سفارش ثبت مکان در گوگل مپ و اسنپ

اشتراک گذاری پست

ثبت موقعیت شرکت در نقشه گوگل یا گوگل‌مپ، به دلیل محدودیت‌های کشور ایران یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اصلی کاربران ایرانی است. اما پرسش اصلی آن است که آیا ثبت محل شرکت، در سئوی سایتتان تأثیر می‌گذارد؟ چگونه می‌توان شرکت یا هر کسب‌و‌کار دیگری را در گوگل‌مپ ثبت کرد؟ کاربرد ثبت مکان شرکت شما در گوگل‌مپ چیست؟ در این مقاله به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

ثبت مکان در گوگل‌مپ یکی از اقدامات مهم برای هر کسب‌و‌کار (شرکت/مغازه) یا سازمان تجاری و خدماتی است. تمامی کسب‌و‌کارها و سازمان‌ها اعم از خصوصی، دولتی، تجاری و عمومی مانند مغازه‌ها، شرکت‌ها، برندها، ادارات، مدارس، پارک‌ها، دفاتر خدمات دولتی و خصوصی و اصولاً هر مکانی که مردم به دنبال آن باشند، در نقشه گوگل قابل جستجوست.

کافی است شما نقشه گوگل را باز کنید و عبارت مدنظرتان، مثلاً پمپ بنزین، درمانگاه، کافی‌شاپ، نانوایی، ATM یا نام شرکت مدنظرتان را در آن جستجو کنید. بلافاصله گوگل تمام مواردی که با عبارت مورد نظر شما مشابهت دارد برایتان پیدا می‌کند و شما می‌توانید روی گزینه مدنظرتان کلیک کنید تا اطلاعات آن مکان را ببینید.

اطلاعاتی مانند نام مکان، شماره تماس، آدرس وب‌سایت، ساعات کار، تصاویر آن مکان و دیدگاه‌های مردم درباره آن مکان و امتیاز کاربران درباره آن و همچنین اطلاعاتی مانند مناسب‌بودن برای رفت‌و‌آمد معلولان، حضور کودکان و نیز مسیریابی دقیق برای پیاده‌روی، استفاده از خودرو یا اتوبوس براساس ترافیک و فاصله با مکانی که شما در آن هستید.

شرکت گوگل سرویس‌ها و نرم‌افزارهای رایگان مختلفی همچون موتور جستجو، تحلیل و آنالیز بازدیدکنندگان سایت (گوگل آنالیتیکس)، کسب‌و‌کار من (Google My Business) و… را برای توسعه کسب‌و‌کار ارائه می‌دهد. با شناخت سرویس‌های گوگل و استفاده از آن‌ها می‌توانید روند اجرایی استراتژی بازاریابی کسب‌و‌کار خود را بهبود بخشید.

متأسفانه به‌خاطر تحریم‌های آمریکا در حوزه تجارت، محدودیت‌هایی برای کاربران در کشور ایران وجود دارد. سرویس کسب‌و‌کار من گوگل (Google My Business ) در ایران مسدود است و اگر از ابزار تغییر آی پی هم استفاده کنید، حتی گزینه‌ای به نام ایران در فهرست کشورها برای ثبت در نقشه گوگل وجود ندارد.

موتور جستجوی گوگل تقریباً از دو سال گذشته نتایج جستجو را براساس موقعیت مکانی کاربر نمایش می‌دهد. به این معنی که اگر شما در شهر شیراز کسب‌و‌کاری را سرچ کنید، مثلاً یک گل‌فروشی، گوگل تا حد زیادی مغازه‌های گل‌فروشی در شیراز را نمایش می‌دهد. همچنین پیشنهادهایی را براساس اعتبار کسب‌و‌کار در گوگل‌مپ معرفی می‌کند که مفهومی به نام سئوی محلی یا Local SEO را ایجاد کرده است؛ یعنی بدون اینکه حتی سایتی داشته باشید، می‌توانید در بخش گوگل‌مپ و در نتایج سرچ گوگل قرار بگیرید که این کار مستلزم ثبت کسب‌و‌کارتان در گوگل‌مپ است. این موضوع اعتبار و ارزش کسب‌و‌کارتان را در حوزه اینترنتی و آنلاین افزایش می‌دهد. همچنین اگر سایتی در این زمینه داشته باشید، تأثیر مستقیمی بر سئو و اعتبار سایت شما خواهد داشت.

در گذشته برای کاربران ایرانی سرویسی تحت عنوان گوگل‌مپ میکر Google Map Maker وجود داشت که امکان ثبت دستی کسب‌و‌کارها را ارائه می‌کرد؛ ولی این سرویس گوگل در ۳۱مارچ۲۰۱۷ منقضی شد و بخشی از فعالیت‌های آن با نقشه گوگل (Google Map) ترکیب گردید. خوشبختانه از طریق نقشه گوگل (Google Map) شما به‌آسانی و کمتر از یک ساعت می‌توانید کسب‌و‌کار خودتان را در گوگل ثبت کنید. البته امکان ثبت در اپلیکیشن Google Map موبایل نیز وجود دارد که مشابه آموزش پایین است.

تأثیر گوگل‌مپ در بهبود سئوی محلی

با گسترش عرضه و تقاضا در موتورهای جستجوگر، گوگل با محلی‌کردن نتایج خود تصمیم دارد خدمات خود را با کیفیتی فراتر به کاربران خود ارائه دهد. امروزه اگر شما یک عبارت را در یک موقعیت جغرافیایی جستجو کنید، گوگل با استفاده از آدرس آی پی و اطلاعاتی که از Gmail شما دارد، موقعیت جغرافیایی شما را تشخیص داده و نتایج مربوط به همان منطقه را به شما نشان خواهد داد. بدین ترتیب اصطلاحی به نام سئوی محلی (Local SEO) به وجود آمده و تأثیر گوگل‌مپ در بهبود سئوی محلی بسیار افزایش یافته است.

تأثیر افزودن عکس به گوگل‌‌مپ

با اضافه‌کردن عکس کسب‌و‌کار خود در گوگل‌مپ باعث می‌شوید که مخاطب ارتباط بهتری برقرار کند و با‌توجه‌به اینکه ممکن است شرکت، سازمان و… شما را تا‌به‌حال ندیده باشد، وجود تصاویر می‌تواند باعث افزایش اعتماد مشتری شود. شما می‌توانید در این بخش عکس‌های ۳۶۰درجه را نیز آپلود کنید.

توجه داشته باشید که هر شخصی می‌تواند با یک حساب gmail برای مکان‌های مختلف عکس آپلود کرده و نظر خود را ثبت کند. بدین ترتیب مخاطبان و مشتریان می‌توانند در صورت داشتن رضایت یا نداشتن رضایت (در مواقع بروز مشکل، بی‌نظمی و…) آن را در گوگل‌مپ ثبت کنند.

نمایش اطلاعات کسب‌و‌کار شما در گوگل‌مپ

در اینجا ما نام مکان یا شرکت مدنظر را در گوگل جستجو می‌کنیم. اگر شناخته‌شده و معروف باشد، در سمت مقابل نتایج گوگل اطلاعات آن شرکت ازقبیل شماره تماس، آدرس، ساعات کاری، وب‌سایت، تصویر، میانگین امتیاز کاربران و لوکیشن آن نمایش داده می‌شود. در اینجا ما نام شرکت گسترش شیرسازی را جستجو کردیم.

درخواست ثبت مکان دقیق شما در گوگل مپ و نقشه اسنپ با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳

۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳

omid.ahmadyani@outlook.com

@omidahmadyani

@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا