آیا لینوکس مینت۱۸ بهترین سیستم عامل دسکتاپی است؟

اشتراک گذاری پست

لینوکس مینت ۱۸ چند وقتی است که وارد بازار شده است و در این مدت توانسته است نظرات مثبتی به خود جلب کند. نویسنده ای در ZDNet معتقد است که این سیستم عامل یکی از بهترین سیستم عامل های دسکتاپی است که تا به امروز وارد بازار شده است. آیا حق با اوست؟ یا گزینه های بهتری برای کاربران وجود دارد؟

SJVN برای ZDNet چنین گزارش می کند:

من از زمانی که لینوکس، سیستم عامل خود را برای کاربران دسکتاپی منتشر کرد از آن استفاده می کنم. در طول ۲۵ سال تغییرات زیادی در این حوزه رخ داده است. امروزه، بهترین لینوکس دسکتاپی آخرین نسخه از لینوکس مینت یعنی لینکوس مینت ۱۸ است. علاوه بر این، لینوکس مینت ۱۸ نه تنها بهترین لینوکس دسکتاپی است بلکه بهترین سیستم عامل دسکتاپی است که تا به حال منتشر شده است. به عنوان مثال بیشتر افراد با سوالاتی همچون ارتقاء و مهاجرت از ویندوز ۱۰ روبرو هستند. اکثر افراد به دلایل متفاوت احساس می کنند که مجبور به مهاجرت از ویندوز ۷ به ۱۰ بوده اند. برخی دیگر نیز معتقدند که مایکروسافت به نظر در حال تغییر ویندوز از یک مدل خرید به مدل اشتراکی است . اگر می خواهید یک سیستم عامل برای خود داشته باشید ، باید از سیستم عامل مک اپل، اندروید گوگل یا ویندوز ۱۰ به لینوکس مهاجرت کنید. سایر سیستم عامل های دسکتاپی در حال مهاجرت به مدل های اشتراکی یا ابری است. همچنین یکی از موارد عالی درباره آخرین نسخه لینوکس مینت این است که لینوکس دسکتاپی به روز و محکمی است که در آن تنها خود شما در مورد کارهایی که باید انجام شودو برنامه هایی که باید اجرا شود تصمیم می گیرید. همانطور که تصور می شد این پست SJVN نظرات پر شور کاربران را به همراه داشته است:

کاربر اول: این مقاله باید تعاملی تر از چیزی بود که شما نوشته اید.

کاربر دوم: اینکه لینکوس مینت ۱۸ بهترین سیستم عامل دسکتاپی است که تا به حال وارد بازار شده است نظر شخصی شماست. این موضوع از دیدگاه هایی که ارسال شده است کاملا مشخص و واضح است. البته این یک حقیقت است که لینوکس یکی از سیستم عامل هایی است که هنوز برای بیشتر افراد بهترین سیستم عامل موجود است. بله ممکن است ارتقای ویندوز ۱۰ مشکلاتی به همراه داشته باشد. این موضوع در بیشتر نسخه های جدید ویندوز دیده می شود. هر نسخه جدیدی که از سیستم عامل ها منتشر می شود دارای مشکلاتی هستند و برخی از آنها سازگاری خوبی با رایانه فرد ندارند. همچنین توسعه نرم افزارهای مناسب برای توسعه دهندگان نیز بسیار دشوار است و به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. این موضوع به هیچ عنوان مسئله جدیدی نیست. لینوکس نیز چنین مشکلاتی را داشته است. لازم نیست برای درک این مشکلات یک متخصص لینوکس باشید. تنها کاری که باید انجام دهید خواندن نظرات کاربران است تا با حقیقت روبرو شوید. هر سیستم عامل بزرگی طرفداران خاص خود را دارد اما این یک بازی یک طرفه نیست. همه سیستم عامل ها می توانند تا حدودی به موفقیت دست یابند. طرفداران لینوکس نیز تمایل دارند بقیه سیستم عامل ها را ضعیف بدانند. آنها هر مشکلی را به سیستم عامل های رقیب نسبت می دهند در حالیکه محدودیت ها، پیچیدگی ها و مشکلات لینوکس را نادیده می گیرند. لینوکس در حال بهبود است اما هنوز به بهترین موقعیت خود دست نیافته است. بیشتر طرفداران لینوکس همچون Vaughan-Nichols لینوکس مینت ۱۸ را با ویندوز Xp مقایسه می کنند. آیا این موضوع امکان پذیر است؟ این دو سیستم عامل کاملا متفاوت اند.

کاربر سوم: من چند وقتی است که از لینوکس مینت استفاده می کنم. اگر از موس و کیبورد استفاده می کنم به این معنی است که دوست ندارم از صفحات لمسی استفاده کنم. مینت نسبت به ویندوز XP و ۷ طرح دسکتاپی بهتری دارد. با وجود تمامی مشکلاتی که در طول سالها در ویندوز وجود داشته است، من مینت را بر روی بیشتر رایانه های خود نصب کرده ام. من یک برنامه ویرایش ویدئو دارم و نمی توانم معادل لینوکسی آن را پیدا کنم. همچنین چند مورد بازی قدیمی دارم که تنها بر روی ویندوز کار می کند.

کاربر چهارم: نمی دانم چند بار تلاش کرده ام آخرین نسخه از لینوکس را بر روی دل یا HP نصب کنم.بارها و بارها فرآیند نصب با شکست مواجه شده است. حتی نتوانسته ام وارد صفحه ورود لینوکس شوم. بیشتر خطاها مربوط به مشکلات سخت افزاری بوده است. دوست نداشتم سخت افزار رایانه خود را تغییر دهم به همین خاطر سعی کردم نصب لینوکس از ابتدا را کنار بگذارم. لینوکس هنوز هم سخت افزار و نرم افزارهای محدودی دارد.

کاربر پنجم: می توانم بپرسم چرا لینوکس مینت ۱۸ بهترین سیستم عاملی است که تا به حال وارد بازار شده است؟ من بر روی سیستم دسکتاپی خود ویندوز ۱۰ را دارم. بر روی آیفون نیز از OneDrive استفاده می کنم. زمانی که رایانه خود را روشن می کنم ، تمامی تصاویر و ویدئوهای من در آنجا حضور دارند. کافیست آن را کپی کنم و بر روی هارد دیسک خود بچسبانم. آیا می توان همین کار را بر روی سیستم عامل لینوکس انجام داد؟ ایا می توان بازی های موجود در Xbox و PS4 را در لینوکس استریم کرد؟ اصلا چه چیزی باعث شده است که لینوکس با ویندوز ۱۰ قابل رقابت باشد؟ رایانه من دارای سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ بود و بعدها آن را به صورت رایگان ارتقا دادم. چرا مینت ۱۸ بهتر از ویندوز است؟

کاربر ششم: از سال ۱۹۹۸ سال لینوکس بوده است. لینوکس هنوز هم بهترین سیستم عامل برای کاربران دسکتاپی است. دلیل بسیار خوبی برای این موضوع وجود دارد. این سیستم عامل برای کاربران دسکتاپی بهترین مورد است.

کاربر هفتم:بهتر بود نویسنده جزییات بیشتر و دقیق تری را در مورد نرم افزارهایی که برای لینوکس در دسترس نیست را بیان می کرد.

کاربر هشتم: من هرگز نفهمیدم چرا لینوکس مینت بهترین سیستم عاملی است که وجود دارد؟ من سیستم عامل اوبونتو را بیشتر ترجیح می دهم شاید به خاطر اینکه تجربه خوبی با آن داشته ام.

زمانی که به اجرای ابونتو فکر می کنید، ویندوز ۱۰ اولین چیزی نیست که به ذهن خطور می کند. اما امروز می توان دسکتاپ واحد اوبونتو را در ویندوز ۱۰ اجرا کرد.

نویسنده ای به نام یان پل چنین گزارش کرده است:

زمانی که مایکروسافت Windows Subsystem for Linux(WSL) را معرفی کرد بیشتر افراد معتقد بودند که شما می توانید از آن برای اجرای ابزارهای متعلق به لینوکس استفاده کنید. طولی نکشید که کاربران توانستند X سرور را برای اپلیکیشن های لینوکسی ویندوزی شده اجرا کنند. از آن زمان به بعد، اجرای لینوکس دسکتاپی بر روی ویندوز بدون داشتن یک ماشین مجازی نیز کم کم شکل گرفت.

چگونه می توان ویندوز ۱۰ را در یک ماشین مجازی در لینوکس نصب کرد؟

در حالیکه برخی از کاربران، لینوکس را برای دور شدن از محیط ویندوز انتخاب می کنند ، برخی دیگر نیز دوست دارند ویندوز را به همراه لینوکس در کنار خود داشته باشند. برای کاربران لینوکس ، داشتن یک محیط خوب از اکوسیستم مایکروسافت اغلب یک موضوع چالش برانگیز است. حتی در سال ۲۰۱۶ نیز احتمال نیاز داشتن به ویندوز برای انجام برخی از وظایف وجود دارد. شاید به عنوان یک کارمند به برخی از فناوری ها همچون ActiveX نیاز داشته باشید که درایوری برای لینوکس وجود ندارد. مایکروسافت سالهاست که در کنار کاربران حضور دارد و بیشتر افراد نیز برای انجام وظایف خود از این سیستم عامل استفاده می کنند. به همین خاطر فرار کردن از این سیستم عامل بسیار دشوار است. اگرچه ساخت رایانه ، لپ تاپ یا سیستم های شخصی دیگر اسان است اما هر کدام از آنها دستورالعمل های خاص خود را دارند. با توجه به اینکه برای خرید لایسنس ویندوز هزینه ای پرداخت شده است،بهتر است ویندوز ۱۰ را در یک ماشین مجازی نصب کنید تا اینکه آن را به صورت دوگانه بوت کنید.علاوه بر این، استفاده از ماشین مجازی برای ویندوز همچنین از تداخل به روزرسانی های اینده با پارتیشن های بوت رایانه پیشگیری می کند.

منبع

آیا لینوکس مینت۱۸ بهترین سیستم عامل دسکتاپی است؟

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا