آزمون GRE چیست؟ 1399

اشتراک گذاری پست

برای مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به یکی از دانشگاه های خارجی داشتن مدرک و نمره قبولی در برخی از آزمون های بین المللی مانند آزمون های زبان انگلیسی تافل ، آیلتس ، PTE و … الزامی است. اما برای تحصیل در آمریکا علاوه بر داشتن مدرک زبان بین المللی، باید در آزمون GRE نیز شرکت کنید، خصوصا اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دارید. در این مقاله همراه ما باشید تا با آزمون جی آر ای و ساختار آن بیشتر آشنا شوید.

معرفی آزمون GRE

آزمون GRE که مخفف شده عبارت Graduate Records Examination است یکی از آزمون های معتبر زبان بین المللی است که توسط مرکز ETS برگزار می شود. به طور کلی هدف از برگزاری از آزمون، بررسی توانمندی های فرد در حوزه های مختلف مانند درک و استنتاج از متون علمی دشوار است.

معرفی انواع آزمون جی آر ای

مشابه با سایر آزمون های بین المللی، این آزمون نیز در دو ساختار متفاوت برگزار می شود.

آزمون GRE General : این آزمون برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته های مهندسی دارند، برگزار می شود. دو نکته مثبتی که در مورد این آزمون وجود دارد این است که نمره منفی نداشته و چندین بار در سال برگزار می شود.

آزمون GRE Subject : این آزمون به طور اختصاصی برای دانشجویانی برگزار می شود که قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته های زیست شناسی ، شیمی ، ادبیات انگلیسی ، ریاضیات ، فیزیک و روانشناسی را دارند. این آزمون دارای نمره منفی است. (به ازای هر 4 پاسخ غلط یک امتیاز منفی برای شما حساب می شود.) به خاطر داشته باشید که این آزمون تنها در برخی از ماه های سال، ماه سپتامبر ، اکتبر و آوریل برگزار می شود.

آزمون جی آر ای چیست؟

ساختار آزمون GRE

همان طور که گفته شد این آزمون تنها برای سنجش مهارت زبان انگلیسی برگزار نمی شود و هدف اصلی آن سنجش مهارت تحلیل و بررسی افراد است. این آزمون دارای سه بخش به صورت زیر است:

رایتینگ تحلیلی

شروع این آزمون با بخش رایتینگ است. مدت زمانی که برای این بخش در نظر گرفته شده است، برای 2 سوال مجزا، 60 دقیقه است. یعنی برای نگارش هر رایتینگ تحلیلی تنها 30 دقیقه زمان نیاز دارید. تغییرات نمره این بخش، به صورت نیم نمره ای است.

دامنه لغت و درک مطلب

در این بخش نیز دو دسته سوال در نظر گرفته شده است که هر کدام 20 سوال با مدت زمان 30 دقیقه ای هستند. تغییرات نمره در این بخش به صورت 1 نمره ای است. سوالاتی که در این بخش در اختیار شما قرار داده می شوند با توجه به متن داده شده پاسخ داده می شوند. برخی از سوالات با توجه به درک مطلب پاسخ داده می شوند، در حالی که مابقی باید با توجه به جا خالی ها پاسخ داده شوند.

استدلال ریاضی

سوالات ریاضی نیز در دو دسته جداگانه 20 تایی با زمان هر یک 35 دقیقه ارائه شده اند. تغییرات نمره ای این بخش نیز به صورت یک نمره ای است. برای پاسخ دادن به سوالات این بخش نیاز به دانش ریاضی زیادی نیست بلکه با توجه به مدت زمان کم آزمون، تنها سرعت عمل شما در پاسخ دهی از اهمیت برخوردار است.

آزمون GRE چیست؟

سوالات رایج در رابطه با آزمون جی آر ای

نمره قبولی آزمون جی آر ای چقدر است؟

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر آمریکا ، هرچه که نمره بیشتری در این آزمون کسب کنید، شانس بیشتری برای گرفتن پذیرش دارید. پس نمی توان یک حد معینی برای نمره قبولی این آزمون تعیین کرد. چرا که شرایط پذیرش برای هر دانشگاهی متفاوت است.

اعتبار مدرک آزمون GRE چقدر است؟

در صورتی که شما موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شوید، اعتبار این مدرک به مدت 5 سال خواهد بود.

همراهان گرامی به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه های خارجی داشتن مدرک آزمون GRE را جزئی از شرایط الزامی خود نمی دانند. بنابراین قبل از اینکه در این آزمون ثبت نام کنید، بهتر است که شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان مطلع شوید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا