آیا تحصیل رایگان در خارج از کشور امکان پذیر است؟ 1399

امروزه تحصیل رایگان در خارج از کشور نه تنها موضوع مورد بحث در ایران بوده بلکه در بسیاری از کشور های دیگر نیز از موضوعات بحث است. حتی در آمریکا نیز به دلیل شهریه بالای دانشگاه ها، بسیاری از افراد به دنبال کشوری برای تحصیل هستند که در آن بتوانند ضمن آموزش رایگان، از فرصت آینده سازی خوبی نیز بهره مند باشند. درحالی که هزینه های دانشگاه ها در حال افزایش است برخی از دانشجویان فکر میکنند که تحصیل در کشورهای پیشرفته خارج از کشور برای آن ها امکان پذیر نیست. این به دلیل این است که فکر میکنند تحصیل در خارج از کشور نیاز به امکانات زیادی دارد که آنها فاقد این امکانات هستند. اما باید گفت کشورهایی وجود دارند که دارای خدمات و تحصیل رایگان هستند. پس شاید بهتر است کمتر نگران تحصیل در خارج از کشور بود. در این مطلب سعی شده تا کشورهایی معرفی شود که دارای تحصیل رایگان هستند.

5 کشوری که بیشترین میزان دانشجوی ورودی برای تحصیل رایگان دارند

1- نروژ:

نروژ یکی از گران ترین کشور ها برای زندگی است. اغلب افرادی که قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل در نروژ را دارند، با بررسی هزینه های زندگی در نروژ معمولا از مهاجرت به آن منصرف میشود. اما در نروژ تحصیل در مقاطع بالای دانشگاهی کاملا رایگان بوده و دولت مخارج آن را تامین میکند. البته دانشگاه های مطرح نروژ در سطح جهانی چندان زیاد نیستند و درنتیجه پذیرش گرفتن از آن ها نباید کار راحتی باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ باید به زبان نروژی مسلط باشید اما اغلب دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور با زبان انگلیسی برگزار میگردد. دانشگاه اسلو معتبر ترین دانشگاه این کشور است که در رتبه 67 دانشگاه های دنیا قرار داشته و از جمله بهترین دانشگاه های دنیاست که تحصیل در آن رایگان است.

دانشگاه اسلو نروژ

2- فنلاند:

تا اوایل سال 2017 تحصیلات دانشگاهی در فنلاند کاملا رایگان بود. اما از امسال کشور فنلاند جهت کنترل مهاجرت های ورودی به این کشور برای تحصیل، مقررات تازه ای را وضع کرده است. در حال حاضر چنانچه قصد گرفتن دکترا در این کشور را داشته باشد و به زبان فنلاندی یا سوییسی مسلط باشید، تحصیل برای شما رایگان خواهد بود اما چناچنه قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشید باید شهریه تحصیل را پرداخت نمایید. همچنین تحصیلات در مقطع کارشناسی نیز نیاز به پرداخت شهریه دارد. البته با وجود قوانین تازه در مورد شهریه دانشگاه، همچنان فنلاند از ارزان ترین کشور ها برای تحصیل است. درآمد کشور فنلاند بسیار وابسته به دانش در آن کشور است و این کشور توانسته به بهترین نحو از نیرو های متخصص و نخبه ی تحصیل کرده در آن استفاده نماید و به همین دلیل از مقاصد بسیار جذاب برای تحصیل در دنیا است.

تحصیل رایگان در کشور فنلاند

3- سوئد:

تحصیل در این کشور گرچه رایگان نیست اما میتواند به راحتی رایگان شود! تا سال 2010 تحصیل در تمامی مقاطع برای تمامی ملیت ها در این کشور رایگان بود اما در سال 2010 پارلمان سوئد قوانینی را به تصویب رساند که از آن پس گرچه تحصیل در سوئد رایگان نیست، اما به راحتی میتوان از بورسیه های کامل بهره مند شد. تنها با داشتن پیشینه دانشگاهی مناسب و بلد بودن میزان خاصی از زبان سوئدی میتوانید در این کشور رایگان تحصیل کنید.

تحصیل در کشور سوئد

4- آلمان:

احتمالا آلمان جذاب ترین کشور برای افرادی است که قصد تحصیل رایگان در یک کشور خارجی را دارند. تحصیل در آلمان کاملا رایگان است اما این تنها مزیت تحصیل در آلمان نیست. آلمان نیازمند نیروی کار متخصص است و احتمال اینکه یک فرد خارجی پس از تحصیل در آلمان بتواند شغلی بیابد و در نتیجه اقامت آلمان را دریافت نماید بسیار بالاست. آلمان دانشگاه های بسیار خوبی دارد و رتبه ی دانشگاه های آلمان با کشور هایی مانند فنلاند و سوئد قابل مقایسه نیست. تحصیل در بسیاری از دانشگاه های آلمان با زبان انگلیسی بوده و دانشجویان به یادگیری زبان آلمانی تنها در سطح گفتار روزانه نیاز دارند. آب و هوا و شرایط زندگی در آلمان بسیار بهتر از بسیاری دیگر از کشور ها است و هزینه زندگی در این کشور چندان زیاد نیست. تمام این موارد آلمان را به یکی از جذاب ترین مقصد ها برای تمام دانشجویان دنیا تبدیل کرده است و این باعث شده که این گمان رود که این وضعیت در آلمان ادامه نخواهد یافت و به زودی قوانین تازه ای در ارتباط با شهریه دانشگاه ها وضع شود. در حال حاضر نیز تحصیل در برخی دانشگاه های آلمان نیازمند پرداخت شهریه شده است.

تحصیل رایگان در آلمان

5- فرانسه:

گرچه فرانسه به اندازه آلمان به تحصیل رایگان شناخته نشده است اما تحصیل در این کشور نیز یا رایگان است و یا بسیار ارزان. البته اغلب دانشگاه های فرانسه شهریه دریافت میکنند اما این شهریه در حدود 200 دلار در هر نیمسال است که قابل مقایسه با دیگر کشور ها نیست. تحصیل در فرانسه نیازمند این است که زبان فرانسه را بلد بوده و مدرک آن را ارائه نمایید اما این موضوع نه تنها ضعف نبوده بلکه فرصتی بسیار مناسب است. در 47 کشور دنیا زبان فرانسه یا زبان اصلی صحبت مردم است و یا یکی از زبان های مورد استفاده. در نتیجه یادگیری زبان فرانسه میتواند آینده شما را بسیار درخشان تر کند.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا