احتمال مسدود کردن پرداخت های بیت کوین توسط بانک مرکزی – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

طبق پیش نویسی که وبسایت کوین دسک بدست آورده، ظاهرا بانک مرکزی ایران قصد ممنوع کردن استفاده از یک سری از ارز های رمزپایه “تایید نشده” را در پرداخت هایی داخل کشور دارد.

در این پیش نویس آمده است که هرگونه کیف پول ارز رمزپایه که فقط برای نگهداری و انتقال ارز رمزپایه و یا هر سرویسی که در ارتباط با این نوع کیف پول ها باشد، غیر مجاز است.

اگر این پیش نویس تبدیل به قانون شود، بانک مرکزی به طور پیگیرانه به دنبال مسدودسازی استفاده از ارز های رمزپایه تایید نشده به عنوان روشی برای پرداخت خواهد بود. اما البته این گزارش مشخص کرده که بانک مرکزی ایران به صورت مستقیم کسی را از نگهداری یا انتقال مقادیر کم ارز های رمزپایه تایید شده منع نمی کند.

هنوز هم مشخص نیست که کدام یک از ارز های رمزپایه به عنوان تایید شده برچسب گذاری می شوند؛ یک منبع آگاه به کوین دسک گفته است که قانون گذاران می خواهند همه تراکنش های بیت کوین در کشور با ارز ریال انجام پذیرد.

بر پایه منابع، این گزارش به عنوان اولین پیش نویس ارائه شده است و هنوز به طور رسمی مورد بررسی قرار نگرفته است. این گزارش در کنفرانس بانکداری الکترونیک که امروز در تهران برگزار می شود، مورد بررسی قرار می گیرد.

علاوه بر این ممکن است نگهداری مقادیر زیاد ارز رمزپایه ممنوع شود؛ مشابه قانونی که طبق آن می بایست هر ایرانی کمتر از 10,000 یورو به همراه داشته باشد.

یک توسعه دهنده و حامی ارز های رمزپایه در تهران که با کوین دسک صحبت کرده، گفته که جامعه کاربران ارز های دیجیتال در ایران دچار شوک شده اند و این موضوع حتی می تواند برای کسب و کار های مختلف بدتر هم شود چرا که آن ها از مشتریان خارجی خود بیت کوین می گیرند و حالا این امکان دارد محدود می شود.

همچنین بخوانید |  دولت مبادلات رمزارزی را به رسمیت نخواهد شناخت

هدف چیست؟ حمایت از ریال؟

بعضی از منابع محلی در ایران گفته اند که این اقدامی از سوی دولت ایران برای حمایت و محافظت از ریال است.

لازم به گفتن است که در این گزارش همچنین آماده که هر گونه توکنی که پشتوانه آن اسکناس، فلز های گران بها و کالا باشد نیز به عنوان روشی برای انجام پرداخت، ممنوع است. همچنین در این گزارش آمده که توکن هایی که پشتوانه آن ها ریال ایران است و توسط بانک مرکزی تولید می شود، مجاز است.

در جای دیگری از این گزارش آمده که صرافی های ایرانی هم باید مجوز بگیرند و البته هنوز درباره این که این روند کی شروع می شود و چگونه باید طی شود اطلاعاتی در دست نیست. اما گفته شده که بانک مرکزی هر سه ماه لیستی از ارز های رمزپایه مجاز برای مبادله را در صرافی ها اعلام می کند.

در حاضر صرافی های ارز رمزپایه در ایران مانند فناوران امید، اطلاعات مشتریان از جمله آدرس، مشخصات هویتی و… را از مشتری دریافت می کنند ولی با این حال نسبت به همکاران خود در خارج کشور مستقل تر عمل می کنند.

دریافت مجوز برای خرید و فروش ارز دیجیتال ساده نخواهد بود.

خوب است که حداقل دولت بیت کوین را به عنوان یک دارایی می شناسد و به طور کلی آن را رد نمی کند، چرا که بسیاری از مردم ایران در مقادیر کم از ارز رمزپایه برای نگهداری و انتقال استفاده می کنند.

شما می توانید متن کامل این گزارش را در وبسایت Scribd ببینید.

همچنین بخوانید |  سخنگوی وزارت نیرو : در ازای معرفی استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال پاداش دریافت کنید

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا