در شبکه مونرو پروتکلی برای حریم خصوصی وجود دارد که به آن امضا های حلقه ای می گویند که برای این منظور ساخته شده که بتوان از آن به عنوان یک روش رمز نگاری بر پایه حریم خصوصی و ناشناس ماندن استفاده کرد. بلاک ها در زنجیره بلاک مونرو در حدود هر 2 دقیقه استخراج می شوند در حالی که در زنجیره بلاک بیت کوین هر 10 دقیقه این کار صورت می گیرد.

آموزش استخراج مونرو بر روی کامپیوتر ویندوز

در آموزش استخراج مونرو از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کنیم ولی شما می توانید روی ویندوز 7، 8، لینوکس و مک هم از همین آموزش استفاده کنید.

درایور کارت گرافیک خود را نصب کنید

کارت گرافیک های AMD : به وبسایت amd.com بروید و درایور کارت گرافیک خود را دانلود کنید. با استفاده از ابزار انتخاب دستی مدل کارت گرافیک می توانید مدل کارت گرافیک را وارد کنید و درایور بروز مخصوص آن را دریافت کنید.

در این صفحه امکان دانلود بروز ترین ورژن درایور کارت گرافیک وجود دارد و همچنین می توانید با انتخاب گزینه Download Previous Drivers & Software در سمت راست ورژن های قبلی را دریافت کنید. این گزینه زمانی کاربردی است که ورژن های قدیمی تر درایور کارت گرافیک شما برای استخراج بهتر باشد.

  • برای مدل R9 و قدیمی تر از ورژن 15.12 استفاده کنید.
  • برای سری RX 4XX از ورژن 16.9.2 یا 16.10.3 استفاده کنید.
  • برای سری RX 5XX از جدیدترین ورژن استفاده کنید.

کارت گرافیک های Nvidia : برای دریافت آخرین درایور کارت گرافیک های Nvidia GeForce به نشانی https://www.geforce.com/drivers و اطلاعات کارت گرافیک خود را وارد کنید و روی گزینه Start Search کلیک کنید و از نتایج جستجو شده جدیدترین ورژن را برای دانلود انتخاب کنید.

وبسایت جیفورس برای دانلود درایور کارت گرافیک
وبسایت جیفورس برای دانلود درایور کارت گرافیک

درایور کارت گرافیک خود را مانند همیشه نصب و سپس سیستم را ریبوت کنید. حالا باید مطمئن شوید که کارت گرافیک در سیستم عامل شما به خوبی شناخته می شود و هیچ هشداری نبینید. در بخش Device Manager باید تصویر مشابه زیر را داشته باشید.

همچنین بخوانید |  بهترین نرم افزار استخراج مونرو (Monero)

آموزش استخراج مونرو با نرم افزار Minergate

ثبت نام در وبسایت Minergate

برای این که بتوانید به سادگی با استفاده از CPU یا GPU کامپیوتر خود از جمله لپ تاپ استخراج کنید، در روش استفاده از نرم افزار Minergate می بایست یک حساب کاربری در وبسایت رسمی آن ایجاد کنید. پس از ورود به وبسایت ماینر گیت بر روی گزینه Sign Up در بالای صفحه کلیک و یک آدرس ایمیل و پسورد ایمن وارد کنید.

دانلود نرم افزار Minergate

مرحله بعدی این است که نرم افزار Minergate را دانلود کنید. در بالای صفحه بر روی گزینه Download کلیک کنید. سپس به صفحه دانلود نرم افزار هدایت می شوید که به طور خودکار بهترین نرم افزار برای سیستم عامل شما شناسایی و به شما پیشنهاد می شود.

برای نصب Minergate فایل دانلود شده را اجرا کنید و فرآیند نصب آن را تا پایان ادامه دهید.

نکته : ممکن است در طی فرآیند نصب یا پس از نصب آنتی ویروس سیستم شما در رابطه با استفاده از این برنامه هشدار دهد. نرم افزار های ماینر به دلیل ارسال ترافیک و درگیر کردن سخت افزار به عنوان بدافزار شناخته می شوند اما شما می توانید هشدار آنتی ویروس ها را نادیده بگیرید.

محیط نرم افزار Minergate
محیط نرم افزار Minergate  – آموزش استخراج مونرو

پس از این که فرآیند نصب به پایان رسید، نرم افزار را اجرا کنید و آدرس ایمیلی که در وبسایت با آن ثبت نام کردید را وارد و بر روی Start Mining کلیک کنید. در چنین حالتی شما دسترسی به اطلاعات حساب خود ندارید، مگر این که با کلیک بر روی گزینه Extended Mode پسورد حساب کاربری خود را نیز وارد کنید.

در مرحله بعد با کلیک بر روی گزینه Start Smart Mining روند تشخیص بهترین ارز برای استخراج را به خود نرم افزار بسپارید. این نرم افزار با توجه به مشخصات سیستم شما بهترین ارز را برای استخراج انتخاب می کند.

اما با توجه به این که هدف آموزش استخراج مونرو است، با کلیک بر روی آیکون کناری (شبیه به چکش) ارز مونرو را انتخاب کنید.

بهترین گزینه برای استخراج ارز های رمز پایه بدون نیاز به دانش فنی آنچنانی استفاده از همین نرم افزار Minergate است که با هر سخت افزاری به شما امکان استخراج می دهد. این نرم افزار شما را در یک پروژه عظیم استخراج مانند دیگر سرویس دهندگان سهیم می کند و مطابق با قدرت پردازشی سیستم شما و میزان زمانی که برای استخراج صرف می کند به شما سهم می دهد که پس از رسیدن به یک حد حداقلی امکان برداشت آن را به شما می دهد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا