ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر خانگی کدامند؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

بسیاری از استخراج کنندگان ارزهای رمزپایه، افرادی هستند که از سیستم های معمولی و نه چندان قدرتمند خود برای استخراج استفاده می کنند. البته میزان سودی که این افراد در ازای استخراج به دست می آورند در مقایسه با افرادی که به صورت حرفه ای این کار را انجام می دهند بسیار ناچیز است اما اگر همین میزان کم را در تعداد بی شمار این افراد ضرب کنیم، به عدد قابل توجهی خواهیم رسید. این نشان می دهد که درصد بسیاری از استخراج کنندگان را کسانی تشکیل می دهند که از سیستم های خانگی خود برای این کار استفاده می کنند. اما سوالی که ممکن است برای این دسته از افراد پیش آمده باشد این است که ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر خانگی کدامند و به طور کلی آیا این کار سود لازم را دارد یا صرفا عملی بیهوده است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در این رابطه راهنمایی های لازم را به شما کنیم.

استخراج با کامپیوتر

کامپیوتر مخصوص استخراجاز بحث استخراج حرفه ای و دستگاه های ماینر که بگذریم، کامپیوترها نیز نقش بزرگی را در استخراج ارزهای دیجیتال دارند. در این میان نیز سهم کامپیوترهای حرفه ای و خصوصا آن دسته که به صورت خاص برای استخراج طراحی شده اند، بیشتر از سایر کامپیوترهاست. اما سهم کامپیوترهای خانگی چه؟ آیا فردی که یک کامپیوتر معمولی یا نیمه حرفه ای یا حتی گیمینگ در اختیار دارد، می تواند به سود استخراج ارزهای دیجیتال امیدوار باشد؟ برای پاسخ به این سوال نیاز است که ابتدا چند عامل مهم را در خصوص استخراج با کامپیوترها در نظر بگیریم.

در استخراج ارز دیجیتال با کامپیوترها نخست باید سخت افزار مورد نیاز برای این امر را فراهم کنیم. باید بدانیم که قصد استخراج با CPU را داریم و یا می خواهیم از کارت گرافیک سیستم خود برای استخراج استفاده کنیم. چه ساعاتی از شبانه روز را برای استخراج بر می گزینیم. آیا نیاز به سیستم خنک کننده اضافی داریم یا خیر. آیا منبع تغذیه ما می تواند توان مورد نیاز کارت گرافیک یا CPU را در هنگام کار کردن با بیشترین ظرفیت خود، فراهم کند؟ این ها همه سوالاتی است که قبل از شروع استخراج با کامپیوتر باید به آن ها پاسخ صحیح داده شود.

همچنین بخوانید |  خرید و راه اندازی ریگ ماینینگ یا همان ماینر به صورت گام به گام

پس از اینکه نوع CPU یا GPU را برای استخراج انتخاب کردیم، حال باید به این سوال پاسخ دهیم که چه کوین هایی برای استخراج توسط سیستم ما، مناسب هستند. انتخاب ارز نامناسب می تواند موجب از دست رفتن منابع و وقت شما شده و هیچ سودی به شما نرساند. پس این نکته که ارز مناسب را انتخاب کنیم، بسیار مهم است. برای پاسخ به این سوال ما در قسمت بعدی ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر های خانگی را معرفی نموده ایم.

استخراج بیت کوین با کامپیوتر
استخراج بیت کوین با یک کامپیوتر خانگی عملی بیهوده و غیر ممکن است

ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر خانگی

بسیاری از ارزهای دیجیتال را می توان با کامپیوتر خانگی استخراج نمود. اما نکته مهم این است که آیا این کار صرفه اقتصادی در پی خواهد داشت یا خیر؟ به عنوان مثال، شما با یک کامپیوتر خانگی معمول و حتی حرفه ای یا گیمینگ نیز نخواهید توانست بیت کوین استخراج کنید! بیت کوین از جمله ارزهایی است که استخراج آن بسیار سخت و پیچیده است و سیستم های خانگی شانسی در آن ندارند. پس هیچگاه نباید وقت و منابع خود را در استخراج چنین ارزهایی هدر دهید. هرچند بیت کوین با ارزش ترین ارز دیجیتال است اما ضرب مثل معروف “کار هر بز نیست خرمن کوفتن” در اینجا کاملا صدق می کند.

از این رو بهتر است قبل از هر کاری ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر خانگی را شناسایی کرده و آن هایی را که ارزش استخراج دارند را جدا کنیم. ما در این جا چند مورد از بهترین ارزهایی که قابلیت استخراج با کامپیوترهای خانگی را دارند معرفی می کنیم. برای کسب اطلاعات دقیق تر پیشنهاد می کنیم از طریق مطالعه مطلب محاسبه سود استخراج ما که در روزهای گذشته منتشر کرده ایم، قبل از شروع به استخراج اطلاعات سیستم خود را در ماشین حساب ماینینگ وارد کرده و با دید بازتری از میزان سودی که بدست خواهید آورد آگاه شوید.

همچنین بخوانید |  استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی و لپ تاپ

انتخاب ارز برای استخراج
برای استخراج ارز با کامپیوتر ابتدا باید ارز خود را انتخاب کنیم.

مونرو (XMR)

مونرومونرو یا Monero که با علامت اختصاری XMR شناخته می شود، یکی از بهترین ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر های خانگی است. هر واحد از این ارز با قیمتی بیش از 100 دلار معامله شده و همین موضوع سبب می شود تا استخراج آن سود خوبی را به همراه داشته باشد. این ارز هم قابلیت استخراج با CPU و هم GPU را داراست و علاوه بر این با ASIC ماینرها نیز به خوبی کار می کند. طبق ماشین حساب Crypt0.zone اگر هزینه برق مصرفی و عضویت در استخر استخراج را صفر در نظر بگیریم، با یک کامپیوتر که از CPU core i5 6600K و یک کارت گرافیک RX 480 استفاده کند، می توانیم به سود روزانه 0.5 دلار برسیم.

دوج کوین (DOGE)

دوج کویندوج کوین یکی دیگر از ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر خانگی می باشد که با علامت اختصاری DOGE شناخته می شود. هر واحد از این ارز در حال حاضر حدود 0.003 دلار معامله می شود اما استخراج آن بسیار ساده تر از مونرو می باشد. دوج کوین را نیز می توانید همچون مونرو، تنها با استفاده از یک CPU استخراج کنید. اما بهترین عملکرد مربوط به زمانی است که از یک کارت گرافیک AMD برای استخراج آن استفاده کنید.

ورت کوین (VTC)

ورت کوینورت کوین یا Vertcoin یکی دیگر از ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر خانگی است که با علامت اختصاری VTC شناخته شده و از الگوریتم هش Lyra2Rev2 استفاده می کند. هر واحد از این ارز حدود 1 دلار ارزش داشته و در حال حاضر گزینه مناسبی برای استخراج محسوب می شود. این ارز فقط برای استفاده کنندگان دستگاه های ASIC قابل ماین بود اما به تازگی توسعه دهندگان آن نرم افزاری برای استخراج آن با استفاده از CPU یا GPU ارائه داده اند که به سادگی قابل نصب و اجرا می باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا