آموزش ساخت کیف پول آیوتا (IOTA) و معرفی بهترین ها در سال 2018 – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

آیوتا (IOTA) نوعی ارز رمزنگاری شده متن باز است که از فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده می کند و متمرکز بر ارائه ارتباطات و پرداخت امن در دنیای اینترنت است. در مقایسه با ارزهای مبتنی بر فناوری Blockchain؛ مقیاس پذیری، غیر متمرکز بودن و عدم وجود کارمزد انتقال از ویژگی های ارز دیجیتال آیوتا است. در این مقاله شما خواهید آموخت که کدام نوع گره (Node) یا کیف پول آیوتا برای شما مناسب است. جهت درک اصطلاحات مرتبط با IOTA می توانید به مقاله آیوتا چیست؟ مراجعه کنید.

آیوتا یک ارز رمزنگاری شده مناسب برای سرمایه گذاری است. در دسامبر 2017، قیمت آیوتا بیش از 600 درصد افزایش یافت و از 1 دلار (اوایل سال 2017) به 5.5 دلار رسید. یکی از دلایل اصلی افزایش حجم معاملات این ارز رمز نگاری شده، اعتقاد به همکاری آیوتا و مایکروسافت بود. شما می توانید نمودار قیمت آیوتا را در وب سایت fanavaraneomid مشاهده نمایید.

انواع کیف پول آیوتا (IOTA)

هنگام شروع کار با IOTA، درک تفاوت بین گره سبک (Light Node) و گره کامل (Full Node) و انواع کیف پول آیوتا دشوار به نظر می رسد . نکته مهم این است که ابتدا تفاوت ها را درک کنید و پس از آن می توانید تصمیم بگیرید که کدام گره را اجرا نمایید:

  • گره کامل (GUI) : این نسخه یک IRI (مرجع اجرا آیوتا) است که بصورت محلی از طریق GUI قابل دسترسی است. هر گره کامل برای عملکرد خود نیاز به اتصال به همسایگان از طریق یک IP ثابت دارد.
  • گره Headless : با این روش یک گره کامل در کنسول محلی شما اجرا می شود. شما می توانید از طریق یک رابط کاربری ساده به نام Nostalgia در مرورگر خود به آن دسترسی پیدا کنید. این نسخه همان مشخصاتی را نیاز دارد که یک گره کامل GUI با آن شناخته می شود، اما دارای مزیتی است که شما می توانید چندین seed key (حساب ها) را بصورت همزمان باز کنید.
  • کیف پول سبک (GUI) : یک رابط محلی است که به گره کامل (IOTA Node) در محیطی دیگر دسترسی پیدا می کند. به عنوان مثال این نسخه همانند یک گره در سرور عمل می کند.

همچنین بخوانید |  بهترین کیف پول ارز چین لینک در سال 2020

معرفی کیف پول نرم افزاری IOTA Wallet


IOTA Wallet کیف پول رسمی آیوتا محسوب می شود که از پلتفرم های ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می کند. این کیف پول سبک به رابط کاربری GUI متصل شده و شما را قادر به استفاده از IOTA بدون نیاز به پیدا کردن همسایگان می سازد. پس از خرید ارز آیوتا می توانید آن را در کیف پول IOTA Wallet ذخیره کنید. IOTA Wallet بهترین کیف پول آیوتا در حوزه نرم افزاری به شمار می آید.

دانلود کیف پول IOTA Wallet

آموزش ساخت کیف پول آیوتا در IOTA Wallet

ابتدا از لینک موجود، کیف پول دسکتاپ IOTA Wallet را از وب سایت گیت هاب دانلود نمایید. برای شروع کار با کیف پول آیوتا ابتدا تعیین کنید که می خواهید چه نسخه ای از آن با توجه به توضیحات بالا اجرا شود؛ Light Node یا Full Node. پس از انتخاب نسخه سبک می توانید به هر کدام از سرورهای موجود در وب سایت آیوتا متصل شوید.

تعیین نسخه کیف پول آیوتا

حال با کپی کردن یا تایپ نمودن seed key خود در فیلد Seed/Password وارد کیف پول آیوتا شوید. اکنون شما می توانید موجودی حساب خود و سه گزینه متفاوت ارسال، دریافت و تاریخچه را مشاهده کنید.

ورود به کیف پول آیوتا

آموزش دریافت و ارسال آیوتا در IOTA Wallet

  • ارسال آیوتا (IOTA)

اگر میخواهید IOTA را به آدرس کیف پول دیگری انتقال دهید، در صفحه اصلی بر روی گزینه “Send” کلیک کنید. فیلدهای مورد نیاز را با دقت تکمیل نموده و هنگام ورود مقدار IOTA احتیاط نمایید. شما می توانید از منوی کشویی برای انتخاب واحدهای مختلف آیوتا از جمله Ti ،Gi ،Mi و … استفاده کنید. در انتها جهت انجام تراکنش، بر روی گزینه “Send it now” کلیک کنید.

حال تراکنش ارسال می شود و مدت زمان انجام آن بستگی به سرعت کامپیوتر شما و همچنین شانس دارد.

نحوه ارسال آیوتا (IOTA)

هر معامله جدید در IOTA باید اثبات کار لازم برای تأیید دو معامله قبلی را انجام دهد. این فناوری منحصر به فرد (Tangle) معاملات را از پرداخت کارمزد و وابستگی به استخراج کنندگان بی نیاز می سازد. پس از مشاهده پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن تراکنش، معامله شما به شبکه پخش شده و بین گره ها به اشتراک گذاشته شده است. این معامله بزودی توسط دیگر معاملات تأیید خواهد شد. همچنین از بخش “History” می توانید وضعیت تراکنش ها را مشاهده کنید.

در صورت عدم انجام تراکنش توسط شبکه، بر روی آن کلیک نموده و از گزینه “Replay” جهت بررسی دوباره استفاده کنید.

همچنین بخوانید |  دانلود کیف پول بیت کوین اندروید و معرفی بهترین های سال 2018

انجام تراکنش در کیف پول آیوتا

  • دریافت آیوتا (IOTA)

با کلیک بر روی “Receive” یک آدرس جدید کیف پول برای شما تولید می شود. شما می توانید این آدرس را به Tangle پیوست کنید، هر چند که این کار اجباری نبوده و بدون استفاده از آن نیز در دریافت IOTA مشکلی نخواهید داشت.

اگر “Attach to Tangle” را انتخاب کنید، پس از آن کیف پول آیوتا اثبات کار مورد نیاز را انجام می دهد و سپس این آدرس را در سراسر شبکه پخش می کند. این امر سبب می شود تا آدرس های استفاده شده در کیف پول را ذخیره نمایید.

نحوه دریافت آیوتا (IOTA)

آموزش ایجاد یک Seed جدید در IOTA Wallet

Seed Key خود را باید بعنوان نام کاربری و رمز عبور ترکیبی که دسترسی به حساب بانکی شما را فراهم می کند، در نظر بگیرید. اگر کسی seed شما را به سرقت ببرد، می تواند وارد حساب شده و به دارایی های شما دسترسی پیدا کند. به همین سبب seed خود را در مکان امنی نوشته و نگهداری نمایید، زیرا تنها کلید ورود شما به کیف پول آیوتا است.

شما باید بطور تصادفی یک seed به طول 81 کاراکتر با استفاده از حروف A-Z و عدد 9 تولید كنید. بسته به سیستم عامل، شما می توانید از دستورات زیر برای تولید seed جدید بصورت تصادفی استفاده کنید:

برای لینوکس ==> {cat /dev/urandom |tr -dc A-Z9|head -c${1:-81

برای مک ==> cat /dev/urandom |LC_ALL=C tr -dc ‘A-Z9’ | fold -w 81 | head -n 1


معرفی کیف پول موبایل (IOTA Wallet (BETA


(IOTA Wallet (BETA اولین کیف پول آیوتا موجود در Google Play می باشد که از سوی تیم توسعه دهنده آیوتا پشتیبانی می شود. با این کیف پول چند منظوره می توانید موجودی حساب خود را به بیت کوین، دلار، یورو یا ین ژاپن مشاهده کنید. از قابلیت های دیگر (IOTA Wallet (BETA این است که می توانید همسایگان را اضافه یا حذف نموده و وضعیت فعلی آنها را مشاهده نمایید. همچنین می توانید از طریق کیف پول آیوتا (IOTA Wallet (BETA، کد QR آدرس دیگر کیف پول ها را جهت ارسال آسان و سریع ارزهای دیجیتال اسکن نمایید.

کیف پول آیوتا نسخه اندروید

سورس کد این اپلیکیشن در وب سایت Github موجود است. جهت دانلود کیف پول آیوتا از گوگل پلی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک دانلود کیف پول (IOTA Wallet (BETA

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا