آموزش ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین و انواع دیگر آن – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

بلاک چین یک کیف پول بیت کوین آنلاین و رایگان است که به افراد امکان می دهد تا به افراد دیگر در سه مرحله ساده بدون نیاز به کلاینت نرم افزاری بیت کوین پرداخت یا از افراد دیگر دریافت کنند. در سال 2011 آغاز به کار کرد که شامل فهرستی از رکورد های مربوط به تراکنش بیت کوین می شد. هر کاربردی برای انجام تراکنش می بایست به شبکه بیت کوین متصل شود. این شبکه شدیدا با رمزنگاری محافظت شده است و به همین دلیل در برابر نفوذ کاملا مقاوم است. در این نوشته آموزش ساخت کیف پول بیت کوین را در وبسایت بلاک چین و ساخت انواع دیگر کیف پول از جمله کیف پول کاغذی بیت کوین و… را ارائه خواهیم کرد.

کاربرد کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول بیت کوین درست مانند حساب بانکی شماست که شما برای نگهداری از پول خود آن را افتتاح می کنید. به همین روش ساخت یک اکانت رایگان بیت کوین با کیف پول بلاک چین امکان نگهداری بیت کوین ها را به شما می دهد.

می توانید هر زمان که بخواهید بیت کوین های خود را به پول رایج تبدیل کنید یا به افراد دیگر بیت کوین پرداخت کنید. ساخت اکانت در بلاک چین تنها چند دقیقه زمان می برد و می توانید از طریق این آموزش گام به گام و تصویری این کار را انجام دهید.

ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین

برای انجام تراکنش بیت کوین می بایست یک اکانت در بلاک چین بسازید. به این منظور مراحل زیر را یک به یک دنبال کنید.

وبسایت blockchain.info را باز کنید

وبسایت Blockchain.info
وبسایت Blockchain.info

وبسایت blockchain.info را از طریق کامپیوتر شخصی خود، گوشی یا تبلت یا … باز و در سربرگ بالا سمت راست گزینه ها Get A Free Wallet را انتخاب کنید.

فرم ثبت نام را تکمیل کنید

فرم ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین
فرم ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین

حالا با یک فرم ثبت نام روبرو هستید؛ در این فرم از شما خواسته می شود که آدرس ایمیل و گذرواژه دلخواه خود را وارد کنید. ایمیل شما از هر سرویس دهنده ای می تواند باشد و بهتر است گذرواژه ای که انتخاب می کنید، شامل حروف بزرگ و کوچک و اعداد و کاراکتر های خاص و طول آن بین 11 تا 15 کاراکتر باشد.

تایید ایمیل ثبت شده در ثبت نام بلاک چین
تایید ایمیل ثبت شده در ثبت نام بلاک چین

حالا Continue را بزنید و برای تایید حساب وارد ایمیل خود شوید و مانند تصویر زیر روی Yes, THIS IS MY EMAIL کلیک کنید.

دریافت بیت کوین از دیگران

دریافت بیت کوین از دیگران
دریافت بیت کوین از دیگران

حالا که حساب شما تایید شده است می توانید از امکانات آن استفاده کنید. یکی از این امکانات، قابلیت دریافت بیت کوین از دیگران یا Receive بیت کوین است. به این منظور روی این گزینه در پیشخوان اکانت خود کلیک کنید.

همچنین بخوانید |  ساعتی لوکس دارای کیف پول بیت کوین به زودی عرضه می شود

در صفحه جدید از شما خواسته می شود ارز مورد نظر که قصد دریافت آن را دارید، وارد کنید. سپس یک آدرس به شما نمایش داده می شود که همان آدرس عمومی حساب شماست و فرد دیگر برای انتقال بیت کوین به حساب شما می بایست این آدرس را داشته باشد. در بخش Enter Amount می توانید مشخص کنید که بیت کوین قابل دریافت چقدر است و در بخش Description می توانید برای این تراکنش توضیحی بنویسید.

ارسال بیت کوین به دیگران

ارسال بیت کوین با بلاک چین
ارسال بیت کوین با بلاک چین

مشابه با روش دریافت بیت کوین از دیگران می توانید به دیگران از طریق بیت کوین پرداخت انجام دهید. به این منظور در همان صفحه اصلی پیشخوان حساب کاربری بلاک چین، روی گزینه Send کلیک کنید.

تفاوت بین مرحله قبل این است که در این بخش با کادری با نام To سر و کار دارید که می بایست کلید عمومی شخص مورد نظر را وارد کنید و در انتها Transaction Fee نوع کارمزد انجام تراکنش را مشخص می کند. اگر می خواهید تراکنش با سرعت بیشتری صورت بگیرد می بایست هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید.

ساخت کیف پول بیت کوین کاغذی

یکی دیگر از روش های نگهداری بیت کوین استفاده از کیف پول کاغذی است. این نوع کیف پول در دسته فضا های ذخیره سازی سرد است. مزیت ذخیره سازی به این شیوه این است که کلید های خصوصی خود را به صورت آفلاین نگهداری خواهید کرد و به این ترتیب امکان دسترسی هکر ها کاملا از بین می رود.

وبسایت bitcoin.com
وبسایت bitcoin.com

در این روش شما یک آدرس آفلاین بیت کوین می سازید و این آدرس تا زمانی که قصد خرج کردن بیت کوین های خود را نداشته باشید به محیط آنلاین وارد نمی شود. در ادامه به صورت گام به گام به آموزش ساخت کیف پول بیت کوین کاغذی خواهیم پرداخت.

تولید کلید خصوصی و عمومی بیت کوین
تولید کلید خصوصی و عمومی بیت کوین

ساخت کیف پول بیت کوین کاغذی بسیار ساده است و فقط کمی اطلاعات فنی می خواهد. نخستین گام این است که وارد وبسایت bitcoin.com شوید که ابزار ساخت کیف پول کاغذی را داراست. در صفحه اصلی، سمت راست بالای صفحه روی menu کلیک کنید و از بخش Tools گزینه Paper Wallet را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه پیشنهاد می شود اینترنت خود را قطع کنید تا کار تولید رمز به صورت آفلاین انجام بگیرید. جالب اینجاست که کار تولید کلید خصوصی و عمومی از طریق تکان دادن موس روی صفحه صورت می گیرد!

کلید خصوصی و عمومی تولید شده
کلید خصوصی و عمومی تولید شده نمایش داده می شوند

در نهایت کلید خصوصی و عمومی مخصوص شما تولید می شود و چون اینترنت خود را قطع کردید امنیت امکان دسترسی به آن توسط هکر ها وجود نخواهد داشت.

پرینت صفحه

مرحله بعدی این است که از روی آدرس های خصوصی و عمومی تولید شده یک کپی به صورت آفلاین بگیرید تا بعدا بتوانید از آن ها برای دسترسی به اعتبار خود استفاده کنید. می توانید صفحه ای که مشاهده می کنید را با استفاده از یک دستگاه چاپگر روی کاغذ چاپ کنید تا بتوانید بعدا به صورت آفلاین از این کد ها استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم درست مانند زمانی که برای تولید کد اینترنت خود را قطع کردید، از چاپگر های کابلی استفاده کنید تا به شبکه متصل نباشند. وقتی که کلید های خود را روی کاغذ چاپ کردید تقریبا کار تمام است و حالا شما موفق به ساخت کیف پول بیت کوین کاغذی شدید!

همچنین بخوانید |  انتقال بیت کوین از کیف پول های مختلف به دیگران و به حساب بانکی با آموزش تصویری

روی کاغذ پرینت شده بار کد QR نیز وجود دارد تا در مواقعی که می خواهید از کلید های خود استفاده کنید با استفاده از یک برنامه بارکد خوان بتوانید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که حالا این کاغذ بسیار ارزشمند است و هر کسی که به این کاغذ دسترسی داشته باشد می تواند به بیت کوین های شما نیز دسترسی داشته باشد.

افزودن اعتبار به کیف پول بیت کوین کاغذی

حالا که یک کیف پول بیت کوین کاغذی دارید احتمالا می خواهید که به آن بیت کوین انتقال و موجودی آن را افزایش دهید تا بعد ها بتوانید از این موجودی برای پرداخت و خرید های خود استفاده کنید. برای این که بتوانید به کیف پول کاغذی خود بیت کوین اضافه کنید کافی است تا کلید عمومی خود را در اختیار فردی که می خواهد واریز را انجام دهد، قرار دهید.

پرداخت از اعتبار کیف پول کاغذی

حالا که شما یک کیف پول کاغذی دارید و بیت کوین های خود را در آن نگه می دارید، احتمالا بخواهید که از اعتبار داخل کیف پول خود پرداخت هایی انجام دهید. حالا نیاز است تا کلید خصوصی خود را در یک کیف پول بیت کوین آنلاین وارد کنید. مثلا می توانید برنامه کیف پول Bitcoin Unlimited را دانلود و کلید خصوصی خود را به روش زیر در آن وارد کنید.

  • برنامه را پس از دانلود، نصب و اجرا کنید.
  • روی گزینه Help کلیک کنید.
  • گزینه Debug Window را انتخاب و بر روی سربرگ Console کلیک کنید.
  • در کادر importprivkey را تایپ کنید و به جای کلید خصوصی خود را بنویسید.
  • برای وارد کردن کلید اینتر بزنید؛ این کار ممکن است چند دقیقه زمان ببرد.
دستور importprivkey
در این تصویر می بینید که دستور importprivkey وارد شده. برای دریافت فهرست کامل دستورات کیف پول عبارت help را در کنسول بنویسید.

یک کیف پول تحت وب و آنلاین دیگر که همان وبسایت blockchain.info است نیز وجود دارد که می توانید کلید خصوصی خود را در آن وارد کنید. به این منظور مراحل زیر را طی کنید.

  • کیف پول آنلاین را باز کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب و روی Addresses کلیک کنید.
  • گزینه Import Address را انتخاب کنید.
  • کلید خصوصی که روی کاغذ دارید را در این بخش بنویسید و روی گزینه Import/transfer کلیک کنید.

حالا می توانید از این طریق به کیف پول کاغذی خود دسترسی داشته باشید و اعتبار خود را به کیف پول آنلاین خود منتقل کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا