اخذ نماد ساماندهی (نماد طلایی)

وب سایت ساماندهی چیست و ثبت سایت در آن چه مزیتی دارد ؟

وب سایت ساماندهی پایگاهی است که تقریبا اطلاعات تمام مدیران سایت ها در آن ثبت شده است ، از مزایای ثبت اطلاعات در ساماندهی با توجه به تبصره۱ ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای چنانچه پایگاه حاوی محتوای مجرمانه باشد ، و اطلاعات مدیر آن پایگاه در ساماندهی ثبت شده باشد ، معمولا وب سایت آن فیلتر نخواهد شد و با اطلاع رسانی در این مورد ، مدیر پایگاه می تواند محتوا مجرمانه را از وب سایت خود حذف کند.

با توجه به قوانین اخیر کشور در حوزه پایگاه عرضه اطلاعات آنلاین، احراز هویت مدیران اهمیت بسیاری پیدا کرده است. این اهمیت تا آنجایی پیش می‌رود که برای نظام‌مند نمودن در چارچوب مقررات ملی اقدامات گوناگونی انجام شده است. بدین ترتیب تمامی وب‌سایت‌ها و رسانه‌های برخط می‌توانند نسبت به طی مراحل ثبت‌نام و دریافت نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال اقدام نمایند. این نشان طلایی از طریق سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا نحوه دریافت مجوز نماد ساماندهی را برای شما بیان کنیم. دریافت مجوز نماد ساماندهی می‌تواند باعث افزایش اعتماد کاربران شما شود.


مجوز ساماندهی کسب‌وکار اینترنتییکی از مراجع احراز هویت مدیران اینترنتی، ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی است. این مرکز وابسته به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این سامانه در خصوص مصادیق مجرمانه مطالب سایت‌ها اعمال‌نظر می‌کند. درواقع این سامانه مانع فیلتر کلی سایت می‌گردد. بر این مبنا، با ثبت مشخصات مدیر سایت در سامانه ساماندهی، چنانچه وی در اسرع وقت نسبت به حذف محتوای اعلام شده از طرف سامانه اقدام کند، سایت او فیلتر نخواهد شد.
پس از ثبت‌نام و دریافت تأییدیه فنی، به کاربران احراز هویت شده یک لوگو اعطاء می‌شود. نمایش این لوگو در وب‌سایت شما باعث اعتمادسازی بیشتر برای کاربران خواهد شد.
تمامی سایت‌های فعال ایرانی صرف‌نظر از نوع و موضوع فعالیت اعم از تجاری، شرکتی، شخصی، فرهنگی یا دولتی ملزم به ثبت مشخصات خود در این سامانه هستند. از لحاظ نوع و موضوع فعالیت تفاوت خاصی بین آن‌ها وجود ندارد. لازم به تذکر است که نشان ستاد ساماندهی با نماد اعتماد الکترونیک متفاوت است. برای سایت‌هایی که فعالیت تجاری ندارند نیازی به دریافت نماد اعتماد الکترونیک نیست.البته باید توجه داشت که مجوز نماد ساماندهی در این صورت ، الزامی است.

انواع لوگوی سامانه ساماندهی

لوگو ساماندهی به دو صورت موقت و دائم صادر می‌شود. نشان موقت زمانی صادر می‌شود که متقاضی تعهدنامه الکترونیک موجود در سایت را پر کرده باشد. در مرحله بعد احراز هویت صورت می‌گیرد؛ اما هنوز صلاحیت متقاضی برای انجام این فعالیت در دست بررسی است. مدت اعتبار لوگو موقت سه ماه است. پس از تأیید صلاحیت لوگو به نشان دائم تغییر پیدا خواهد کرد. نشان دائم به متقاضیانی که صلاحیت آن‌ها احراز شده باشد تعلق می‌گیرد و مدت زمان اعتبار آن شش ماه است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا