آینده بیت کوین و نتیجه نوسانات به کدام سمت و سو گرایش خواهد داشت؟ – فناوران امید

آینده بیت کوین تا به حال یکی از مهم ترین سوالاتی بوده است که تا حدی جلوی پیشرفت آن را گرفته است. سوال اصلی این است که آیا بیت کوین نوعی نوآوری موفق و با عمر طولانی است یا فقط یک نوآوری است که برای مدت کوتاهی از ان صحبت می شود و بعد به یک باره یا کم کم از یاد ها می رود. با بررسی 5 عامل که با موفقیت توسط متخصصان برای دهه ها ومورد استفاده قرار گرفته است می توان تا حد زیادی درباره آینده بیت کوین پیش بینی کرد. این 5 عامل عبارتند از مزیت نسبی، سازگاری با نوآوری های دیگر، تجربه از طریق آزمون و خطا، پیچیدگی و قابل تحقیق بودن از جمله مواردی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

این فاکتور ها از نظریه پرداز درباره کار سنتی عرضه نوآوری دریافت شده است و زمانی که با ویژگی های منحصر به فرد بیت کوین ترکیب شود، نتیجه می شود که بیت کوین اینجاست تا بماند و نه این که به همین زودی ها برود!

ویژگی های نسبی بیت کوین

مزیت نسبی در زمینه نوآوری به معنای بهبود یک محصول در مقایسه با مدل های قبلی اش است. بهبود ها که البته به این موارد محدود نمی شوند، عبارتند از مزیت های اقتصادی و اجتماعی که نسبت به زمان محاسبه می شود، راحتی، رضایت یا ویژگی های پولی از مواردی هستند که با دیگر مدل ها مورد مقایسه قرار می گیرند.

مثال های مشخص تر در این باره می تواند خدمات بهتر باشد، تجمیع چندین عملکرد در یک ابزار واحد، بتواند کاربر را به هر کاری توانمند کند، رابط کاربری را بهبود ببخشد، کاربرد را افزایش دهد، لازمه تلاش کمتر از سوی کاربر باشد، هزینه ها را کمتر کند، فضا را کمتر اشغال کند و در زمان هم صرفه جویی کند.

آینده بیت کوین ماندن است
آینده بیت کوین ماندن است

یک ویژگی بزرگی که بیت کوین نسبت به دیگر سیستم های پرداختی دارد این است که حساب رسی های آن به صورت نامتمرکز صورت می گیرد و در واقع دفترکل نامتمرکز دارد. یکی از ویژگی های مهم دفتر کل نامتمرکز این است که یک گروه یا سازمان روی تاریخچه تراکنش های صورت گرفته نظارتی ندارد. دفتر کل متمرکز مشکلاتی دارد که در دفتر کل نامتمرکز رفع شده است.

ویژگی دیگر بیت کوین نسبت به مدل های قبلی اش، کارمزد کمتر تراکنش است. دیگر سیستم های پرداخت همانطور که پیش از این هم به آن اشاره شد باید شخص و نهاد سومی وجود دارد که می بایست پرداخت ها از طریق آن صورت بگیرد مانند بانک ها که بین پرداخت کننده و دریافت کننده واسطه است. بیت کوین ارز نامتمرکز است، بنابراین هزینه های مربوط به شخص سوم حذف می شود که این یعنی برای شخص پذیرنده (معمولا فروشنده) هزینه ها کمتر می شود. حتی کاربرانی که می خواهند در سطح جهانی مبادلات مالی انجام دهند و به حساب بانکی دسترسی ندارند می توانند از این مزایا استفاده کنند.

همچنین بخوانید |  تحلیل قیمت 29 بهمن ۹۷ بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، استلار

کاربرانی که با بیت کوین کار می کنند، بر خلاف کاربرانی که از ارز های سنتی استفاده می کنند، نیازی نیست که نگران کاهش ارزش ارز خود شوند چرا که کل بیت کوینی که قرار است در نهایت در چرخه باشد 21 میلیون سکه است. تورم زمانی ایجاد می شود که بانک مرکزی در جریان مبارزه با رکود اقتصادی پول بیشتری چاپ کند. اما موردی که این ویژگی های بیت کوین را از چشم دور می کند این است که استفاده از آن راحت نیست و تراکنش های بیت کوین در سیستم های پرداخت در بسیاری از نواحی محدود است.

سازگاری بیت کوین با شیوه های رایچ

منظور از سازگاری این است که به همراه معرفی یک نوآوری بستر و روش هایی معرفی گردد که بتوان از آن نوآوری استفاده کرد. برای مثال، یک دلیل برای این که گوشی آیفون باعث موفقیت کمپانی اش شد این بود که مشتریان دستگاه های زیادی داشتند که همگی در کنار هم کار هایی را می کردند که یک گوشی آیفون انجام می داد و فقط این عملکرد ها را آیفون در یک جا جمع کرده بود.

به نظر می رسد که بیت کوین نوآوری سازگاری باشد. یک کاربر فقط کافی است تا یک تلفن همراه و خدمات اینترنت داشته باشد تا به بیت کوین دسترسی پیدا کند و این کاربری که از آن حرف می زنیم که همان ما و شما هستیم نیاز به ایجاد تغییر در زندگی خود ندارد تا بتواند از بیت کوین استفاده کند.

گذشت مراحل آزمایشی

این مشخصه در واقع شیوه عملکرد آن نوآوری است که در مراحل اولیه و در یک بستر محدود در حال پاگیری است. بیت کوین سرعت تکامل بالایی داشته است.

امروزه دستگاه های عابر بانک (ATM) ارز های دیجیتال در موقعیت های مکانی مختلفی به سرعت در حال گسترش است که کاربران از طریق آن می توانند مقدار های کمی از بیت کوین و دیگر ارز ها را بخرند یا بفروشند.

صرافی ها در این زمینه بیشتر شده اند و با استفاده از کارت های بانکی می گذارند تا در مبادلات ارز های دیجیتالی شرکت کنید. البته انجام خرید مستقیم با استفاده از بیت کوین هنوز رواج کمتری دارد ولی در بسیاری از کشور ها در حال گسترش است.

پیچیدگی بیت کوین

تحقیقاتی که آقای راجرز در این باره انجام داده نشان می دهد که نوآوری هایی که از موارد ساده تر طبیعت الهام گرفته شده اند شانس موفقیت بیشتری نسبت به نوآوری های پیچیده داشته اند. این بدان معنا نیست که یک نوآوری پایه ساده ای دارد ولی به این معناست که یک نوآوری می تواند برای کاربر مفهوم باشد و برای مخاطبانش مورد پسند واقع شود.

در مورد بیت کوین، برنامه نویسی پشت جریان بیت کوین بسیار پیچیده است ولی کاربران و مشتریانی که با اینترنت، محیط های گرافیکی و موبایل بانک آشنایی دارند می توانند به سادگی تراکنش های بیت کوین خود را انجام دهند.

همچنین بخوانید |  خالق لایت کوین : بازار نزولی ارزهای دیجیتال فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین است

ترکیبی از فناوری های مورد استفاده انجام تراکنش های بیت کوین را برای کاربران ساده تر می کند اما البته که ممکن است بعضی از کاربران تا نتوانند درک درستی از مواردی که در چارچوب این شبکه رخ می دهد، پیدا کنند از بیت کوین استفاده نخواهند کرد.

قابلیت بررسی بیت کوین

قابلیت بررسی به این معناست که افرادی که نوآوری ایجاد شده انقدر مورد استفاده قرار بگیرد و در دسترس باشد که بتوان شاهد کارکرد آن بود. در واقع این باعث می شود که شناخت روی یک چیز بیشتر شود. بیت کوین در آمریکا فقط در برخی از مکان ها می تواند به عنوان روش مبادلاتی مورد استفاده قرار بگیرد که این باعث می شود که کمتر بتوان روی ان شناخت پیدا کرد.

البته کشور هایی مانند ژاپن هم هستند که بیت کوین در آن ها به عنوان یک روش مبادلاتی نقش پر رنگ تری دارد و می توان مورد استفاده قرار گرفتن آن را بیشتر به چشم دید.

علاوه بر این ها آنقدر درباره بیت کوین در اخبار صحبت شده که مزیت های آن برای کاربران مشخص است.

عوامل دیگر اثبات کننده آینده بیت کوین

وجود رقبای تازه

بیت کوین تنها ارز رمزپایه ای نیست که در بازار موجود است. ارز های دیگری مانند اتریوم هستند که جذابیت ارز های دیجیتالی را افزایش داده اند. حتی ممکن است وضعیت به جایی برسد که رقیب ها در نهایت بیت کوین را بیرون برانند. چنین چیزی زمانی اتفاق می افتد که یک تقلید کننده ای مانند اتریوم کاملا برتری داشته باشد. به هر حال وجود رقبای تازه نشان از این می دهد که ارز های رمزپایه امده اند تا بمانند اگر قرار بود ارز رمزپایه یک مفهومی موقتی باشد برای آن رقیب درست نمی شد.

قانون گذاری در رابطه با بیت کوین

بیت کوین یک ارز مجازی است و تا به حال قوانین پولی شامل آن نشده اند. کشور های بیشتری در حال تعیین قوانین قبلی روی بیت کوین هستند و حتی برخی از کشور ها قوانین خاصی برای بیت کوین اعمال می کنند. این نشانه ای دیگر از این است که ارز های دیجیتال گذری نیستند.

گسترش جهانی

در برخی نواحی، بنا به دلایلی بیت کوین می تواند جایگزین ارز های رایج شود. نواحی در آفریقا وجود دارد که سیستم بانکی به خوبی گسترش پیدا نکرده است. زبیت کوین فقط نیاز به تلفن و دسترسی به اینترنت دارد و می تواند یک رقیب بسیار قوی برای بانک باشد. علاوه بر این، در بسیاری از کشور ها دیده می شود که شهروندان اعتمادی به ارز خود ندارند و برایشان بی ارزش شده است. چنین مردمی ممکن است به سوی بیت کوین روی بیاورند چرا که این ارز نامتمرکز است و تحت تاثیر مدیریت های ضعیف قرار نمی گیرد.

بنابراین بله، آینده بیت کوین ماندن است

به نظر می رسد که بیت کوین نوآوری است که آمده تا باشد و نه این که به خاطره ها سپرده شود. عواملی که از آن ها نام بردیم به شدت بر لزوم استمرار بیت کوین تاکید دارند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا