آموزش راه اندازی خرید اینترنتی با بیت کوین در ایران به عنوان یک درگاه پرداخت – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

استفاده از بیت کوین کار ساده ای است. نسبت به کارت های اعتباری مانند پی پال و مستر کارت هزینه انجام تراکنش توسط بیت کوین ارزان تر است و کلی ویژگی دیگر دارد. وبسایت هایی که علاوه بر روش های رایج پرداخت، بیت کوین هم از مشتریانشان قبول می کنند باعث دلگرمی کاربران این ارز دیجیتالی می شود و البته که برای صاحبان فروشگاه های اینترنتی این که بتوانند به جای پول بیت کوین هم قبول کنند تبدیل به یک دغدغه شده است. اگر شما هم قصد دارید که در فروشگاه اینترنتی خود خرید اینترنتی با بیت کوین را امکان پذیر کنید، به خواندن این آموزش ادامه دهید.

فراهم سازی امکان خرید اینترنتی با بیت کوین

چگونه می شود علاوه بر درگاه های بانکی یک درگاه بیت کوین داشت تا کاربران بتوانند خرید اینترنتی خود را با بیت کوین انجام دهند و شما هم به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی از مزایای دریافت بیت کوین به جای پول استفاده کنید؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

آدرس بیت کوین مخصوص فروشگاه اینترنتی خود را بسازید

اول از هر چیز شما نیاز به یک کیف پول بیت کوین دارید. کیف پول بیت کوین نه تنها برای شما به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی، بلکه برای هر شخص دیگری که بخواهد بیت کوین برای کسی بفرستد یا دریافت کند، نیاز است. کیف  پول بیت کوین یک آدرس در اختیار شما قرار می دهد که با دادن آن آدرس به مشتریان می توانید از آن ها بیت کوین دریافت کنید. فرآیند پرداخت هزینه مربوط به خرید یک کالا از طریق بیت کوین به این شکل است که مشتری با اسکن کردن کد QR کیف پول یا دریافت آدرس کیف پول از وبسایت، به میزان مورد نظر بیت کوین به کیف پول شما می فرستد.

توجه داشته باشید که پذیرفتن بیت کوین به عنوان یک درگاه پرداخت برای دریافت هزینه محصولات مانند دریافت درگاه بانکی معمولی نیست و نیازی نیست که برای دریافت آن به مکان یا وبسایتی مراجعه کنید. بلکه کافی است تا مانند یک کاربر عادی در شبکه بیت کوین فقط یک کیف پول داشته باشید.

همچنین بخوانید |  وضعیت بیت کوین در ایران در حال حاضر چگونه است؟

استفاده از یک پردازنده پرداخت

اگر فرآیند فروش کالا های شما پیچیده تر از این است که بخواهید به مشتریان خود آدرس عمومی کیف پول خود را بدهید تا هزینه را به آن واریز کنند یا کسب و کار شما تراکنش های زیادی را در ساعات کاری به خود می بیند، به شما پیشنهاد می کنیم از یک پردازنده پرداخت مانند BitPay و Coinbase که شناخته شده ترین ها از این دسته هستند، استفاده کنید.

کوین بیس
کوین بیس یک سرویس دهنده واسط برای انجام تراکنش های بیت کوین است

اگر بخواهیم معنی پردازنده پرداخت (Payment Processor) را ساده بیان کنیم. باید گفت پردازنده پرداخت در واقع واسطه ای بین مشتری و ارائه دهنده کالا یا خدمات است. برای مثال بانک ها یک پردازنده پرداخت هستند که مشتری با اتصال به درگاه بانک هزینه مورد نظر برای دریافت کالا یا خدمات دلخواه اش را به ارائه دهنده خدمات (فروشنده) پرداخت می کند.

پردازنده های پرداخت معمولا به صورت ماهانه یا با محاسبه یک درصد ثابتی از تراکنش، هزینه مربوط به خدماتی که به شما به عنوان یک پذیرنده ارائه می کنند را دریافت می کند. اما کارمزد هایی که درگاه های پرداخت بیت کوین از شما دریافت می کنند خیلی کمتر از کارمزد های بانکی است.

علاوه بر این، پردازندگان پرداخت برنامه های کاربردی را برای استفاده از فناوری که در اختیار مشتریان قرار می دهند، ساخته اند تا بتوانید راحت تر خرید اینترنتی با بیت کوین را در فروشگاه خود مدیریت کنید. از طریق برنامه های کاربردی که روی تلفن هوشمند شما نصب می شود می توانید فاکتور ها را از طریق ایمیل بفرستید، دستگاه کارتخوان درست کنید (مثلا اگر رستوران دارید این مورد بسیار کاربردی است) یا حتی به فروشگاه خود افزونه سبد خرید اضافه کنید تا تمامی مراحل خرید اینترنتی با بیت کوین به صورت خودکار در وبسایت شما انجام بگیرد.

توجه داشته باشید که پیگیری انجام تراکنش در شبکه بیت کوین به طور ذاتی امکان پذیر نیست. به زبان ساده تر اگر مشتری به کیف پول شما تعدادی بیت کوین ارسال کند، مدرکی وجود ندارد که اثبات کند که چه کسی آن تعداد بیت کوین را برای شما ارسال کرده و در واقع این موضوع یکی از ویزگی های این شبکه است که به عنوان ناشناس بودن از آن یاد می کنند. مگر این که شما از یک درگاه واسط مانند Coinbase استفاده کنید تا بتواند پیگیری تراکنش ها را بر عهده بگیرد و به شما مدرکی بدهد که نشان بدهد آیا شخصی که ادعا می کند مبلغی مشخص را به کیف پول شما ریخته درست می گوید و اینکه چه کسی بوده است.

همچنین بخوانید |  چگونه می توان با بیت کوین سود دریافت کرد؟ معرفی بهترین سایت ها برای سپرده گذاری

در نهایت حتی اگر نمی خواهید بیت کوین ها را نگهدارید، برای مثال اگر طرف حساب های شما بیت کوین قبول نمی کنند، این پردازندگان پرداخت، حتی خدمات تبدیل بیت کوین به ارز های دلخواه را نیز ارائه می کنند.

خرید اینترنتی با بیت کوین را تبلیغ کنید

احتمالا در بعضی از وبسایت های فروشگاهی عبارت Bitcoin Accepted Here یا “بیت کوین پذیرفته می شود” را دیده اید. این که در وبسایت خود به شیوه های مختلف تبلیغ کنید که برای مشتریان امکان خرید اینترنتی با بیت کوین از طریق وبسایت شما فراهم است کمک می کند اولا انجام تراکنش با بیت کوین گسترش پیدا کند و البته که افرادی که به دنبال فروشگاه هایی می گردند که با بیت کوین در ایران از آن خرید کنند، بتوانند شما را پیدا کنند. پس اگر شما هم حالا به جمع وبسایت هایی پیوستید که از بیت کوین به عنوان یک روش پرداختی پشتیبانی می کنند، می توانید با قرار دادن تصویر زیر یا معادل آن در وبسایت خود، به مشتریان این موضوع را اطلاع دهید.

bitcoin accepted here
bitcoin accepted here
بیت کوین پذیرفته می شود
بیت کوین پذیرفته می شود

 

اگر فروشگاه شما فیزیکی است می توانید از همین تصویر یک پرینت بگیرید و روی در فروشگاه بچسبانید.

خوشبختانه انجام تراکنش با بیت کوین شامل مالیات نمی شود و در حال حاضر هیچ قانونی در رابطه با استفاده از بیت کوین در ایران به تصویب نرسیده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا