آموزش ساخت کیف پول مونرو (Monero) و معرفی بهترین ها در سال 2018 – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

مونرو (XMR) یک ارز رمزنگاری شده و متن باز است که در آوریل 2014 ایجاد شده و بر حفظ حریم خصوصی، تمرکززدایی و مقیاس پذیری متمرکز است. در این مطلب شما خواهید آموخت که استفاده از کدام کیف پول مونرو برای شما مناسب تر است. جهت درک اصطلاحات مرتبط با Monero می توانید به مقاله مونرو چیست؟ مراجعه نمایید.

قیمت مونرو به دفعات متعدد نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. در ماه می 2017 ارزش آن نزدیک به 70 درصد رشد داشت و حجم معاملات آن از زمان شروع بیش از 1300 درصد افزایش پیدا کرده است. از ابتدا تا کنون، قیمت این ارز دیجیتال بین 0.25 دلار (در ژانویه 2015) و حدوداً 332 دلار (در ژانویه 2018) نوسان داشته است؛ به همین جهت فرصت مناسبی جهت سرمایه گذاری های بلندمدت محسوب می شود.

دیر یا زود با افزایش قیمت مونرو، بسیاری از مردم به دنبال راهی برای نگهداری توکن های XMR خود در فضایی امن خواهند بود. مونرو با وجود محبوبیت در بین ارزهای دیجیتال، توسط دو کیف پول سخت افزاری TREZOR و Ledger Nano S پشتیبانی نمی شود. در ادامه این مطلب به معرفی و آموزش ساخت کیف پول مونرو بر روی کامپیوتر دسکتاپ و گوشی های اندروید خواهیم پرداخت.

معرفی انواع کیف پول مونرو (Monero)


کیف پول Monero GUI Wallet


Monero GUI Wallet بهترین و تنها کیف پول مونرو است که یک گره (Node) کامل درشبکه را اجرا می کند. این کیف پول دسکتاپ با رابط گرافیکی جذاب خود، دارایی های دیجیتالی را ذخیره نموده و همان چیزی است که شما برای کنترل موجودی حساب، ارسال و دریافت توکن های XMR به آن احتیاج دارید. این کیف پول از سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی میکند.

به عنوان یک کیف پول کامل، روند دانلود و همگام سازی کیف پول Monero GUI Wallet زمان خواهد برد. این کیف پول همچنین از فضای دیسک سخت و قدرت پردازش سیستم کامپیوتری شما نیز استفاده خواهد کرد؛ بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای استفاده همگان باشد.

Monero GUI Wallet دسترسی سریع و آسان به دارایی های دیجیتالی شما را فراهم میکند. با این حال اگر شما یک تازه وارد هستید، ممکن است کار با کیف پول Monero GUI Wallet کمی برای شما پیچیده باشد و شاید بخواهید یکی دیگر از کیف پولهای موجود را انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید |  دانلود کیف پول بیت کوین اندروید و معرفی بهترین های سال 2018

آموزش ساخت کیف پول مونرو در Monero GUI Wallet

ابتدا از لینک زیر کیف پول مونرو نسخه سیستم عامل ویندوز (32 بیت یا 64 بیت) را دانلود نمایید:

دانلود Monero GUI Wallet

حال پس از نصب و اجرای فایل دانلود شده، در اولین راه اندازی صفحه ای مطابق تصویر زیر را مشاهده خواهید نمود. گزینه “Create a new wallet” را جهت ایجاد یک کیف پول مونرو جدید انتخاب نمایید.

صفحه ورود به کیف پول Monero GUI Wallet
صفحه ورود به کیف پول Monero GUI Wallet

در این مرحله یک نام دلخواه برای کیف پول خود انتخاب کنید. شما می توانید هر عبارت دلخواهی را به عنوان نام کیف پول خود وارد کنید. این نام با هیچ کس دیگری به اشتراک گذاشته نخواهد شد، بنابراین ورود نام واقعی منجر به سوء استفاده از اطلاعات شخصی شما نخواهد شد.

در کیف پول مونرو شما یک “کلید خصوصی” دارید که جهت بازگرداندن دارایی های شما مورد نیاز خواهد بود. عبارت Seed کیف پول خود که شامل 25 کلمه است را در مکان امنی یادداشت نموده و از آن در چندین مکان مختلف کپی برداری کنید. این عبارت به هیچ عنوان قابل بازیابی نخواهد بود، پس در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

تعیین نام و نمایش عبارت بازیابی (Seed) کیف پول مونرو
تعیین نام و نمایش عبارت بازیابی (Seed) کیف پول مونرو

در مرحله نهایی به صفحه اصلی (داشبورد) کیف پول خود، مطابق تصویر زیر، منتقل خواهید شد.

صفحه اصلی کیف پول Monero GUI Wallet
صفحه اصلی کیف پول Monero GUI Wallet

ارسال و دریافت مونرو در Monero GUI Wallet

دریافت مونرو (XMR) : هر کیف پول مونرو دارای یک آدرس عمومی (public address) منحصر به فرد است. این آدرس را می توانید جهت دریافت XMR با دوستان خود به اشتراک بگذارید. مطابق تصویر می توانید از کد QR کیف پول خود نیز استفاده نمایید.

دریافت مونرو در کیف پول Monero GUI Wallet
دریافت مونرو در کیف پول Monero GUI Wallet

تاریخچه معاملات : هنگامی که وجوه دریافت می شود، در بخش “History” می توانید تاریخچه پرداخت های ارسال شده و دریافت شده خود را مشاهده کنید.

تاریخچه معاملات کیف پول مونرو
تاریخچه معاملات کیف پول مونرو

ارسال مونرو (XMR) : شما می توانید جهت ارسال وجه با داشتن آدرس عمومی کیف پول فرد گیرنده اقدام به ارسال مونرو (XMR) برای او نمایید. بدین منظور از گزینه “Send” در صفحه اصلی استفاده کنید.

ارسال مونرو در کیف پول Monero GUI Wallet
ارسال مونرو در کیف پول Monero GUI Wallet

کیف پول My Monero


My Monero تنها کیف پول آنلاین مونرو در فضای اینترنت است. این کیف پول محبوب توسط Riccardo Spagni، یکی از توسعه دهندگان مونرو، توسعه و پشتیبانی می شود. My Monero تنها کلیدهای خصوصی 13 کلمه ای کیف پول شما را رمزگذاری می کند و آنها را در سرورهای خود ذخیره نمی کند؛ به این معنی که نمی تواند به وجوه شما دسترسی داشته باشد.

My Monero دارای رابط کاربری جذاب و کاملاً ساده است و یک گزینه بدون دردسر و آسان برای کسانی است که نمی خواهند یک گره کامل را در شبکه اجرا کنند. توصیه می شود اگر به دنبال ذخیره سازی XMR برای مدت زمان طولانی هستید، باید کیف پول سرد را در نظر بگیرید؛ زیرا کیف پول های مبتنی بر وب گزینه امن و مناسبی محسوب نمی شوند.

همچنین بخوانید |  معرفی کیف پول موبایل کاردانو (Infinito Wallet)

آموزش ساخت کیف پول مونرو در My Monero

ابتدا از طریق لینک زیر اقدام به ورود به کیف پول مونرو (نسخه وب) نموده و مراحل ذکر شده را گام با گام دنبال کنید:

ورود به My Monero

در صفحه اصلی وب سایت بر روی گزینه “Create an Account” کلیک کنید.

ساخت کیف پول مونرو جدید در My Monero
ساخت کیف پول مونرو جدید در My Monero

حال به پایین صفحه بروید و کلید خصوصی (Private Login Key) خود را با کپی نمودن در فیلد خالی موجود و کلیک بر روی گزینه “…I’ve written down” تأیید نمایید. دقت کنید که این عبارت را در اختیار هیچ شخص ثالثی قرار ندهید و آن را در مکانی امن نگهداری کنید؛ زیرا تنها راه ورود شما به کیف پول مونرو خواهد بود.

کلید خصوصی کیف پول My Monero
کلید خصوصی کیف پول My Monero

ورود به کیف پول مونرو در My Monero

از بالای صفحه اصلی سمت راست به بخش “LOG IN” سایت وارد شوید. سپس کلید خصوصی و زبان موردنظر خود را وارد نموده و در انتها بر روی “Enter my account” کلیک نمایید.

ورود به کیف پول My Monero
ورود به کیف پول My Monero

در انتها مطابق تصویر زیر به داشبورد کیف پول مونرو جدید خود منتقل خواهید شد که می توانید موجودی حساب خود را در آن مشاهده نموده و از قابلیت ارسال و دریافت مونرو بهره مند شوید.

داشبورد کیف پول My Monero
داشبورد کیف پول My Monero

ارسال و دریافت مونرو در My Monero

دریافت مونرو (XMR) : از بخش “Receive” در داشبورد اقدام به دریافت توکن های XMR نمایید. هر کیف پول مونرو دارای یک آدرس عمومی (public address) منحصر به فرد است. این آدرس را می توانید جهت دریافت مونرو در اختیار دیگران قرار دهید.

دریافت مونرو در کیف پول My Monero
دریافت مونرو در کیف پول My Monero

ارسال مونرو (XMR) : شما می توانید جهت ارسال پول با داشتن آدرس عمومی کیف پول فرد گیرنده اقدام به ارسال مونرو (XMR) برای او نمایید. بدین منظور از گزینه “Send” در داشبورد استفاده نموده و در بخش “Amount” میزان مبلغ ارسالی را مشخص کنید. پارامتر “Payment ID” یک گزینه اختیاری است که در برخی تراکنش ها مورد نیاز خواهد بود. “Privacy Level” میزان اهمیت تراکنش ارسالی را مشخص میکند که هر چه بیشتر باشد کارمزد معامله نیز بیشتر خواهد بود و معامله سریعتر در شبکه مونرو پردازش خواهد شد.

ارسال مونرو در کیف پول My Monero
ارسال مونرو در کیف پول My Monero

کیف پول موبایل Monerujo


کیف پول مونرو نسخه موبایل (Monerujo)

اپلیکیشن Monerujo یک کیف پول سبک مونرو است که متن باز بوده و تمام داده های خصوصی شما را بر روی تلفن همراهتان ذخیره می نماید. رابط کاربری این برنامه به خوبی ارائه شده و به راحتی قابل استفاده است. برخی از ویژگی های کلیدی Monerujo عبارتند از توانایی مدیریت چندین کیف پول مونرو و همچنین قابلیت اسکن QR برای ارسال و دریافت مونرو (XMR). شما همچنین می توانید از سرویس XMR.to این کیف پول چند منظوره برای پرداخت وجه به هر آدرس بیت کوین (BTC) استفاده کنید. از لینک زیر می توانید آخرین نسخه کیف پول Monerujo را از گوگل پلی دانلود نمایید:

دانلود Monerujo Wallet

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا