از نیروی کار فدرال تا خوداشتغالی؛ راهکارهای کاربردی مهاجرت به کانادا

اشتراک گذاری پست

کشور کانادا در همه‌ی جهان به عنوان کشور مهاجرین مشهور است. در برخی از شهرهای بزرگ بیش از پنجاه درصد و به طور کلی در تمام کشور بیش از 38 درصد جمعیت را غیر کانادایی‌ها تشکیل داده‌اند. بنا به گفته‌ی جاستین ترودو، نخست‌وزیر حال حاضر کانادا، سیاست مهاجرتی کانادا نه تنها باعث ایجاد تنش در جامعه نشده بلکه به ارتقای آن در سطح بین‌المللی به عنوان یک کشور چند ملیتی کمک شایانی کرده است. اما روش های مهاجرت به کانادا چیست. روش های بسیاری برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. در این مقاله 8 مورد از روش های مهاجرت به کانادا بیان شده است.

مهاجرت به کشور کانادا

روش های مهاجرت به کانادا

1- ورود سریع:

این روش که بسیار جدید است و از سال 2015 معرفی شد، برای جذب نیروی متخصص طراحی شده‌است. در میان دیگر روش‌ها سخت‌ترین در عین‌حال سریع‌ترین روش مهاجرتی می‌باشد. در این روش متقاضی باید از یک حداقل شرایط برخوردار باشد که می‌توان به نمره‌ی زبان آیلتس بالای 7.5 و حداقل یک سال سابقه‌ی کار تخصصی مرتبط با رشته‌ی تحصیلی اشاره کرد. این اعداد بسیار بالاتر از دیگر روش‌ها بوده و متقاضیان پذیرفته‌شده معمولاً در کار خود بسیار حرفه‌ای هستند.

2- نیروی کار فدرال:

این روش که در حال حاضر زیرمجموعه‌ای از روش ورود سریع است، برای افراد عادی که صرفاً سابقه‌ی کار عادی و زبان متوسط به بالا دارند مناسب است اما پروسه‌ی اخذ اقامت دائم در این روش بسیار طولانی‌تر از ورود سریع است. حداقل شرایط لازم در این روش عبارتند از آشنایی متوسط با زبان انگلیسی یا فرانسه، داشتن حداقل یک سال سابقه‌ی کار در ده سال گذشته و اخذ حداقل 67 امتیاز طبق فاکتورهای زیر:

الف- تحصیلات (حداکثر 25 امتیاز)

ب – میزان تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه (حداکثر 28 امتیاز)

پ – سن (حداکثر 12 امتیاز)

ت – سابقه‌ی کار (حداکثر 15 امتیاز)

ث – داشتن دعوت‌نامه‌ی کاری از یک صاحب‌کار معتبر در کانادا (حداکثر 10 امتیاز)

ج – وفق‌پذیری با کانادا؛ این فاکتور به عوامل زیادی مثل داشتن فامیل در کانادا یا میزان تسلط همسر یا همراه شما به زبان انگلیسی یا فرانسه بستگی دارد.

3- برنامه‌ی مهاجرت استانی:

این برنامه شامل تمامی استان‌های کانادا به جز کبک (کبک برنامه‌ی مهاجرتی جداگانه دارد) می‌شود. به دلیل سیاست فدرال کانادا هریک از این مناطق می‌توانند سیاست‌های مهاجرتی خود را، مستقل از سیاست‌های کلان دولت داشته‌ باشند. این روش برای چهار گروه از افراد مناسب‌تر است:

الف- افرادی که به تازگی با ویزای کار محدود در کانادا کار کرده‌اند.

ب- افرادی که در پروسه‌ی ورود سریع هستند و حداقل شرایط لازم برای یکی از ایالت‌ها جهت ورود سریع را دارند.

پ- افرادی که از طریق کار، تحصیل و یا پیشنهاد کار با یکی از این مناطق در ارتباط هستند.

ت- افرادی که در یکی‌ از این استان‎ها فامیل دارند.

روش های مهاجرت به کشور کانادا

4- مهاجرت کبک:

با اینکه کبک یکی از استان‎‌های کانادا است اما قوانین مهاجرتی مستقل خود را دارد. در حال حاضر هیچ‌یک از قوانین مهاجرتی کبک در زیرمجموعه‌ی ورود سریع قرار نمی‌گیرد و علت عمده‌ی آن تقاضای بالا برای این استان است. به جای آن روش‌هایی مثل نیروی متخصص کبک و مهاجرت بیزینسی کبک در جریان هستند. در هر شرایط و با هر روشی که اقدام کنید دو مرحله پیش روی شماست. ابتدا باید مستقیماً به دولت کبک درخواست دهید. پس از پذیرفته‌شدن به شما سرتیفیکیت کبک داده می‌شود و پس از آن باید درخواست خود را به دولت فدرال ارائه دهید تا بررسی شود.

5- تحصیل در کانادا:

این یکی روش جانبی بسیار عالی برای کمک به دیگر برنامه‌های مهاجرتی است. دانشجویان بسیار گزینه‌های مناسبی برای اقامت دائم در کانادا هستند.

اگر شرایط پذیرفته‌شدن برای یکی از برنامه‌های بالا را دارید، تحصیل در کانادا احتمال پذیرفته شدن شما را بسیار بالا می‌برد.

اگر شرایط پذبرفته شدند را ندارید، تحصیل در کانادا شرایط پذیرفته‌شدن شما را به بهبود می‌بخشد.

تحصیل عادی در کانادا صرفاً یک ویزای تحصیلی به شما می‌دهد و نه اقامت دائم.

6- پیوستن به خانواده:

این روش، دومین روش بزرگ در مهاجرت به کانادا است. اگر همسر یا فرزند شما در کانادا باشد که خودش دارای اقامت دائم است، می‌توانند حامی شما برای مهاجرت باشند. اولویت با داشتن همسر در کانادا است، اما داشتن فرزند و نوه نیز می‌تواند شرایط شما برای این نوع مهاجرت را فراهم کند. اگر فرزند یا نوه‌ی شما 18 سال تمام داشته باشد و بتواند شما را به لحاظ مالی ساپورت کند، می‌توانید اقدام به مهاجرت کنید.

7- سرمایه‌گذاری:

شرایط مالی اصل اساسی این روش است هرچند داشتن سابقه‌ی مدیریتی در 5 سال گذشته نیز الزامی است. دو روش اصلی وجود دارد:

الف- پرداخت 220000 دلار کانادا به صورت غیرقابل بازگشت.

ب- سرمایه‌گذاری 800000 دلار کانادا به مدت 5 سال و بدون سود.

در هر دوصورت اقامت دائم را به سرعت دریافت خواهیدکرد.

مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا

8- خوداشتغالی:

این روش برای سه دسته از افراد طراحی شده‌است:

الف- هنرمندانی که از راه هنر خود زندگی می‌کنند. (به خصوص در 5 سال اخیر)

ب- ورزشکارانی که در سطح بین‌المللی مطرح هستند.

پ- کشاورزان. (این روش به تازگی محدود شده‌است)

داشتن رزومه‌ی کاری قوی مخصوصاً در دو مورد اول بسیار حیاتی است. از خوبی‌های این روش سرعت پذیرش نسبتاً زیاد و نداشتن شرط مدرک تحصیلی و زبان است.

 

بررسی اجمالی روش های مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری است که به واسطهٔ جاذبه‌های شهری و تفریحی و سیاستگذاری مناسب، مقصد جذابی برای مهاجران است. از طرفی شرایط اقتصادی، پیشینهٔ اجتماعی و فرهنگی باعث شده که پیدا کردن شغل‌ و دست‌یابی به یک سطح استاندارد زندگی در کشور کانادا برای مهاجران در مقایسه با بسیاری کشورهای دیگر ساده‌تر و سریع‌تر باشد. راه های مختلف موجود برای مهاجرت به کانادا در این مقاله بیان شد. جالب است بدانید بیش از ۸۰ برنامه یا کلاس مهاجرتی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.  البته مهاجرت از طریق کار و تحصیل از جمله رایج ترین روش‌های مهاجرت به کانادا است. برای مهاجرت به کانادا باید هزینه هایی از جمله هزینه بلیط هواپیما، هزینه رزرو هتل و هزینه سفارت را پرداخت کرد. با شرایط کنونی کشور نمیتوان به طور معمول این هزینه ها را پرداخت کرد. برای این کار می توانید از طریق خدمات ارزی فناوران امید، این هزینه ها را پرداخت نمایید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا