استفاده از ابزار StressLinux در vSphere

اشتراک گذاری پست

شما می توانید برای بررسی استرس عمومی بر روی از ابزاری به نام استفاده کنید. همانطور که توسعه دهندگان این ابزار بیان کرده اند، یک توزیع کوچک از لینوکس است که از طریق  سی دی و USB قابل بوت، Vmware یا PXE اجرا می شود. این ابزار استفاده از  برخی از  موارد موجود در شبکه همچون استرس، cpuburn، hddtemp و lm_sensors  را امکان پذیر می کند. ابزار برای کاربرانی اختصاص یافته است که می خواهند کل سیستم خود را در بار(Load) بالا تست کنند و سلامت ان را بسنجند. خوب حالا که اطلاعات اجمالی در مورد این ابزار دارید ، اجازه دهید نحوه کارکرد آن را با هم مرور کنیم.

به دست آوردن stresslinux:

خوشبختانه این ابزار  به صورت فایل VMX است و شما می توانید آن را با استفاده از VMware vCenter Converter Standalone Client ایمپورت کنید. حتی اگر این ابزار را در سیستم خود دارید باید مطمئن شوید که آخرین نسخه از آن را مورد استفاده قرار می دهید در غیر اینصورت بر روی سرور دچار مشکل خواهید شد.

بعد از اینکار، container(ظرف) را برای یافتن فایل VMXواحد و VMDK اکسترکت کنید.  این فایل ها را در ابزار تبدیل کننده بارگذاری نمایید و آن را به محیط Vsphere خود تبدیل نمایید. قبل از اینکه بخواهید خود را روشن کنید، ممکن است بخواهید تعدادvCPU ها را مشخص کنید تا به یک حجم کاری مناسب دست یابید. به عنوان مثال می توانید تعداد آنها را بر روی ۳ تنظیم کنید.

stresslinux-vm

تست استرس بر روی (CPU):

با اینکه این ابزار قادر است تست های مختلفی را انجام دهد اما در این مقاله تنها تست پردازنده را با هم مرور می کنیم. اولا مطمئن شوید که با پسورد وارد این ابزار می شوید. سپس باید به یک سری از سوالات پاسخ دهید. بعد از انجام این  مراحل ابزار شما برای تست سیستم آماده است.

استفاده از دستورات:

stress –cpu X

در این دستور X معادل تعداد پردازنده هایی است که باید تست و بررسی شود. باید توجه داشته باشید که ESXTOP تعداد بارهایی که در ماشین مجازی وجود دارد را نشان می دهد.

stresslinux-test

نتیجه گیری:

 ابزاری که امروز معرفی کردیم یکی از ابزارهای کوچک و مفیدی بود که  برای تست استرس CPU مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این ابزار را مورد استفاده قرار دهید و آن را کاوش کنید متوجه خواهید شد که دربرگیرنده تعداد زیادی از آرگومان هاست . همچنین شما می توانید دستور x86info را نیز اجرا کنید تا بتوانید ایده مناسبی در مورد اینکه ماشین مجازی از لحاظ سخت افزار چگونه است را به دست آورید.

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا