افزایش هش ریت کارت گرافیک برای استخراج بهتر چگونه ممکن است؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

امروزه شروع استخراج رمزارز کار ساده است ولی بین این که فقط شروع به استخراج کنید و این که به صورت بهینه شروع به استخراج کنید، تفاوت های بسیاری است. در برخی مواقع در صورتی که نکاتی که در ادامه برای افزایش هش ریت کارت گرافیک شما می گویم، رعایت کنید، بین 20 تا 40 درصد بازده استخراج شما بیشتر می شود.

برای مثال فرض کنید کارت گرافیک مدل GTX1060 را در اختیار دارید و به صورت پیش فرض با هش ریت 250 مگاهش بر ثانیه می توانید با آن استخراج کنید. با کمی تغییرات در روند کار خود می توانید هش ریت آن را به 350 مگاهش بر ثانیه افزایش دهید!

سه بحث مهم برای افزایش هش ریت کارت گرافیک شما عبارتند از :

  • دمای کارت گرافیک – برخی از کارت گرافیک ها به صورت خودکار دمایشان را تنظیم می کنند.
  • نرم افزار مورد استفاده برای استخراج – همه آن ها یکسان ساخته نشده اند و برخی با الگوریتم های بهینه شده استخراج می کنند.
  • اورکلاک کردن – از ذره ذره بیت های کارت گرافیک خود می توانید استفاده کنید.

دمای کارت گرافیک

اولین چیزی که مهم است، این است که کارت گرافیک شما در دمای خنکی کار کند؛ هر چه دمای محیط کار کارت گرافیک شما خنک تر باشد، تجهیزات شما بیشتر عمر می کنند و البته عملکردشان نیز بهتر می شود.

Thermal throttling مفهومی است که به شما این امکان را می دهد تا در زمان هایی که دما بالاست، برای خنک تر شدن دستگاهتان، سرعت کلاک پایین تر بیاید. در صورتی که کارت گرافیک شما داغ شود تا 10 درصد از بازده کاسته می شود.

همچنین بخوانید |  خرید و راه اندازی ریگ ماینینگ یا همان ماینر به صورت گام به گام

نرم افزار استخراج

یکی از نرم افزار های موثر برای استخراج رمزارز CCMiner ساخته شده توسط tpruvot است؛ اما وابسته به این که چه کوینی را می خواهید استخراج کنید، ممکن است یک سری جایگزین های دیگری که هش ریت شما را بیشتر می کند، پیدا کنید.

خوب است که پس از انتخاب کوین مورد نظرتان از تجربیات سایر افرادی که قبلا آن کوین ها را استخراج کرده اند استفاده تا بهترین نرم افزار را برای استخراج پیدا کنید.

البته خودتان هم می توانید با آزمایش کردن نرم افزار هایی که برای استخراج کوین مورد نظر منتشر شده، بفهمید کدام یک برایتان بهتر است؛ کافی است تا برای 30 تا 60 ثانیه بگذارید تا کار کند و هش ریت را یادداشت کنید.

اورکلاک کردن

چیزی که درباره نوع سخت افزاری که برای استخراج انتخاب می کنید، اهمیتی ندارد اتصال PCI-express است در عوض چیزی که برای افزایش هش ریت کارت گرافیک شما مهم است، در برخی رمزارز ها سرعت هسته و در برخی دیگر مانند اتریوم سرعت مموری است.

برای مثال تجربه یک کاربر درباره کارت گرافیک GTX 1060 به این صورت بوده که سرعت هسته آن را بر روی +200 مگاهرتز قرار داده و با تغییر در محدودیت ولتاژ به 106 درصد، کارت گرافیکش توانسته در دمای 80 درجه و در یک ریگ ماینینگ با 360 مگاهش در ثانیه کار کند.

در صورتی که با قراردادن ولتاژ مصرفی بر روی 85 درصد هش ریت به 335 مگاهش بر ثانیه کاهش یافته است و دما 20 درجه کمتر و 20 درصد در مصرف برق صرفه جویی شده در صورتی که فقط بین 6 تا 7 درصد عملکرد افت کرده است.

همچنین بخوانید |  درآمد NVIDIA از فروش تجهیزات استخراج ارزهای رمزپایه در سه ماهه اول 2018

اما در نهایت چیزی که باید در مورد اورکلاک کردن کارت گرافیک خود به یاد داشته باشید این است که پایدار بودن و خاطر جمع بودن در مورد عملکرد سالم آن بسیار ارزشمند تر از تغییر 1 درصدی در عملکرد است. بنابراین برای اورکلاک کردن کارت گرافیک خود حتما از قبل تحقیقات دقیقی انجام دهید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا