آموزش رفع خطای the connection untrusted در مرورگر از طریق تایید SSL – سرور – هاست – دامنه

اشتراک گذاری پست

در بستر اینترنت برای تبادل اطلاعات از پروتکل HTTP استفاده می شود. HTTP مخفف جمله Hyper Text Transfer Protocol و به معنای پروتکل انتقال فرا متن می‌باشد که بر اساس این پروتکل استاندارد، متون ساده در اینترنت منتقل می‌گردند. این پروتکل از پورت 80 برای انتقال داده استفاده می‌کند و به دلیل عدم رمزنگاری در اطلاعات انتقالی، از لحاظ موارد امنیتی فاقد امنیت اطلاعات می‌باشد و به راحتی می‌توان داده‌های منتقل شده را به صورت متنی مشاهده کرد. در این حالت اطلاعاتی که از طریق پروتکل HTTP ارسال می‌کنید نیز توسط شخص سومی(برای مثال ISP شرکت ارائه دهنده اینترنت شما) و از طریق نرم افزارهایی مثل Sniffer به راحتی قابل مشاهده می‌باشد. این موضوع باعث به وجود آمدن پروتکل امن HTTPS شد که با نصب SSL در سایت میتوان از این پروتکل در انتقال داده‌های سایت استفاده کرد.

برای رفع این مشکل می‌توان از پروتکل امن HTTPS که علاوه بر HTTP از SSL/TLS نیز بهره میبرد، استفاده کرد. این پروتکل برای انتقال اطلاعات از پورت 443 استفاده می‌کند که اطلاعات ارسالی از طریق SSL رمزنگاری شده و با استفاده از کلید عمومی و کلید خصوصی فقط و فقط برای توسط فرستنده و گیرنده قابل مشاهده می‌باشد. در صورتی که مایل هستید بدانید HTTPS چگونه کار می‌کند می‌توانید از مقاله مرتبط استفاده کنید. این موضوع می‌تواند برای شرکت‌های هاستینگ حائز اهمیت قرار بگیرد و برای تامین امنیت اطلاعات ورود به هاست کاربران از این پروتکل استفاده نمایند.

HTTPS مخفف کلمات Hyper Text Transfer Protocol Secure و به معنای پروتکل امن انتقال فرا متن می‌باشد و معمولا توسط سایت‌هایی مانند درگاه‌های بانکی و سایت‌هایی که حاوی اطلاعات حساس و مهم هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این موضوع این روزها دیگر درگیر این نوع سایت‌ها نبوده و حتی در ساده‌ترین سایت‌ها هم از SSL استفاده می‌شود. چرا که یکی از فاکتورهایی که باعث افزایش امنیت سایت و افزایش سئو سایت خواهد شد استفاده از پروتکل امن HTTPS است و علاوه بر این موارد هم دیگر مثل گذشته برای استفاده از SSL نیازی به خرید گواهینامه امنیتی با قیمت بالا نیست و می‌توانید از SSL رایگان استفاده کنید. SSL نیز مخفف کلمات Secure Socket Layer و در اصطلاح سیستم امن انتقال داده نامیده می‌شود. مشخصه‌ی سایت‌هایی که از این گواهی امنیتی استفاده می‌کنند وجود عبارت HTTPS سبز رنگ در کنار نام دامنه و علامت قفل موجود در نوار آدرس مرورگر می‌باشد.

آموزش رفع مشکل insecure connection در مرورگرها

معمولا پیش می‌آید که در ورود به برخی از سایت‌ها این گواهی به صورت خودکار تایید نمی‌شود یا اینکه گواهینامه امنیتی ارائه شده منقضی شده و در این صورت با استفاده از پروتکل https:// دیگر نمیتوان به سایت مورد نظر دسترسی داشت و با خطا مواجه می‌شویم. در این صورت میبایست خودمان گواهی را تایید نماییم تا بتوانیم به سایت دسترسی یابیم. این مشکل دلایل مختلفی از جمله ناهماهنگی در ساعت سیستم عامل با ساعت جهانی داشته و با تایید SSL برطرف خواهد شد.

به این نکته توجه داشته باشید که، برای هر سایتی نباید SSL را به صورت دستی تایید کنید و فقط سایت‌هایی که می‌شناسید و مطمئن هستید آدرس آن را به درستی تایپ نموده‌اید، اما بنا به دلایل گفته شده مثل تنظیم نبودن ساعت سیستم با ساعت جهانی یا منقضی شدن گواهینامه SSL برای سایت مورد نظر، را تایید نمایید.

رفع ارور fixed the connection untrusted error

رفع خطای your connection is not secure در فایرفاکس

هنگام استفاده از مرورگر فایرفاکس وقتی وارد سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL را دارد می‌شوید، از طریق مرورگر Mozilla Firefox با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که در آن خطای your connection is not secure در فایرفاکس نمایش داده خواهد شد و محتوای سایت برای شما قابل مشاهده نیست. اگر به آدرس بار مرورگر هم دقت کنید پروتکل https نیز در این حالت به رنگ نبوده و به رنگ خاکستری نمایش داده خواهد شد.

رفع ارور fixed the connection untrusted error

برای رفع مشکل your connection is not secure در فایرفاکس همانطور که در تصویر میبینید روی دکمه Advanced کلیک کنید.

رفع ارور your connection is not secure

در این صورت تصویری مشابه زیر به شما نمایش داده خواهد شد که در اینجا باید روی دکمه Accept the Risk and Continue کلیک کنید.

رفع ارور your connection is not secure

در این صورت فایرفاکس سعی می‌کند تا گواهینامه امنیتی SSL را به صورت دستی تایید کند که نتیجه این کار در کادر قرمز رنگی که با عنوان Unknown Identity در تصویر قرار دارد نمایش داده خواهد شد. حال در این مرحله کافی است روی دکمه Confirm Security Exception کلیک کنید تا ارور your connection is not secure در مرورگر فایرفاکس برطرف شود.

در این مرحله گواهی امنیتی تایید شده و به صفحه‌ی سایت مورد نظرتان دسترسی پیدا می‌کنید، اما دقت داشته باشید که در این صورت گواهینامه امنیتی اگر بخاطر تنظیمات ساعت سیستم این مشکل را ایجاد نکرده باشد به رنگ سبز تبدیل نخواهد شد، بلکه با همان رنگ خاکستری می‌توانید به صفحه محتوا سایت مورد نظر دسترسی داشته باشید.

رفع خطای your connection is not secure در گوگل کروم

خطای SSL در مرورگر گوگل کروم کمی متفاوت خواهد بود. در صورتی که از این مرورگر استفاده کنید، هنگام ورود به سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL دارد، با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که در آن پیغامی با عنوان your connection is not secure در گوگل کروم نمایش داده می‌شود.

رفع خطای your connection is not secure در گوگل کروم

 

برای رفع این مشکل ابتدا روی دکمه Advanced کلیک کنید و سپس مشابه چیزی که در تصویر زیر میبینید روی دکمه Proceed to Domain.com (Unsafe) کلیک کنید.

رفع خطای your connection is not secure در گوگل کروم

 

در این صورت مشکل your connection is not secure در مرورگر گوگل کروم رفع شده و گواهی امنیتی تایید خواهد شد. حال به صفحه‌ی سایت مورد نظرتان انتقال خواهید یافت. به این نکته هم دقت داشته باشید که در مرورگر گوگل کروم نیز مشابه فایرفاکس اگر مشکل بخاطر تنظیمات ساعت سیستم نباشد، همچنان آیکون HTTPS سبز نشده و در حالتی که به رنگ قرمز است فقط می‌توانید به محتوای سایت دسترسی داشته باشید. بنابراین همچنان داده‌های شما از HTTP لود شده و فاقد امنیت هستند.

حل مشکل certificate error در اینترنت اکسپلورر

در مرورگر Internet Explorer نیز هنگام ورود به سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL دارد، با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که در آن پیغام خطا به صورت this is a problem with this website’s security certificate نمایش داده خواهد شد.

 

حل مشکل certificate error در اینترنت اکسپلورر

برای رفع این مشکل در مرورگر IE کافی است روی گزینه‌ی Continue to this website (not recommended) کلیک کنید تا به صفحه‌ی سایت مورد نظرتان منتقل شوید. توجه داشته باشید که در این مرورگر نیز شما در حالتی که قفل HTTPS فعال نیست وارد سایت خواهید شد و داده‌های رد و بدل شده در سایت فاقد امنیت هستند.

حل ارور invalid certificate در مرورگر Opera

هنگام ورود به سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL را دارد، اگر از مرورگر Opera استفاده کنید پنجره‌ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد که در آن پیغام خطای تایید SSL در مرورگر اپرا به صورت invalid certificate نمایش داده خواهد شد.

حل ارور invalid certificate در مرورگر Opera

 

برای رفع مشکل invalid certificate در مرورگر اپرا کافی است روی دکمه‌ی Continue Anyway کلیک کنید تا به صفحه‌ی سایت مورد نظرتان منتقل شوید. در این مرورگر نیز مشابه مرورگرهای قبلی ممکن است قفل SSL به رنگ سبز و فعال شده در نیاید که در این صورت نشان از رد و بدل شدن داده‌ها در محیطی غیر ایمن خواهد داشت.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

هنگام ورود به سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL را دارد، از طریق مرورگر Safari با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که پیغام خطا با عنوان This Connection Is Not Private نمایش داده خواهد شد. در این مرحله باید روی گزینه visit this website کلیک کنید.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

در این صورت

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

برای رفع این مشکل مشابه تصویر بالا ابتدا روی دکمه Show Certificate کلیک کنید. در این صورت پنجره‌ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که باید در آن روی دکمه Install Certificate کلیک کنید.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

در پنجره‌ی Certificate Import Wizard بر روی Next کلیک نمایید.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

در مرحله‌ی بعدی گزینه Automatically Select The Certificate Store را انتخاب نموده و بر روی Next کلیک نمایید.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

بر روی Finish کلیک نمایید. هم اکنون با پیغام The Import Was Successful مواجه خواهید شد.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

در آخر پنجره ی Certificate را به کلیک بر روی OK بسته و بر روی Continue کلیک نمایید. در این مرحله گواهی امنیتی تایید شده و به صفحه‌ی سایت مورد نظرتان انتقال خواهید یافت. در مرورگر سافاری هم مشابه سایر مرورگرها اگر قفل امنیتی HTTPS نمایش داده نشود، داده‌ها از طریق پروتکل HTTP رد و بدل خواهند شد که فاقد امنیت است.

در تصویر زیر می‌توانید نمونه سایتی که از پروتکل HTTPS و SSL استفاده می‌کند را در مرورگر گوگل کروم ببینید که در آن قفل سبز رنگ SSL بر روی بستر پروتکل HTTPS نمایش داده می‌شود.

 

گواهینامه امنیتی SSL

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و با استفاده از ان توانسته باشید که خطای insecure connection در مرورگرهای مختلف را برطرف کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه حل مشکل certificate error در اینترنت اکسپلورر، رفع خطای your connection is not secure در گوگل کروم و رفع خطای your connection is not secure در فایرفاکس سوالی داشتید از بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

3
/
5
(
26

امتیاز

)

در صورت نیاز به سرور، هاست و دامنه با بهترین قیمت و کیفیت و یا هر سرویس و خدمات دیگر با ما درتماس باشید.

01228421193
09129726343
09362196343
omid.ahmadyani@Outlook.com

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا