الکترونیوم (Electroneum) چیست؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

الکترونیوم (ETN) یا به انگلیسی Electroneum یک سیستم پولی دیجیتال مانند بیت کوین می باشد که مخصوص کاربران موبایلی ساخته شده است تا از این رو بتواند به بازار 2.2 کاربران موبایلی در جهان دست پیدا کند. با استفاده از برنامه ای برای گوشی های موبایل می توانید به استخراج الکترونیوم بپردازید. در ادامه به توضیح بیشتر ارز دیجیتال الکترونیوم و ویژگی های آن می پردازیم.

به عنوان یک ارز دیجیتالی (یا ارز رمز پایه)، الکترونیوم به صورت الکترونیکی ساخته، نگهداری و خرج می شود. هیچ شخص یا نهادی نمی تواند روی آن کنترل داشته باشد یا برای آن اعمال قانون کند. تراکنش ها توسط شبکه ای در حال رشد از کامپیوتر ها در سراسر جهان، که به آن ها ماینر یا استخراج کننده گفته، پردازش و اعتبارسنجی می شود. شیوه اعتبار سنجی در این شبکه این است که استخراج کنندگان در این شبکه همگی باید روی موجودی حساب هر کاربر یا کیف پولی در شبکه به توافق برسند و امنیت جنبه های مختلف پردازش ها توسط توابع ریاضیاتی تامین می شود تا مطمئن شویم که هیچگونه تقلبی در سیستم صورت نمی گیرد.

سکه الکترونیوم به طور رسمی در یک نوامبر برابر با ده آبان و برنامه کاربردی کیف پول آن نیز در سیزده دسامبر 2017 برابر با بیست و دو آذر 1396 عرضه شد.

ویژگی های الکترونیوم (Electroneum) نسبت به پول رایج چیست؟

الکترونیوم ( و دیگر ارز های رمز پایه) نامتمرکز هستند. به این معنا که این ارز توسط شبکه ای از کامپیوتر ها در سراسر جهان که هیچ کدام با یکدیگر وابستگی ندارند، کنترل و اعمال قانون می شود. در این صورت هیچ شخص، کمپانی، بانک یا دولتی نمی تواند الکترونیوم را کنترل یا آن را تولید کند.

از آن جایی که الکترونیوم به شکل دیجیتالی نگهداری می شود، می توانید با استفاده از کیف پول الکترونیوم برای هر شخصی در سراسر جهان پول بفرستید. با توجه به این که این یک ارز نامتمرکز است نیاز به سپری شدن زمان های طولانی و پرداخت کارمزد های زیاد برای انتقال وجه نیست. یک تراکنش عادی برای پخش شدن در شبکه و اعتبارسنجی توسط استخراج کنندگان حدود 10 دقیقه زمان می برد که بسیار سریع تر از تراکنش های بین المللی توسط بانک هاست.

همچنین بخوانید |  الکترونیوم گوشی ماینر عرضه می کند

چه کسی الکترونیوم (Electroneum) را ساخته است؟

تیم گسترش دهندگان الکترونیوم
تیم گسترش دهندگان الکترونیوم

الکترونیوم توسط یک گروه لندنی در انگلیس و به رهبری ریچارد الس در سال 2017 ساخته و گسترش پیدا کرد. در بین ماه های سپتامبر و اکتبر 2017 این کمپانی به منظور افزایش اعتبارش برای توسعه آینده سکه های ETN را به سرمایه گذاران از طریق برگذاری ICO (ارائه اولیه سکه) پیش فروش کرد. زنجیره بلاک الکترونیوم (سیستم دفترکل نامتمرکز) در 1 نوامبر 2017 شروع به کار کرد و سکه در چرخه قرار گرفت. برنامه کاربردی کیف پول الکترونیوم در 13 دسامبر 2017 شروع به کار کرد و روشی کاربر پسندانه برای ارسال و دریافت ETN ارائه نمود.

حتی این کمپانی برنامه ای کاربردی را برای استخراج الکترونیوم، مدیریت حساب کاربری و ارسال و دریافت سکه های الکترونیوم ساخت.

آیا الکترونیوم (Electroneum) امنیت دارد؟

رمز نگاری و استاندارد های امنیتی ریاضی در سیستم به کار رفته تا در برابر کلاه برداری و تقلب از سیستم محافظت کند. هر کامپیوتر شبکه استخراج می بایست طبق این استاندارد پیش برود یا در غیر این صورت توسط دیگر کامپیوتر ها در شبکه از چرخه خارج می شود.

در این حالت استفاده از الکترونیوم امنیت دارد و تنها فردی که دارای هر دو کلید عمومی (شماره حساب) و کلید خصوصی (پسورد) است می تواند پول داخل حساب را خرج کند.

از آن جایی که حساب هار کاربری (کیف پول) الکترونیوم بر اساس رشته هایی از کاراکتر های تصادفی است، هیچ اطلاعات شخصی در حساب کاربری شما وجود ندارد. اگر چه هر کامپیوتری در شبکه می تواند تمام تراکنش های یک حساب کاربری را ببیند ولی نمی تواند ارتباط یک حساب کاربری با شخص خاصی را پیدا کند. این موضوع تراکنش های الکترونیوم را به صورت مجازی ناشناس می کند.

کیف پول الکترونیوم (Electroneum) چگونه کار می کند؟

الکترونیوم در چیزی به نام کیف پول ارز رمز پایه نگهداری می شود که با یک شماره حساب، که به آن آدرس عمومی کیف پول می گویند، و دو پسورد، که به آن کلید خصوصی نمایش و کلید خصوصی پرداخت می گویند، شناخته می شود. هر دو کلید خصوصی و عمومی از رشته ای از اعداد و حروف که معمولا 64 کاراکتری هستند، ساخته شده است.

زمانی که برای اولین بار می خواهید به خرید سکه ETN بپردازید (برای مثال 100 سکه)، هر کامپیوتر در شبکه استخراج توافق می کنند که شماره حساب شما صاحب 100 سکه الکترونیوم است. به این ترتیب یک سیستم بر پایه صداقت برای این ارز ایجاد می شود. به زبانی ساده، یک کیف پول دارای 3 کلید اشاره شده است که ورودی یک دفتر کل در هر کامپیوتر در شبکه استخراج را مشخص می کند. اگر یک شخصی بتواند هر 3 کلید را ارائه کند که در این صورت آن شخص دارنده حقیقی سکه ها شناخته می شود و می تواند آن را خرج کند.

همچنین بخوانید |  آنتولوژی (Ontology) چیست و چگونه کار می کند؟

برای خرج کردن سکه های الکترونیوم، می توانید آن را به یک شماره حساب (آدرس عمومی کیف پول) شخص دریافت کننده، بفرستید. پس از این کار شبکه سکه ها را از حساب شما کم و به حساب دریافت کننده اضافه می کند. برای دریافت، می بایست ارسال کننده، سکه ها را به آدرس عمومی کیف پول شما بفرستد و همین فرآیند جریان دارد.

چه کسی سکه های الکترونیوم (Electroneum) را می سازد؟

سکه های جدید الکترونیوم به عنوان پاداشی به استخراج کنندگان وارد سیستم می شود. هر بار که یک استخراج کننده مقدار مشخصی تراکنش را بررسی و اعتبار سنجی می کند، به آن شخص به عنوان پاداش الکترونیوم ارائه می شود. بعد از دریافت پاداش توسط استخراج کنند برای کاری که کرده، می تواند آن را خرج یا توسط یک صرافی به ارز دیگری تبدیل کند.

هر کسی می تواند کامپیوترش را به عنوان یک استخراج کننده آماده کند که به آن گره استخراج می گویند.

روش استخراج الکترونیوم با گوشی موبایل

با توجه به این که می توانید الکترونیوم را با گوشی موبایل استخراج کنید، نسبت به دیگر ارز های رمز پایه مزیت بزرگی دارد. اگر چه همچنان می شود با استفاده از یک کامپیوتر و توان پردازشی بالا نیز به استخراج پرداخت ولی تیم سازنده این ارز الگوریتمی ساخته که به واسطه آن هر کسی با یک گوشی موبایل می تواند به صورت موثر استخراج کند و برای چند میلیون کاربر موبایلی در جهان امکان یادگیری بیشتر درباره ارز های رمز پایه و استخراج سکه فراهم می شود.

برای استخراج الکترونیوم با گوشی موبایل تنها کاری که لازم است انجام دهید، دانلود برنامه کاربردی آن برای گوشی موبایل خود و ساخت حساب کاربری در وبسایت رسمی آن است. این برنامه کاربردی در حالی که به کار های عادی خود با گوشی موبایل می پردازید، می تواند در پس زمینه اجرا شود.

نتیجه گیری

الکترونیوم در بازار ارز های رمز پایه نقش مهمی دارد و به کاربران این امکان را می دهد که با داشتن یک گوشی موبایل در شبکه حضور داشته باشند. این موضوع باعث می شود تا رشد و پذیرش توسط کاربران با سرعت چشم گیری صورت بگیرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا