اخذ ویزای شینگن : باید ها و نباید ها درباره دریافت این ویزا توسط شهروندان ایرانی – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

اگر قصد اخذ ویزای شینگن را دارید، باید در جریان یک سری نکات باشید تا بتوانید فرآیند این کار را ساده تر طی کنید از طرفی یک سری سوالات مهم همیشه در ذهن شهروندان ایرانی برای دریافت این ویزا وجود دارد از جمله هزینه اخذ ویزای شینگن که قصد داریم در ادامه به این سوالات مهم پاسخ دهیم.

مراحل اخذ ویزای شینگن

پیش از هر چیز می بایست فرم درخواست اخذ ویزای شینگن را با کلیک بر روی دکمه زیر دریافت و آن را پر کنید.

فرم درخواست ویزا (انگلیسی)

در نظر داشته باشید که فرم درخواست اخذ ویزای شینگن یک فرم ثابت است و همه درخواست دهندگان می بایست این فرم را پر کنند.

در نوشته ای دیگر به معرفی کشور های محدوده شینگن پرداختیم.

اما نکاتی در مورد پر کردن فرم اخذ ویزای شینگن وجود دارد که توجه شما را به آن ها جلب می کنیم.

  • فرم می تواند به صورت دستی یا تایپی پر شود و امضای شخص پر کننده فرم می بایست در بخش های خواسته شده وجود داشته باشد.
  • هیچ یک از ستون های فرم را خالی نگذارید؛ اگر فکر می کنید بخش از فرم به شما ارتباطی ندارد، در آن بخش NA به معنای No Answer بنویسید.
  • اگر شخص متقاضی زیر سن قانونی است، والدین آن می بایست رضایت خود را اعلام کنند و بخش امضا را به جای فرد زیر سن قانونی امضا کنند.
  • در صورتی که فرم را به صورت دستی پر می کنید، پیشنهاد می شود از رنگ سیاه استفاده کنید.

پاسپورت و تصویر

  • گذرنامه شما می بایست دستکم به مدت 3 ماه پس از تاریخ انقضای ویزایی که قصد دریافت آن را دارید، اعتبار داشته باشد. همچنین گذرنامه شما می بایست دستکم دو برگه خالی داشته باشد.
  • تصویر شخص باید پیوست شود. تصویر باید به تازگی گرفته شده باشد.

بیمه مسافرتی شینگن

برای دریافت ویزای شینگن، شما نیاز به بیمه مسافرتی ویزا برای تامین مخارج و هزینه های درمان های اورژانسی در طی حضور در محدوده شینگن دارید. پوشش بیمه دستکم می بایست 30,000 یورو و در تمام کشور های شینگن معتبر باشد. بیمه سلامت برای افراد خارجی در آلمان که به نام MAWISTA وجود دارد، مورد تایید برای دریافت ویزای شینگن است. گواهی بیمه می بایست در زمان درخواست برای ویزا به مقامات ارائه شود. اگر درخواست ویزای شما رد شود، می توانید از سفارتخانه سندی مبنی بر رد درخواستتان درخواست کنید تا برای بازگشت دادن هزینه بیمه مسافرتی از آن استفاده کنید.

برنامه سفر و اثبات اقامت

  • برنامه سفر یا رزرو پرواز به همراه تاریخ و شماره پرواز را که مشخص کننده تاریخ ورود و خروج شما به و از محدوده شینگن است را باید به همراه داشته باشید.
  • اثبات وجود مکانی برای اقامت یا رزرو هتل برای کل مدت ماندن در محدوده شینگن

همچنین بخوانید |  آیا پس از خروج آمریکا از برجام، ویزای تحصیلی آمریکا به دانشجو ها داده می شود؟

از کجا می توان برای اخذ ویزای شینگن اقدام کرد؟

درست است که با صدور ویزای شینگن، شخص قادر به سفر به کل محدوده شینگن است و قوانین مربوط به ویزای شینگن در هر کشور شینگن یکسان می باشد. اما، برخی قوانین تعیین شده دیگری وجود دارد که طی آن سفارتخانه ای که از آن درخواست ویزا کرده اید نیز مورد اهمیت خواهد بود.

اگر قصد دراید به بیش از یک کشور عضو شینگن مسافرت کنید، پیشنهاد می شود، درخواست ویزای شینگن را در سفارتخانه کشوری بدهید که می خواهید بیشترین تعداد روز را در آن بمانید که در واقع این کشور همان مقصد اصلی شما نیز خواهد بود.

در حالتی که مقصد اصلی وجود ندارد و فقط قصد شما مسافرت به صورت تصادفی به چند کشور شینگن مختلف است، فرد متقاضی اخذ ویزای شینگن می بایست درخواست دریافت ویزای خود را در سفارتخانه کشوری ارائه کند که می خواهد اولین ورود را در آن کشور داشته باشد.

مراحل اخذ چقدر طول می کشد؟

شوربختانه، پاسخ دقیقی به این پرسش نمی توان داد چرا که هر سفارتخانه با سفارتخانه دیگری برای پردازش درخواست شما زمان متفاوتی می گذراند. اما با این حال به شدت پیشنهاد می شود که 6 ماه پیش از تاریخ خروج خود برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید.

اگر چه فرآیند پردازش درخواست ویزا به صورت کلی بیش از 72 ساعت زمان نمی برد، ممکن است این فرآیند وابسته به این که شهروند چه کشوری هستید، بین 14 تا 21 روز به طول بیانجامد.

در برخی از سفارتخانه، می توانید هر زمان که خواستید برای ثبت و ارائه مدارک مراجعه کنید، در صورتی که در برخی دیگر پیش از مراجعه می بایست درخواست ملاقات بدهید. اگر قصد دارید که سفری کوتاه مدت داشته باشید، ملاقات شما می بایست روی هم رفته در کمتر از 6 هفته صورت بگیرد. البته این قانون برای افرادی که می خواهند طولانی مدت بمانند، صادق نیست.

هزینه دریافت ویزای شینگن چقدر است؟

هزینه ویزای شینگن شامل هزینه ویزا و هزینه ارائه خدمات می شود که در زمان درخواست، می بایست در سفارتخانه یا کنسولگری تعیین شده پرداخت شود. لازم به تاکید است که در صورت رد شدن درخواست شما، هزینه ها بازگشت داده نمی شود.

هزینه های رایج دریافت ویزای شینگن به یورو :

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی 60 یورو
  • ویزای شینگن برای ماندن کوتاه مدت و کمتر از 90 روز 60 یورو
  • ویزای برای ماندن طولانی مدت و بیش تر از 90 روز 99 یورو

هزینه ویزا برای موارد زیر 35 یورو است :

  • کودکان بین سنین 6 و زیر 12 سال
  • ملیت های گرجستانی، کوسوو، روسی و اوکراینی

برای موارد زیر نیاز به پرداخت هزینه ویزا نیست :

  • کودکان زیر 6 سال
  • دانش آموزان، مقاطع کارشناسی ارشد و معالمانی که به منظور مطالعه و یادگیری سفر می کنند.
  • محققین از کشور های جهان سوم به مقصود تحقیقات علمی
  • نمایندگان سازمان های غیر انتفاعی که حداقل 25 سال از فعالیتشان گذشته باشد که قصد شرکت در سمینار، کنفرانس و رخداد های ورزشی، فرهنگی و آموزشی را دارند.

همچنین بخوانید |  مدارک برای ویزای شینگن : راحت ترین کشور برای دریافت ویزا شینگن کدام است؟

نکات مهم درباره اخذ ویزای شینگن

اگر سفارت خانه کشور مورد نظر در ایران نباشد چه کار باید کرد؟

در برخی از کشور های جهان سوم، ممکن است سفارتخانه یک کشور عضو شینگن که قصد دارید ویزای شما از آن صادر شود، وجود نداشته باشد. در این حالت مشکلی وجود ندارد و برخی از سفارت خانه های دیگر مسئولیت انجام این موارد را برای کشور های دیگر بر عهده دارند. در واقع این سفارتخانه ها همان حافظان منافع کشوری هستند که سفارتی در کشور ایران ندارد.

در مواردی که فرد متقاضی برای اخذ ویزای شینگن، ویزا را به دلیل ناتوان بودن در ارائه مدارک ضروری یا اثبات داشتن استاندارد های لازم برای مسافرت به کشور عضو شینگن، رد کند، امکان درخواست دوباره در سفارتخانه کشور مورد نظر در کشور همسایه وجود دارد.

آیا می توانم از کشوری که شهروند آن نیستم برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنم؟

بله می توانید. اگر می خواهید درخواست اخذ ویزای شینگن را در کشوری بدهید که شهروند آن نیستید، فط کافی است دلیل خود را برای این که چرا در آن کشور درخواست کرده اید را ارائه کنید.

درخواست کننده می بایست به صورت حضوری با در دست داشتن فرم تقاضا ملاقات داشته باشد. اگر زیر سن قانونی هستید می توانید والدین خود را در کنسولگری به همراه داشته باشید یا حتی اگر ناتوانی دارید یا به دلایل موجه می بایست کسی همراه شما باشد، مشکلی وجود ندارد، در غیر این صورت نباید کسی همراه شما باشد.

اگر نتوانستید در زمان مقرر به سفارتخانه مراجعه کنید و نتوانستید 48 ساعت قبل از ملاقات هم خبر لغو را بدهید، می بایست مراحل رو دوباره انجام دهید.

نکته مهم

با توجه به این که تکمیل تمامی مدارک و خواسته های سفارت مورد نظر برای اخذ ویزای شینگن به معنای قطعی بودن پذیرش شما نیست و همچنین هزینه هایی که کرده اید به شما باز پس داده نمی شود، پیشنهاد می کنیم پیش از این که هزینه های غیر قابل بازگشتی از جمله هزینه سفر به کشور مورد نظر را پرداخت کنید، از تایید درخواست شما و تصمیم سفارت درباره خواسته تان مطمئن شوید.

برای افزایش مدت ویزای شینگن چه باید کرد؟

بنا به دلایلی شخصی، شغلی، پزشکی یا… متقاضی می بایست برای تمدید مدت حضور خود در کشور عضو شینگن، به موسسه ویژه این موارد مراجعه کند. ویزای افزایش یافته شینگن به متقاضی این امکان را می دهد تا دوباره بتواند وارد همان سر زمین عضو شینگن که ویزا در آن صادر شده است سفر کند. افزایش ویزا باعث بیشتر شدن مدت زمان قابل مجاز برای ماندن که 90 روز است، نمی شود.

پرداخت هزینه های ویزای شینگن

پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای شینگن ممکن است برای مسافران ایرانی مشکل ساز شود. با توجه به وجود تحریم های مالی برای ایرانیان امکان پرداخت ارزی وجود ندارد اما با استفاده از خدمات پرداخت بین المللی وبسایت fanavaraneomid می توانید به سادگی تمامی هزینه های مربوط به اخذ ویزای شینگن را پرداخت کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا