انتقال پول از ایتالیا به ایران و برعکس از طریق صرافی فناوران امید

اشتراک گذاری پست

قبل از برداشته شدن تحریم ها بازرگانان ایرانی برای انتقال پول از ایتالیا به ایران به علت تحریم های آمریکا مجبور بودند از روش های غیرقانونی برای دور زدن تحریم ها و انتقال پول از ایتالیا به ایران استفاده کنند.انتقال پول از طریق کانال های بانکی قابل اعتماد تر بوده و همچنین بسیار آسان تر و ارزان تر می باشد. همچنین در راستای قوانین FATF (گروه ویژه اقدام مالی) می باشد.

اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی اعلام نموده است که خدمات انتقال پول بین بانک banca popolare di sondrio و 20 بانک ایرانی میسر شده و مقرر شده است که کارمزد انتقال 0٫15% باشد. این بدان معنی است که برای انتقال هر 1000 یورو به ایران کارمزد انتقال معادل 5/1 یورو است. این مبلغ دریافتی به عنوان کارمزد انتقال پول بین ایران و ایتالیا در مقایسه با مبالغی که شرکت های ایرانی در زمان تحریم های بین المللی می پرداختند بسیار کمتر است.

بانک banca popolare di sondrio ایتالیا:
این بانک در سال 1871 تأسیس شد و یکی از معروف ترین و محبوب ترین بانک های ایتالیایی است. سرمایه این بانک چیزی در حدود 1٫360 میلیون یورو بوده و در بین تعداد 185000 سهامدار توزیع شده است، که اکثر آنها از مشتریان بانک هستند. این بانک تقریبا 2600 کارمند و بیش از 330 شعبه دارد.

طبق اعلام وزارت خارجه 20 بانک ایرانی اجازه انتقال مستقیم پول با بانک banca popolare di sondrio ایتالیا را دارند. که شامل بانک های سامان، پارسیان، پاسارگاد، تجارت، ملت، بانک صنعت و معدن، بانک کارآفرین، بانک سپه، بانک خاورمیانه، بانک کشاورزی، بانک توسعه تجارت ایران، شهر بانک، بانک حکمت ایرانیان، بانک رفاه کارگران، بانک سرمایه، بانک دی، بانک گردشگری، بانک سینا، بانک توسعه تعاون است.

انتقال پول از ایتالیا به ایران مختص بازرگانان و تجار نبوده و دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا نیز می توانند از آن استفاده کنند.پس از برداشته شدن بسیاری از تحریم های اقتصادی و مالی علیه ایران، موسسات مالی ایران تصمیم به برقراری رابطه با سیستم بین المللی بانکی نموده است.

  •  بیش از 30 بانک ایرانی به جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (SWIFT) متصل شده اند.
  •  یک شبکه متشکل از بیش از 200 بانک بین المللی شروع به برقراری رابطه با بانک های ایرانی نموده اند.
  •  بانک های ایرانی بالغ بر 400 حساب با بانک های غیر ایرانی باز کردند. برخی بانک ها نیز اقدام به گشایش شعبه های خارجی نموده اند تا با بانک های بین المللی در ارتباط باشند.
  •  برخی بانک های آسیایی و خاورمیانه اقداماتی در ایران ترتیب داده اند.

موارد انتقال پول از ایتالیا به ایران:

  • ارسال پول برای خانواده یا دوستان که در ایران زندگی می کنند.
  • افرادی که به عنوان دورکار (freelancer) برای یک شرکت خارجی کار می کنند و نیاز به انتقال پول به حساب خود در ایران دارند.
  •  دانشجویانی که در ایران مشغول به تحصیل بوده و خانواده آن ها می خواهند برای وی مبلغی واریز کنند.
  • افرادی که برای سرمایه گذاری در کشور ایران قصد انتقال پول ار ایتالیا به ایران را دارند.

برای انتقال پول از ایتالیا به ایران چه مواردی مورد نیاز است؟
برای اینکه فرآیند انتقال شما به راحتی و بدون مشکلی پیش رود مدارک و اطلاعات شخصی خودتان و اطلاعات تماس و همچنین اطلاعات بانکی خود را به همراه داشته باشید. همچنین مشخصات بانکی گیرنده نیز مورد نیاز است.
قبل از انتقال پول حتما نرخ ارز و کارمزد را سوال کنید. از چند مرجع برای نرخ ارز استعلام کنید. به سایت های مختلف سر بزنید.
برای ارسال پول به ایران بایستی حساب ریالی داشته باشید. توصیه می شود در یکی از بانک های زیر افتتاح حساب نمایید:
سامان، پارسیان، اقتصاد نوین، ملی، پاسارگاد، صادرات، تجارت، ملت، سپه.

انتقال پول از ایتالیا به ایران چند روز طول می کشد؟
پس از تکمیل فرم ها و ثبت درخواست از شما درخواست می شود صورتحساب انتقال را بپردازید. پس از این فرآیند ها، در روز بعد پول به حساب ایران منتقل می شود؛ البته اگر روز جمعه و تعطیل رسمی نباشد.

نکاتی در رابطه با انتقال پول از ایتالیا به ایران:

  •  در انتقال پول به هر نقطه ی دنیا همواره سعی کنید برای افرادی که مستقیما ذی نفع نمی باشند پول نفرستید. یعنی به عنوان مثال اگر قصد ارسال پول به حساب آقای A در کشور ایران یا کشور مقصد را دارید ولی این شخص حساب بانکی ندارد، پول را به حساب شخص B واریز نکنید تا او آن را به فرد مورد نظر شما A بدهد. این نکته را در نظر داشته باشید که ایرانی ها هم مثل همه ی مردم جهان به علت مشکلات و مسائل معیشتی و اقتصادی دچار دگرگونی شخصیتی می شوند.
  •  برای دریافت پول خودتان تنهایی به بانک نروید. از یک دوست یا آشنا بخواهید تا در این کار شما را همراهی کند.
  • پول را داخل کیف و یا کیف پول حمل کنید. حمل آزاد پول آن هم به تنهایی اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.
  •  قبل از اقدام برای دریافت پول از ساعات کاری مرکز یا بانک اطلاع کسب کنید. سعی کنید شب را برای دریافت وجه انتخاب نکنید. زمان روز بهترین زمان است.
  •  پس از دریافت پول به نزدیک ترین شعبه بانک مراجعه کرده و پول را سپرده کنید. از نگه داشتن پول به مدت طولانی حتی در منزل خودداری کنید.

چه مشکلاتی در فرآیند انتقال پول از ایتالیا به ایران ممکن است پیش آید؟

  •  گیرنده برای دریافت پول به بانک مراجعه نکرده است. به هر دلیلی ممکن است دریافت کننده پول نتواند در موعد مقرر به بانک برای دریافت پول خود مراجعه کند. در این صورت اگر وی بخواهد به صورت تلفنی جویای وضعیت انتقال از بانک شود، طبعا پاسخ درستی دریافت نخواهد کرد؛ زیرا با خاطر ملاحظات امنیتی بانک ها اجازه ندارند موجودی حساب افراد را به طور تلفنی به اعلام کنند.
  • گیرنده به بانک مراجعه کرده و به اعتبار اینکه فرستنده از کشور ایتالیا بوده ادعا می کند که از ایتالیا برایم پول فرستاده اند. کارمندان بانک نیز به حواله های خارجی نگاه کرده و می گویند حواله ای به این اسم نیامده است. این گفته ی کارمند بانک کاملا صحیح است زیرا انتقال پول از ایتالیا به ایران از داخل ایران و توسط بانک های کشور ایران به صورت ریال انجام می شود.

لطفا جهت حواله و انتقال پول با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
شرکت فناوران امید
02128421193
تلگرام: @fanavaraneomid_support
واتساپ: 09129726343 , 09168869631
ایمیل: support@fanavaraneomid.co

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا