از بلاکچین (BlockChain) تا رمزارزها 1399

اشتراک گذاری پست

برای تازه واردان به رمزارز ، اصطلاحات می تواند کاملاً گیج کننده و گمراه کننده باشد. برخی از افراد هنگام صحبت در مورد فناوری بلاکچین به بیت کوین اشاره می کنند. در حالی که برخی دیگر هنگام صحبت در مورد رمزارز به طور کلی از بلاک چین (BlockChain) یاد می کنند. با این حال این اصطلاحات در واقع قابل تعویض نیستند. آنها به مفاهیم مجزا اما مرتبط اشاره دارند. بنابراین درک تفاوت بین آنها مهم است. بدینوسیله ما اصول فناوری بلاک چین، رمزارز و  بیت کوین را به شما معرفی می کنیم.

این را در نظر بگیرید:

وب سایت ها یک فناوری خاص هستند که برای به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می شوند.

موتورهای جستجو یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین روش های استفاده از فناوری وب سایت هستند.

به نوبه خود ، گوگل یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین نمونه های موتور جستجو است.

به همین ترتیب:

بلاک چین (BlockChain) یک فناوری خاص است که برای ضبط اطلاعات (بلوک های داده) استفاده می شود.

رمزارز  یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین روش های استفاده از بلاکچین است.

به نوبه خود، بیت کوین اولین و محبوب ترین نمونه از رمزارز است.

فناوری بلاک چین برای بیت کوین

مفهوم بلاکچین

اکثر بلاکچین ها به عنوان یک بستر دیجیتال توزیع شده و غیر متمرکز طراحی شده اند. به زبان ساده، بلاک چین (BlockChain)  در اصل نسخه الکترونیکی یک کاغذ دفتر است که مسئولیت ثبت لیستی از معاملات را بر عهده دارد. به طور خاص، بلاکچین زنجیره ای خطی از بلوک های متعدد است که با رمزنگاری به یکدیگر متصل و ایمن شده اند. فناوری بلاکچین ممکن است در سایر فعالیت هایی که لزوماً به انجام عملیات مالی احتیاج ندارند، کاربرد داشته باشد. اما در زمینه رمزارزها، آنها وظیفه ثبت و نگهداری دائمی همه معاملات تأیید شده را برعهده دارند.

عبارات “توزیع شده” و “غیر متمرکز” به نحوه ساخت و نگهداری بستر اشاره میکند. برای درک تفاوت آن ها، در مورد اشکال رایج بسترهای مرکزی مانند سوابق فروش خانه، سوابق برداشت از دستگاههای خودپرداز بانکی یا لیست کالاهای فروخته شده eBay فکر کنید. در هر حالت فقط یک سازمان این بستر را کنترل می کند: یک آژانس دولتی، بانک یا eBay. یک عامل مشترک دیگر این است که فقط یک نسخه اصلی وجود دارد و هر چیز دیگری که هست نسخه بکاپ است که رسمی نیست.  به عبارتی بلاک چین معمولاً به صورت یک سیستم توزیع شده ساخته می شود که به عنوان یک بستر غیر متمرکز عمل کند. این بدان معناست که هیچ نسخه ی کپی از این بستر (توزیع شده) و هیچ اختیاری در کنترل آن (عدم تمرکز) وجود ندارد. به عبارت ساده تر، هر کاربر که تصمیم به پیوستن و مشارکت در روند حفظ شبکه بلاکچین را می گیرد، یک نسخه الکترونیکی از داده های بلاکچین را که با آخرین معاملات به روزرسانی شده، همزمان با دیگر کاربران نگهداری می کند.

به عبارت دیگر، یک سیستم توزیع شده توسط کار جمعی بسیاری از کاربران، که در سراسر جهان پخش می شوند، حفظ می شود. این کاربران به عنوان گره های شبکه شناخته می شوند و همه این گره ها طبق قوانین سیستم در روند تأیید و اعتبارسنجی معاملات شرکت می کنند. در نتیجه قدرت غیر متمرکز است (هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد).

بلاک چین نام خود را از نحوه سازماندهی سوابق می گیرد: زنجیره ای از بلوک های مرتبط. در اصل ، یک بلوک یک قطعه ای از داده هاست که مواردی از جمله لیستی از معاملات اخیر را در بر می گیرد. بلوک ها و همچنین معاملات، عمومی و قابل مشاهده هستند اما نمی توان آنها را تغییر داد.

یکی از مهمترین دلایلی که بلاکچین ها در برابر تغییر مقاوم هستند، این است که بلوک ها رمزنگاری شده اند. برای تولید بلوک های جدید، شرکت کنندگان در شبکه باید در یک فعالیت محاسباتی پرهزینه و فشرده ای موسوم به ماینینگ شرکت کنند. اصولاً ماینرها مسئولیت تأیید معاملات و گروه‌بندی آنها در بلوکهای تازه ایجاد شده را دارند که سپس به  بلاکچین اضافه میشوند. همچنین آنها مسئول معرفی سکه های جدید به سیستم هستند که به عنوان پاداش کارشان صادر می شود.

هر بلوک تأیید شده جدید با بلوک موجودی که بلافاصله قبل از آن است لینک می شود. زیبایی این مجموعه این است که به محض افزودن داده ها در بلاکچین، تغییر داده ها در یک بلوک تقریباً غیرممکن است. زیرا آنها با رمزنگاری ایمن شده اند، که تولید آنها بسیار پرهزینه است و از بین بردن آن بسیار دشوار است. به طور خلاصه ، بلاک چین زنجیره ای از بلوک های داده پیوندی است که به ترتیب زمانی سازمان یافته اند و با رمزنگاری تضمین می شوند.

مفهوم بلاکچین

مفهوم رمزارز

به زبان ساده ، رمزارز یک شکل دیجیتال از پول است که به عنوان واسطه ی مبادله در یک شبکه توزیع شده از کاربران استفاده می شود. بر خلاف سیستم های بانکی سنتی، این معاملات از طریق یک بستر دیجیتالی عمومی ( بلاکچین ) ردیابی می شوند و به طور مستقیم بین شرکت کنندگان (نظیر به نظیر) و بدون نیاز به واسطه اتفاق می افتد.

“Crypto” به تکنیک های رمزنگاری شده برای تأمین امنیت سیستم اقتصادی و اطمینان از ایجاد واحدهای جدید رمزنگاری و اعتبارسنجی معاملات اشاره می کند. اگرچه همه رمزارزها قابل چاپ نیستند اما بسیاری از آنها مانند بیت کوین به فرآیند استخراج متکی هستند. بنابراین ماینینگ تنها راه برای ایجاد واحدهای جدید از این سکه ها است و این از خطرات تورمی که ارزهای سنتی را تهدید می کند، جلوگیری می کند. جایی که دولت می تواند عرضه پول را کنترل کند.

مفهوم رمز ارز

مفهوم بیت کوین

بیت کوین ( Bitcoin ) اولین ومعروف ترین رمزارزی است که تاکنون ایجاد شده است. این رمزارز در سال 2009 توسط Satoshi Nakamoto معرفی شد. ایده اصلی آن ایجاد سیستم پرداخت الکترونیکی مستقل و غیر متمرکز بر اساس اثبات ریاضی و رمزنگاری بود. با وجود اینکه بیت کوین مشهورترین است، ولی تنها نیست. رمزارزهای دیگری نیز وجود دارند که هرکدام ویژگی ها و مکانیسم های خاص خود را دارند. علاوه بر این، تمام رمزارزها دارای زنجیره خاص خود نیستند.

بیت کوین به عنوان معروفترین رمزارز، عرضه محدودی دارد. به این معنی که پس از دستیابی به حداکثر عرضه، هیچ بیت کوین دیگری توسط این سیستم تولید نمی شود. اگرچه این موضوع از پروژه به پروژه دیگر متفاوت است، اما حداکثر میزان عرضه بیت کوین 21 میلیون واحد تعیین شده است. پروتکل بیت کوین متن باز است و هر کس می تواند کد را مرور یا کپی کند. بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر جهان در توسعه این پروژه مشارکت دارند.

مفهوم رمزارز

اگر قصد ورود به بازار رمزارزها دارید می توانید از خدمات امید احمدیانی استفاده نمایید. برای خرید و فروش بیت کوین و اتریوم می توانید از لینک های زیر اقدام نمایید.

خرید و فروش بیت کوین

خرید و فروش اتریوم

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا