مستر کارت به دنبال استفاده از بلاک چین جهت محافظت از اطلاعات هویتی کاربران است – فناوران امید

ثبت اختراع منتشر شده از سوی مستر کارت (Mastercard) نشان می دهد که غول سیستم های پرداخت بین المللی به دنبال استفاده از فناوری بلاک چین جهت محافظت از اطلاعات هویتی کاربران است. ارائه دهنده خدمات مالی Mastercard اخیراً اعلام نموده که 175 کارمند جدید را در دوبلین، پایتخت ایرلند، استخدام خواهد نمود تا سطح خدمات خود در این کشور را ارتقاء دهد. طبق گزارش خبرگزاری محلی Irish Tech News، نکته حائز اهمیت این است که در میان استخدام شوندگان نیاز به متخصصان Blockchain نیز ذکر شده است.

به منظور ارتقاء نوآوری در زمینه پرداخت، این شرکت به دنبال استخدام طیف وسیعی از متخصصان از قبیل مهندسان نرم افزار، دانشمندان داده، کارشناسان امنیت اطلاعات و متخصصان بلاک چین است. همچنین در برنامه ای که پنجشنبه گذشته توسط دفتر ثبت اختراعات و علامت های تجاری ایالات متحده (USPTO) منتشر شد، مستر کارت یک سیستم جدید را تعریف نموده که در آن یک بلاک چین نیمه خصوصی یا خصوصی برای دریافت و ذخیره اطلاعات هویتی افراد استفاده می شود.

در یک اظهار نظر شخصی Heather Humphreys، وزیر بازرگانی و نوآوری ایرلند، اظهار داشت که این کشور تبدیل به یک مکان بسیار جذاب برای شرکت های بین المللی پرداخت شده است که سیاست های مناسب دولت یکی از عوامل آن محسوب می شود. وی می گوید:

دولت به شدت مشغول است تا اطمینان حاصل شود که شرایط مناسب برای جذب بخش های دانش محور به ایرلند، به ویژه نیروی کار ماهر که بتواند نیاز شرکت هایی مانند Mastercard را برطرف کند، فراهم شود. ایرلند در حال حاضر یک مکان بسیار جذاب برای شرکت های FinTech بین المللی و شرکت های پرداخت در سراسر جهان است و اعلامیه هایی مانند این نشان می دهد که امروزه سیاست های ما برای ارائه نتایج قابل ملاحظه ادامه دارد.

Mastercard چندین پرونده ثبت اختراع مربوط به Blockchain ارائه نموده است. در سال 2016، Mastercard ثبت اختراعی جهت پرداخت های آنی کارت اعتباری با استفاده از تکنولوژی بلاک چین ثبت نمود. در گزارشی که ابتدا سپتامبر 2017 منتشر شد، مستر کارت اعلام کرد که این تکنولوژی می تواند به مقابله با هویت های جعلی ثبت شده در سیستم مستر کارت بپردازد و دسترسی این دسته از کاربران را محدود نماید.

همچنین بخوانید |  دانشگاه ایرلندی در مقطع کارشناسی ارشد بلاک چین دانشجو می پذیرد

Mastercard می نویسد:

استفاده از بلاک چین جهت ذخیره سازی داده های هویتی و اعتبار حساب ها ممکن است منجر به ذخیره سازی غیر قابل تغییر از چنین داده هایی شود. این فناوری می تواند اطلاعات را به درستی تأیید نموده و همچنین از ساخت داده های مشابه و جعلی جلوگیری نماید.

این ثبت اختراع جدید توضیح می دهد که سیستم یک “فایل داده” برای هر نهاد ایجاد می کند که با یک کلید عمومی و قلمرو جغرافیایی مرتبط می شود. این نهاد ها “زیرمجموعه” خواهند بود، در حالی که یک نهاد بالاتر بر روی این فایل های داده امضای دیجیتالی خود را اعمال می کند.

بر خلاف یک بلاک چین عمومی، شبکه پیشنهاد شده Mastercard فقط اجازه می دهد که گره های خاصی داده های خود را ارسال کنند. این گره های مجاز جهت جلوگیری از اضافه نمودن داده هایی ایجاد شده اند که ممکن است دقت داده های از پیش ذخیره شده در آنها را به خطر بیندازند. به بیان ساده تر، گره های معتبر مستر کارت تنها کسانی هستند که می توانند اطلاعات هویتی را درون سیستم پرداخت بروزرسانی کنند.

علاقه مندان به مباحث کارت های اعتباری بین المللی می توانند جهت خرید مستر کارت به وب سایت fanavaraneomid مراجعه نمایند.

 

 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا