آیا هک شدن بیت کوین امکان پذیر است؟ – فناوران امید

هک شدن بیت کوین در سال های اخیر همواره یکی از مسائل اساسی پیش روی توسعه دهندگان و کارشناسان امنیتی بوده است. در حال حاضر سرمایه گذاران بسیاری از سراسر جهان به خرید و فروش بیت کوین مشغول هستند و این امر سبب شده تا برخی از دولت ها در قبال آن مقررات شدیدی وضع نمایند. موفقیت بیت کوین موجب افزایش پیروان آن از جمله راه اندازی صدها ارز دیجیتال جدید و راه اندازی بسیاری از پروژه های های مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین بوده است.

با این حال با توجه به همه نگرانی های موجود در رابطه با بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران هنوز در مورد امنیت ارزهای رمزپایه خود مطمئن نیستند. این پرسش مطرح است که آیا هک شدن بیت کوین امکان پذیر است؟ و اگر چنین است، سرمایه گذاران چگونه می توانند از سرمایه گذاری خود محافظت کنند؟

هک شدن بیت کوین و امنیت شبکه پرداخت

بیت کوین (Bitcoin) در سال 2009 به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز راه اندازی شد؛ با این تضمین که تحت کنترل و نظارت هیچ نهاد یا شخص خاصی از جمله بانک ها، دولت ها و قانون گذاران قرار نخواهد گرفت. در این میان تکنولوژی بلاک چین (Blockchain) نیز یک لایۀ عمومی است که جهت تأیید و ثبت تاریخچه معاملات ارزهای دیجیتال از آن استفاده می شود.

بیت کوین یک شبکه همتا به همتا است که از فناوری دفتر کل توزیع شده جهت ثبت تاریخچه سفارشات بهره می برد. با توجه به این که روند پرداخت وجه به اشخاص در این شبکه کاملا توسط خود افراد و نه با دخالت شخص سومی صورت می پذیرد، شما بر تراکنش ایجاد شده تسلط کامل داشته و هزینه اضافی به شما تحمیل نمی شود و امنیت شما در انجام تراکنش تضمین خواهد بود. همچنین شخص گیرنده نیز نمی تواند هویت شما (فرستنده) را به آسانی و با ابزار موجود تشخیص دهد.

همچنین بخوانید |  تحلیل قیمت 23 فروردین 99 بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، بایننس کوین

شیوه انجام یک تراکنش در بیت کوین
شیوه انجام یک تراکنش در بیت کوین

موضوع امنیت یکی از دغدغه های اصلی بنیانگذاران بیت کوین از زمان توسعه آن بوده است. از یک طرف، هک شدن بیت کوین امری بسیار دشوار تلقی می شود و بیشتر این قابلیت نیز به علت استفاده از فناوری بلاک چین در زیر ساخت آن است. از سوی دیگر، حقیقت این است که سخت بودن هک شدن بیت کوین به این معنی نیست که یک سرمایه گذاری بی خطر محسوب می شود. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که پتانسیل خطرات امنیتی در مراحل مختلف ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد.

در این میان برخی هکرها نیز از طریق گسترش نرم افزارهای مخرب به استخراج بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه با استفاده از قدرت سیستم کامپیوتری شخص میزبان می پردازند که به نوعی با مسائل هک شدن بیت کوین در ارتباط است و باید در مقابله با آنها اقدامات امنیتی لازم از جمله نصب آنتی ویروس ها و ضد تروجان ها را رعایت نمود.

هک شدن بیت کوین و ترید ارزهای دیجیتال

تقلب ها، کلاهبرداری ها و هک هایی که به طور گسترده ای در رسانه ها بیان می شوند، تمامی افراد از جمله سرمایه گذاران فردی و صرافی های بزرگ را در طول تاریخچه خود مورد هدف قرار داده اند. در حال حاضر بخشی از این مشکلات به جدید بودن تکنولوژی های مورد استفاده باز می گردد.

هم اکنون بیت کوین در کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری نگهداری شده و از طریق صرافی ارزهای دیجیتال مانند صرافی بایننس (Binance) معامله می شود که در هر یک از این دو جزء خطرات امنیتی بسیاری وجود دارد.

همچنین بخوانید |  رئیس بانک جهانی : تکنولوژی دفتر کل توزیع شده دارای پتانسیل های فراوانی است

کیف پول های سخت افزاری بیت کوین
کیف پول های سخت افزاری بیت کوین

توسعه دهندگان همواره امنیت کیف پول ها را بهبود می بخشند، اما کسانی هم هستند که قصد دارند به صورت غیر قانونی به کیف پول های دیگران دسترسی پیدا کنند تا توکن ها و سکه های دیجیتالی را به سرقت ببرند. در این رابطه کاربران باید همواره دقت نمایند تا بهترین کیف پول را به لحاظ بروزرسانی های امنیتی انتخاب کنند. یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری موجود لجر نانو اس (Ledger Nano S) است که از جدیدترین ویژگی های امنیتی همراه با رابط کاربری ساده و جذاب بهره می برد.

خرید لجر نانو اس

در روند معاملات ارزهای دیجیتال نیز معمولاً احراز هویت دو عاملی (2FA) به عنوان یک اقدام امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد. البته این نکته قابل ذکر است که داشتن یک حساب کاربری مرتبط با آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه به این معناست که هر فردی که به این اجزا دسترسی داشته باشد می تواند معاملات را تأیید کند. در صورتی که هکر قادر به شناسایی برخی از اطلاعات شخصی غیر رمزنگاری شده باشد، ممکن است بتواند به فضای معاملاتی و در نهایت دارایی های دیجیتالی شما دسترسی داشته باشد.

نتیجه گیری : هک شدن بیت کوین تقریباً غیرممکن است

بسیاری از کارشناسان حوزه امنیت سایبری و صاحب نظران بر این باورند که احتمال هک شدن بیت کوین با افزایش آگاهی ها در این زمینه نسبت عکس دارد. در نهایت باید گفت که هک شدن بیت کوین امری تقریباً غیر ممکن اما انجام پذیر است که با بکارگیری چندین اقدام امنیتی ساده احتمال وقوع آن در حد صفر خواهد بود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا