آیلتس (IELTS) و هر آنچه پیش از شرکت در این آزمون باید بدانید! – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

سیستم سنجش زبان انگلیسی بین المللی یا همان آیلتس (IELTS) محبوب ترین آزمون زبان انگلیسی برای تحصیلات تکمیلی، کار و مهاجرت است که بیش از 2.2 میلیون از این آزمون سالانه برگزار می شود. آزمون آیلتس توانایی های شما را در جنبه های مختلف زبان انگلیسی از جمله خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن ارزیابی می کند و برای بازتاب دادن استفاده روزمره در زمان تحصیل، کار و… از زبان انگلیسی طراحی شده است.

توضیح بیشتر درباره آزمون زبان انگلیسی آیلتس

آزمون آیلتس توسط برخی از متخصصان پیشرو در جهان در زمینه ارزیابی زبان ساخته شده است.

این آزمون دارای محبوب زیادی در سطح بین المللی است و از نظر بیش از 9,000 سازمان جهانی از جمله مدارس، دانشگاه ها، کارفرمایی و مهاجرت مورد پذیرش است. آیلتس آزمونی برای زبان انگلیسی است که به طور گسترده مورد پذیرش عموم قرار گرفته و برای ارزیابی توانایی های ارتباطی شما به زبان انگلیسی از گفتگوی تک به تک استفاده می کند. یعنی ارزیابی شما از طریق یک مکالمه در دنیای واقعی و با یک شخص واقعی صورت می گیرد. این روش، موثر ترین و طبیعی ترین روش ارزیابی مهارت های گفتگو به زبان انگلیسی است.

این آزمون به طور مشترک متعلق به مجلس فرهنگی بریتانیا، IDP، آیلتس استرالیا و مرکز ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج است.

ساختار آزمون آیلتس چگونه است؟

ساختار آزمون مطابق با الگوی مورد استفاده در آزمون های بین المللی استاندارید چون DELF، SAT و… است. آیلتس دارای چهار بخش گوش دادن (30 دقیقه)، خواندن (60 دقیقه)، نوشتن (60 دقیقه) و صحبت کردن (11 تا 14 دقیقه) است. کل مدت زمان آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است. آزمون خواندن، نوشتن و گوش دادن همگی در یک زمان و یک جا انجام می پذیرد. ولی آزمون صحبت کردن ممکن است در همان روز یا چند روز قبل یا بعد دیگر آزمون ها انجام گیرد.

کاررد های آزمون آیلتس
آزمون آیلتس کاربرد های مختلفی دارد

دو نوع فرمت آیلتس وجود دارد. این که فرد شرکت کننده کدام را باید انتخاب کند بستگی به نوع نیاز و هدف او دارد.

IELTS Academic – آیلتس آکادمیک

این آزمون برای افرادی که می خواهند در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل کنند و افرادی که می خواهند به طور حرفه ای ثبت نام شوند، مناسب است.

IELTS General Training – آیلتس یادگیری عمومی

این آزمون برای افرادی که می خواهند به کشوری که در آن به زبان انگلیسی صحبت می کنند، مهاجرت کنند (مثلا برای مهاجرت به کانادا، استرالیا، نیوزیلند، انگلستان)، مناسب است.

همچنین بخوانید |  ارز دانشجویی از طریق سامانه نشا چگونه قابل دریافت است؟

چگونه باید برای آزمون آیلتس آماده شد؟

اکثر منابع آموزشی و تمرینی برای این آزمون به صورت آنلاین در دسترس است. صفحه رسمی تمرین آیلتس فرمت و شیوه آزمون را توضیح می دهد و از طریق نشانی اینترنتی ielts.org در دسترس است. همچنین سازمان ها می بایست برای افرادی که دارای ناتوانی هستند و این موضوع را اطلاع داده اند، موارد ضروری را آماده کند. بخش های مورد علاقه برای آزمون تلویزیون، فیلم و موزیک های محبوب هستند. موضوعات احتمالی برای بخش خواندن و نوشتن آزمون می تواند

  • نقش موسیقی در فرهنگ مردم
  • حریم خصوصی
  • رسانه
  • روزنامه
  • پاسخگویی در رسانه ها
  • مجازات های مناسب برای جرم
  • شیوه اصلاح مجرمان
  • مسئولیت والدین در پیشگیری از جرم و جنایت
  • کلیپ های تبلیغاتی
  • اطمینان از تبلیغات مسئولیت پذیر
  • قوانین و مقررات دولتی
  • فرهنگ غذا در کشور شما
  • غذا و سلامتی
  • ضرورت اصلاح غذا به صورت ژنتیکی
  • سیستم های آموزشی مختلف در کشورهای مختلف
  • مردان و زنان و تاثیر جنسیت بر عملکرد در مدرسه
  • انواع آموزش های حرفه ای

و… باشد.

منابع اینترنتی BBC World Service, The Economist, National Geographic, Time Magazine, New Scientist, Goarticles, Findarticles و… مقالات کامل و مورد علاقه عموم را ارائه می کنند که می توانید از آن ها برای آماده شدن برای آزمون استفاده کنید.

آزمون آیلتس کجا، چه زمان و چگونه برگزار می شود؟

هر کسی می تواند به صورت آنلاین یا طریق نمایندگی های رسمی در این آزمون ثبت نام کند.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام شما ایمیلی با جزئیات کامل درباره آزمون به ویژه محل برگزاری آزمون 5 روز پیش از آزمون دریافت خواهید کرد.

آزمون آیلتس در ایران
آزمون آیلتس در ایران

در ماه آزمون آیلتس تا 4 بار در 140 کشور از جمله ایران برگزار می شود. آزمون ها در روز شنبه و پنج شنبه انجام می گیرد. نتیجه آزمون بعد از 13 روز از طریق پست به دست شما می رسد و البته می توانید به صورت آنلاین هم نتیجه را ببینید. به هر تعداد هم که بخواهید می توانید آزمون دهید.

آزمون آیلتس در شهر های مختلف ایران که در جدول زیر آماده، برگزار می شود.

نام مرکزموقعیت
ایر سافام – ساریساری
دانشگاه آزاد اسلامی شیرازشیراز
دانشگاه آزاد اسلامی تهرانتهران
دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاهکرمانشاه
دانشگاه زندشیراز
دانشگاه آزاد اسلامی تبریزتبریز
دانشگاه آزاد اسلامی دزفولدزفول
دانشگاه آزاد اسلامی اصفهاناصفهان
دانشگاه آزاد اسلامی همدانهمدان
دانشگاه آزاد اسلامی رشترشت
آکادمی زبان پروشاتتهران
عصر دین و دانشتهران
موسسه رهامکرج
آیلتس تهرانتهران
ایر سافام مشهدمشهد
ایر سافام – تهرانتهران
ایر سافام – شیرازشیراز
ایر سافام – تبریزتبریز
ایر سافام – اصفهاناصفهان
ایر سافام – اهوازاهواز

چه چیز هایی برای آزمون نیاز است؟

شرکت کننده در آرمون می بایست مدارک شناسایی خود را (کارت ملی یا پاسپورت) در زمان ثبت نام ارائه کند. در صورتی که پاسپورت ندارید می توانید با شماره ملی خود ثبت نام کنید ولی در روز آزمون می بایست کارت ملی، نامه نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل رابه همراه داشته باشید.

همچنین بخوانید |  ارز دانشجویی به دانشجویان لیسانس خارج از کشور نیز تعلق می گیرد

در زمان ثبت نام همچنین می بایست دو قطعه عکس پاسپورت ارائه شود و باید مدارکی که متقاضی در روز آزمون به همراه دارد با مدارکی که در زمان ثبت نام ارائه کرده است یکی باشد در غیر این صورت مجاز به شرکت در آزمون، درخواست بازگشت وجه یا انتقال آن به شخص دیگری نیست.

هزینه های ثبت نام آزمون آیلتس چقدر است؟

هزینه فعلی شرکت در آزمون آیلتس در ایران 1,045,000 تومان به صورت ثابت برای تمامی آموزشگاه ها و محل های برگزاری آزمون است. این مبلغ توسط سازمان سنجش کشور تعیین می شود.

اگر درخواست شرکت خود را برای آزمون 5 هفته پیش از برگزاری آن لغو کنید، هزینه خود را منهای مبلغی به عنوان هزینه های اداری دریافت خواهید کرد.

اما اگر کمتر از 5 هفته مانده به آزمون آزمون خود را لغو کنید تنها در صورتی هزینه به شما باز می گردد که مشکل جدی پزشکی داشته باشید. اگر 5 روز مانده به روز آزمون گواهی پزشکی ارائه کنید، هزینه خود را منهای مبلغ اداری دریافت خواهید کرد.

اگر سر جلسه آزمون غایب باشید، حتی با داشتن مشکل جدی پزشکی هزینه شما بازگشت داده نمی شود.

پیش نیاز های شرکت در آزمون چیست؟

اگر چه هیچ محدودیت سنی برای شرکت در آزمون آیلتس نیست ولی معمولا دانش آموزان و دانشجویانی که قصد دارند تا در خارج از کشور مشغول به تحصیل شوند در این آزمون شرکت می کنند. به دانش آموزان زیر سن 16 سال پیشنهاد نمی شود که در این آزمون شرکت کنند.

ساختار نتیجه آزمون چگونه است؟

در آزمون آیلتس قبولی یا ردی شرکت کننده مطرح نیست. این آزمون تمام جنبه های زبان انگلیسی شما را محک می زند. شرکت کنندگان نسبت به عملکردشان در این آزمون با اعدادی بین 1 تا 9 برای هر بخش از آزمون (4 بخش) امتیاز می گیرند. سپس نتیجه از نمره هر 4 بخش نتیجه نهایی آزمون شما را مشخص می کند. چنین سیستمی برای نمره دادن کاملا توسط همه و در همه جا مورد پذیرش است.

ثبت نام برای آزمون آیلتس

همان طور که پیش از این هم گفته شد برای ثبت نام در آزمون آیلتس کافی است تا به صورت اینترنتی یا از طریق یکی از شعب های محل برگزاری این آزمون در ایران ثبت نام خود را انجام دهید. فرم ثبت نام آیلتس را می توانید با کلیک روی این عبارت (IELTS Application Form) دانلود کنید.

علاوه بر این در صورتی که قصد دارید تا ثبت نام در خارج از کشور و به صورت مستقیم در سایت رسمی آن انجام گیرد می توانید از طریق خدمات وبسایت fanavaraneomid اقدام کنید.

پرداخت هزینه آزمون با مستر کارت

به این ترتیب مراحل ثبت نام شما توسط fanavaraneomid صورت می گیرد و شما هزینه آن را به ریال یا دلار پرداخت خواهید کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا