آموزش کار با نرم افزار AnyDesk و تنظیمات مربوط به آن – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

بارها اتفاق افتاده است که دسترسی مستقیم به سیستم خود نداشته اید اما نیازمند دسترسی به تنظیمات آن بوده اید و یا آنکه در یک کنفرانس آموزشی خواستار کنترل دسکتاپ بودید. این نیازمندی ها همگی در حوزه خدمات یک ریموت کنترلر دسکتاپ است. اما کدام ریموت کنترلر مناسب تر است؟ نرم افزار AnyDesk یکی از معروف ترین و بهترین ابزار ها برای دسترسی به صفحه دسکتاپ سیستم شماست.

نصب و راه اندازی این نرم افزار ساده است و پیشتر در خصوص آن صحبت کردیم، نکته ای که در خصوص نرم افزار انی دسک قصد بررسی آن را داریم تنظیمات مربوط به این نرم افزار است و اینکه چگونه می توانیم دسترسی های فرد متصل شده به سیستم خود را محدود کنیم. قبل از هر چیز اگر هنوز این نرم افزار را نصب نکرده اید و اطلاعات محدودی درباره آن دارید، توصیه می کنیم مطالب قبلی را مطالعه کنید:

انی دسک

راهنمای کار با نرم افزار AnyDesk

پس از نصب نرم افزار، انی دسک را باز کنید. پنجره اصلی نرم افزار انی دسک شامل سه ناحیه اصلی و یک منو است.

صفحه اصلی نرم افزار
1 – This DeskThis Desk قسمتی است که شما می توانید آدرس مربوط به انی دسک سیستم خود را مشاهده کنید. این آدرس زمانی که شما بخواهید اجازه ورود شخص دیگری به صفحه دسکتاپ خود بدهید، استفاده می شود.از قسمت ‘setting‘ شما می توانید این آدرس یک عدد باشد و یا یک نام مستعار.
2- Remote Deskاین قسمت زمانی استفاده می شود که شما بخواهید به یک سیستم دیگر متصل شوید. در کادر مربوط به این ناحیه، آدرس سیستم مورد نظر را درج می کنید و سپس دکمه “connect” را می زنید.
3- Recent Sessionsآخرین سیستم هایی که به آنها متصل شده اید در این قسمت نمایش داده می شود.
4- Menuمنویی که در گوشه سمت راست قرار گرفته است، به شما اجازه ورود به تنظیمات، دفترچه آدرس ها و … را می دهد.

اگر در قسمت ‘Recent Sessions’ بر روی یکی از سیستم هایی که قبلا به آن متصل شده اید، دو بار متوالی کلیک کنید، به شما امکان اتصال مجدد به آن دسکتاپ داده می شود.

اگر بر روی سه نقطه ای که کنار هر کانکشن قرار گرفته است کلیک کنید (همانند شکل)، امکان اعمال تغییراتی برای شما فراهم است:

محیط برنامه انی دسک
  • Connect : امکان اتصال به این رایانه را به شما می دهد.
  • Start File Transfer : همانطور که از نام آن مشخص است، به کمک این گزینه شما می توانید فایل و یا اسناد دیگر را به سیستم مقابل منتقل کنید.
  • Add to Favorites : اضافه کردن این سیستم به لیست مورد علاقه (مناسب برای زمانی که تعداد سیستم های متصل شده زیاد است.)ِ
  • Drop to Desktop : یک shortcut از ارتباط با این سیستم بر روی دسکتاپ شما ایجاد می شود.
  • Rename : اجازه تغییر نام این رایانه را به شما می دهد.
  • Remove : گزینه حذف سیستم مورد اتصال

تنظیمات برنامه انی دسک

اگر بر روی سه خطر درج شده در سمت راست (بالا) صفحه اصلی انی دسک کلیک کنید و گزینه “setting” را بزنید، به صفحه تنظیمات مانند شکل زیر هدایت می شوید. در سمت چپ تصویر شما منویی از تنظیمات مختلف را مشاهده می کنید. در ادامه به توضیح مفصل تنظیمات می پردازیم.

تنظیمات نرم افزار AnyDesk

User Interface

این بخش به شما کمک می کند که تنظیمات مربوط به ظاهر نرم افزار را تعیین کنید. به عنوان مثال شما می توانید زبان نرم افزار AnyDesk را در این قسمت مشخص کنید. کادر ‘miscellaneous‘ مربوط به تنظیمات متفرقه جزیی است. مثلا انتخاب آی دی یا نام مستعار برای آدرس سیستم در این قسمت تعیین می شود.

Security

‘security’ به معنای تنظیمات مربوط به امنیت است. برای تغییر در تنظیمات نرم افزار AnyDesk بایستی ابتدا بر روی گزینه قرمز بالای صفحه “Unlock Security settings” کلیک کنید.

بخش security

پس از کلیک بر روی گزینه گفته شده، صفحه ای جدید برای شما باز می شود که امکان تغییر تنظیمات را به شما می دهد. قسمت اول تنظیمات ‘Interactive Access‘ است. سه گزینه در این قسمت وجود دارد:

  • Allow always : هر زمانی پیغام ورود یک کاربر دیگر به سیستم شما را نشان می دهد.
  • Allow only if AnyDesk window is open : فقط زمانی که پنجره نرم افزار AnyDesk شما باز است، به شما پیغام ورود شخص دیگر به دسکتاپ تان را نشان می دهد.
  • Disable : در هیچ حالتی پیغام نشان داده نمی شود.
نحوه دسترسی به دسکتاپ

Unattended Access

در این قسمت شما می توانید با در نظر گرفتن پسورد برای اتصال، از دسترسی ناخواسته دیگران به دسکتاپ خود جلوگیری کنید. برای تنظیم پسورد گزینه ‘Enable unattended access‘ را تیک دار کنید.

تنظیم رمز در نرم افزار AnyDesk

Standard Permissions of Remote Users

میزان دسترسی کاربر مهمان به سیستم شما قابل کنترل است. در این قسمت شما می توانید با تیک دار کردن یا نکردن هر یک از گزینه ها، میزان دسترسی را محدود کنید. به عنوان مثال:

  • Hear my computer’s sound output : با فعال بودن این گزینه صدای پخش شده از سیستم شما برای کاربر مقابل قابل شنیدن است.
  • Restart my computer : تنظیم دسترسی به قابلیت ریستارت کامپیوتر
  • Access my computer’s clipboard : دسترسی به کلیپ بورد کامپیوتر
کلیپ بورد چیست؟

هنگامی که در محیط ویندوز متن یا تصویری را Copy میکنید محتوای موجود به طور موقت در محیطی به نام Clipboard ذخیره می شود و در ادامه کار اگر یک Copy دیگر صورت دهید آنگاه محتوای جدید به طور اتوماتیک جایگزین محتوا ذخیره شده قبلی خواهد شد.

محدودیت دسترسی به دسکتاپ

Updates

بخش آپدیت به شما امکان تعیین زمان آپدیت نرم افزار AnyDesk را می دهد. فعال بودن گزینه “Keep AnyDesk automatically up-to-date” نرم افزار شما را همیشه در حالت به روز شده قرار می دهد.

آپدیت نرم افزار AnyDesk

Privacy

Privacy‘ همان حریم خصوصی است. تغییر یوزر نیم، انتخاب تصویر برای پروفایل، تعیین تصویر زمینه صفحه دسکتاپ و … از تنطیماتی است که در این بخش قابل انجام است.

تنظیمات حریم خصوصی انی دسک

همانطور که مشاهده کردید، متناسب با هر بخش تنظیمات آن انجام می شود. بخش تنظیمات نرم افزار AnyDesk واضح و ساده است اما اگر با سوالی برخودید، می توانید در بخش دیدگاه های همین مقاله مطرح کنید. تیم پشتیبانی فناوران امید آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا