استخراج زی کش (Zcash) با کامپیوتر ویندوز و بررسی گزینه های موجود دیگر – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

دنیای ارز های رمز پایه با سرعت قابل توجهی در حال رشد و سهم بازار این نوع جدیدی از ارز با اختلاف زیادی در حال افزایش است. اما اساس ایجاد ارزش در دنیای ارز های رمز پایه فرآیند استخراج آن هاست. در حالی که سکه پول رایج کشور ها همچنان توسط بانک ها توزیع می شود اما در دنیای ارز های رمز پایه روند توزیع به شکل نامتمرکز است. زی کش هم یکی از این ارز های رمز پایه است که طی یک رشد ناگهانی قیمت آن افزایش پیدا کرد و توجه بسیاری را برای استخراج آن به خود جلب کرده است. در ادامه علاوه بر بررسی شیوه استخراج زی کش به انواع روش های این فرآیند و آموزش استخراج زی کش با کامپیوتر ویندوزی را ارائه خواهیم کرد.

زی کش (Zcash) یا ZEC نوعی ارز است که از روی بیت کوین ساخته شده که علاوه بر ویژگی های آن ناشناس بودن هم به آن اضافه شده است. در حالی که در بلاک چین بیت کوین همه می توانند تراکنش های میان همه آدرس ها و موجودی هر آدرس را ببینند اما با زی کش می توانید تراکنش ها را بدون مشخص شدن موجودی کیف پول انجام دهید.

تا به امروز زی کش هفدهمین ارز رمز پایه با ارزش است که در حدود 500 میلیون دلار در بازار سهم دارد و روزانه چیزی در حدود 60 میلیون دلار می شود. اگر چه زی کش امروزه خیلی کامل شده ولی هنوز از نظر حجم زنجیره بلاک ها به اتریوم و بیت کوین نمی رسد. در این صورت استخراج آن در بیشتر مواقع به صرفه است. در سال 2016 که برای اولین بار زی کش عرضه شد، استخراج آن با توجه به این نکته که فقط 12 سکه در چرخه وجود داشت، بسیار سود آور بود و قیمت آن به حدی رسید که هر سکه زی کش 300 بیت کوین ارزش داشت.

پیش از این که شروع به توضیح روش استخراج زی کش کنیم، باید این نکته را یادآوری کنیم که مسئولیت استخراج و هزینه های آن بر عهده خود شماست و fanavaraneomid تنها راهنمای شما می باشد و مطالب آن فقط جنبه آموزشی دارد.

در ابتدا به روش استخراج زی کش با کامپیوتر ویندوز می پردازیم و سپس یکی از معروف ترین استخر های استخراج را معرفی خواهیم کرد. البته با استخری که معرفی می کنیم ارز های دیگری هم می توانید استخراج کنید ولی این آموزش مربوط به استخراج زی کش است و بنابراین نرم افزار هایی که برای دانلود ارائه می کنیم مخصوص همین ارز خواهد بود.

نکته مهم دیگر این است که معمولا استخراج با کامپیوتر خانگی بیشتر جنبه کسب تجربه دارد و آن چنان سودی از استخراج زی کش با کامپیوتر خانگی نصیب شما نمی شود و برای این کار نیاز به تجهیزات اختصاصی دارید.

آموزش استخراج زی کش با کامپیوتر ویندوز

زی کش یک ارز رمز پایه ناشناس است که از zk-snarks برای اطمینان از کد گذاری شدن و ایمن بودن تراکنش های کاربر مورد استفاده قرار می گیرد که البته همچنان این تراکنش ها توسط استخراج کنندگان قابل تایید است تا مطمئن شوند که از یک سکه دو بار استفاده نمی شود.

الگوریتم تولید هش این ارز Equihash نام دارد که الگوریتمی نامتقارن و بر مبانی کار بر با RAM است. برای استخراج ارز هایی که از این نوع الگوریتم برای تولید هش استفاده می کنند، نیاز به میزان زیادی RAM دارید و مانند اتریوم چنین کاری با ماینر های ASIC شدنی نیست.

همچنین بخوانید |  خرید و راه اندازی ریگ ماینینگ یا همان ماینر به صورت گام به گام

اگر به دنبال سود آوری از راه معامله زی کش بدون نیاز به صرف وقت یا هزینه های مربوط به استخراج آن هستید، پیشنهاد ما خرید زی کش است. اما اگر می خواهید با مفهوم استخراج ارز های رمز پایه مانند زی کش آشنا شوید گزینه های برای امتحان آن وجود دارد.

نرم افزار Minergate

در نوشته های گذشته نرم افزار Minergate را برای استخراج ابری معرفی کردیم. این نرم افزار بر روی سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز قابل اجراست و طیف وسیعی از ارز های رمز پایه را برای استخراج پشتیبانی می کند که از جمله آن امکان استخراج زی کش است.

برای استفاده از این نرم افزار برای استخراج اتریوم ابتدا می بایست در وبسایت minergate.com ثبت نام کنید و سپس از بخش Downloads نرم افزار آن را متناسب با سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید. با اجرای نرم افزار و وارد کردن آدرس ایمیل و تنها با کلیک بر روی ارز زی کش در منوی آن به سادگی می توانید استخراج زی کش را بر روی کامپیوتر شخصی خود آغاز کنید.

وبسایت نرم افزار Minergate
وبسایت نرم افزار Minergate

توجه داشته باشید از آنجایی که در این روش شما در یک استخر استخراج به استخراج زی کش می پردازید، سودی که به دست می آید حاصل یک کار دسته جمعی است و طبق سیاست های کاری وبسایت ماینر گیت به شما به با توجه به توان پردزاشی سیستم شما سود تعلق می گیرد. ساده ترین روش استخراج زی کش استفاده از همین نرم افزار و نرم افزار های مشابه است.

نرم افزار های استخراج با CPU و GPU

اما پس از معرفی نرم افزار ماینر گیت، نوبت به نرم افزای هایی برای استخراج زی کش با CPU و GPU بر روی سیستم عامل ویندوز به طور جداگانه می رسد. نرم افزار Nicehash برای CPU و نرم افزار claymore برای استخراج زی کش با GPU است.

انتخاب کیف پول و استخر استخراج

برای ادامه دادن به این روش دو پیش نیاز وجود دارد. اولین چیز داشتن یک کیف پول زی کش برای نگهداری اعتبار شماست. پیش از این در نوشته ای دیگر به کیف پول های گرافیکی که می توانید برای نگهداری از زی کش های خود استفاده کنید را معرفی کرده ایم.

مورد دوم داشتن یک حساب کاربری در یکی از وبسایت های استخر استخراج است تا قدرت تولید هش سیستم خود را برای استخراج به آن بسپارید. در این نوشته برای مثال از استخر Nicehash استفاده می کنیم ولی این نرم افزار با استخر های دیگر هم کار می کند.

حالا که هم کیف پول دارید و هم استخر استخراج خود را انتخاب کرده اید، می توانیم سر وقت استخراج زی کش برویم.

استخراج زی کش با CPU

برای استخراج زی کش با CPU از ماینر Nicehash استفاده می کنیم. در حالی که این ماینر با CPU و هم GPU کار می کند، اگر برای هر یک از حالت استخراج با CPU و GPU ماینر جداگانه ای انتخاب کنیم، عملکرد بهتری خواهیم داشت. این موضوع به این دلیل است که ماینر Claymore سریع تر عمل می کند ولی فقط برای استخراح با CPU است.

گام یک – برای دانلود ماینر Nicehash این جا کلیک کنید. برای دریافت آخرین ورژن آن به انتهای صفحه اسکرول کنید.

دانلود نرم افزار Nicehash
دانلود نرم افزار Nicehash

گام دو – فایل فشرده با فرمت zip را استخراج کنید.

خارج کردن از حالت فشرده
خارج کردن از حالت فشرده

برای استفاده از این ماینر، می بایست مشخص کنید که چه تعداد از هسته های سخت افزار خود را می خواهید درگیر این کار کنید. برای این که بدانید پردازنده کامپیوتر شما چند هسته ای است می توانید با باز کردن Task Manager و رفتن به بخش Performance متوجه شوید.

همچنین بخوانید |  ارزهای قابل استخراج با کامپیوتر خانگی کدامند؟

نرم افزار Nicehash دو ورژن دارد. در استفاده از یکی از آن ها (nheqminer) به بیت کوین به شما پرداخت می شود و دیگری (nheqminer_zcash) مستقیما به زی کش به شما پرداخت می کند.

گام سه – فایل nheqminer_zcash را باز کنید.

اجرای فایل
اجرای فایل

گام چهار – برای استخراج زی کش با CPU دستور زیر را البته با یک سری تغییرات در پنجره سیاه رنگ باز شده بنویسید یا جایگذاری کنید.

nheqminer_zcash.exe -l eu -u ZEC-ADDRESS -t 8

استخر استخراجی که انتخاب کردید، یک آدرس برای اتصال به سرور دارد که در بخش توضیحات کار با آن ارائه شده است. آن آدرس را می بایست در کد بالا به جای eu وارد کنید. آدرس کیف پول زی کش خود را با عبارت ZEC-ADDRESS جایگزین کنید و در نهایت -t 8 را تعداد thread هایی از CPU را که می خواهید درگیر این کار باشد، تغییر دهید. حالا اینتر بزنید.

اجرای دستور
اجرای دستور
شروع به کار ماینر
شروع به کار ماینر
استخراج زی کش با GPU

اما اگر می خواهید با کارت گرافیک سیستم خود به استخراج زی کش بپردازید، بهتر است از نرم افزار Claymore استفاده کنید. این نرم افزار بین ماینر ها از محبوبیت زیادی برخوردار است و به طر قابل توجهی نرخ تولید هش را بهینه می سازد و به همین دلیل است که علاوه بر معرفی نرم افزار Nicehash و Minergate این نرم افزار را نیز معرفی و آموزش نصب آن را ارائه می کنیم.

نکته قابل توجه این است که این نرم افزار فقط با استخر های استخراج یا کارت گرافیک های AMD کار می کند و 2.5 درصد از سود استخراج شما به سازنده نرم افزار تعلق می گیرد. به ازای هر ساعت که از این نرم افزار استفاده می کنید، 90 ثانیه آن به سود سازنده استخراج صورت می گیرد و در مقایسه با عملکرد این نرم افزار رقم منصفانه ای است ولی اگر با این موضوع موافق نیستید، راه حل این است که از این نرم افزار استفاده نکنید.

پیش از هر چیز می بایست مطمئن شوید که از ورژن 15.12 (Crismon) نرم افزار Catalyst که حاوی درایور کارت گرافیک های AMD است، استفاده می کنید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه با ورژن های دیگر درایور بد باشد.

در مورد سیستم هایی که بیش از یک کارت گرافیک دارند از مسیر زیر، حافظه مجازی را در سیستم عامل ویندوز حداقل بر روی 16 گیگابایت قرار دهید.

Computer Properties / Advanced System Settings / Performance / Advanced / Virtual Memory

گام یک – برای دانلود نرم افزار ماینر زی کش Claymore اینجا کلیک کنید. (لینک کمکی)

گام دو – یکی از ورژن ها را برای دانلود انتخاب کنید. (آخرین ورژن پایین و سمت راست ترین گزینه است)

دانلود نرم افزار
دانلود نرم افزار

گام سه – فایل فشرده با فرمت zip را استخراج کنید.

خارج کردن Claymore از حالت فشرده
خارج کردن Claymore از حالت فشرده

گام چهار – فولدر Claymore’s ZCash AMD GPU Miner v6.0 Beta را باز کنید.

باز کردن مسیر
باز کردن مسیر

گام پنج – فایل config.txt را با نرم افزار ویرایشگر متن مانند Notepad باز و مقادیر زیر را وارد کنید.

GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100

ZecMiner64.exe -zpool stratum.zcash.nicehash.com:3357 -allpools 1 -zwal t1RjQjDbPQ9Syp97DHFyzvgZhcjgLTMwhaq.YourWorkerName -zpsw x

عبارت stratum.zcash.nicehash.com:3357 را با آدرس سرور استخر مورد نظر و عبارت t1RjQjDbPQ9Syp97DHFyzvgZhcjgLTMwhaq را با آدرس کیف پول زی کش خود جایگزین کنید. می توانید عبارت YourWorkerName را نیز با نام دلخواهی جایگزین کنید و همچنین می توانید پسورد اکانت را به جای x قرار دهید.

محتویات فایل Notepad
راج- محتویات فایل Notepad

فهرست دستورات دیگر را می توانید در این لینک پیدا کنید. اگر تمامی مراحل را درست رفته باشید، با زدن اینتر، با چیزی شبیه به تصویر زیر روبرو خواهید شد.

شروع به استخراج با Claymore
شروع به استخراج با Claymore

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا