انتقال پول از اروپا به ایران و برعکس از طریق صرافی فناوران امید

اشتراک گذاری پست

قاره اروپا یکی از قاره های کوچک در دنیاست، کشورهای این قاره از نظر مساحت و تعداد جمعیت، نسبتاً کشورهای کوچکی هستند. البته بزرگ ترین کشور دنیا از نظر مساحت که روسیه است نیز در این قاره قرار دارد، اما بقیه کشورها، از وسعت خیلی زیادی برخوردار نیستند.

در سال 2002، 28 کشور اروپایی تصمیم به استفاده از واحد پولی یکسان به نام یورو گرفتند که از جمله این کشورها می توان آلمان، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، هلند، بلژیک، یونان، استونی، اتریش، ایرلند، یونان، قبرس و فنلاند را نام برد.

مردم این قاره دائماً در تلاش برای پیشرفت هستند و به پاس این تلاش بی وقفه مردم اروپا است که صنعت این قاره، فوق العاده پیشرفته است، بیشتر اختراع های جهان توسط مردم این قاره انجام شده است، می‌توان گفت که قاره اروپا، ثروتمندترین قاره جهان است.

آنها خوب می دانند چگونه باید باشند، هرگاه احساس کنند می توانند یک محصول را تولید کرده و به تولید انبوه برسانند، لحظه ای در این کار درنگ نمی کنند و هرگاه باور کردند که باید این محصول را وارد نمایند، به سرعت به دنبال بهترین بازار برای خرید این محصول می گردند. یعنی همانطور که ما به اروپا نیازمندیم، اروپا نیز به ایران نیاز دارد. صادرات ایران، مهم ترین منبع درآمد دولت و تجار ایرانی است و سهم اروپا از صادرات ایران بسیار بالاست.

حدود 40 درصد نفت ایران به کشورهای اروپایی صادر می شود و این آمار به نوبه خود بسیار بالاست. میعانات گازی، فرش، قالی، گلیم، صنایع دستی از جمله میناکاری و منبت کاری، ظروف مسی، زیورآلات، سنگ های قیمتی، زعفران، خاویار، خشکبار خصوصاً پسته و کشمش و خرما، عسل، برق، گلاب، گیاهان دارویی و خیلی دیگر از کالاهای ایرانی بازار خوبی در قاره اروپا دارند. 

فروش کالا به خارج از کشور یعنی صادرات به معنی ورود ارز به کشور است، و ورود ارز، فروش و صادرات به معنی رونق گرفتن اقتصاد و چرخیدن چرخ اقتصاد و تولیدات کشور است و این یعنی ایجاد اشتغال برای جوانانی که جویای کار هستند.

دانشگاه های اروپا در حال حاضر، به جایگاه های خوبی در میان دانشگاه های برتر دنیا دست یافته اند و همه ساله تعداد زیادی از نخبه های ایران را با اهدا بورس های مناسب جذب می کنند. اینها همه یعنی اینکه تعداد زیادی در خارج ایران وجود دارند که در تلاش هستند یا تمایل دارند که بتوانند انتقال پول از اروپا به ایران انجام دهند.

برای انتقال پول از اروپا به ایران تعدادی روش وجود دارد که در ادامه بعضی از آنها را بیان می کنیم:

یکی از روش های انتقال پول از اروپا به ایران، استفاده از سیستم سوئیفت است.. سوئیفت یک شرکت تعاونی بین المللی است که در اواخر دهه 1950، توسط 239 بانک از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی تأسیس شده است.

این سیستم ویژگی های خوبی دارد که از آن جمله می توان سرعت بسیار بالا، امنیت فوق العاده، پایین بودن هزینه ها، استاندارد بودن، امکان دسترسی آسان و … را نام برد. پیام های سوئیفت به صورت کاراکتری ارسال و دریافت می شوند. به همین دلیل هزینه پیام های سوئیفت بسیار پایین است.

مؤسسات و بانک های محتلف برای اینکه بتوانند به خدمات سوئیفت دسترسی داشته باشند و کاربران بتوانند حواله سوئیفت را از طریق آنها به انجام برسانند، باید یک سوئیفت کد استاندارد (ISO)داشته باشند. خوشبختانه ایران نیز در سوئیفت عضویت دارد و در حال حاضر حدود 30 بانک و مؤسسه ایرانی به سوئیفت متصل هستند.

در روش دوم برای انتقال پول از اروپا به ایران باید از وسترن یونیون استفاده کنید. شرکت وسترن یونیون یک شرکت آمریکایی است. فعالیت های اصلی این شرکت در زمینه مبادلات مالی است و به عنوان مهم ترین فعالیت های این شرکت می توان به انجام انتقال الکترونیکی یا کابلی وجه، حواله، انتقال پول، پرداخت قبض، ردیابی انتقال، برآورد قیمت، حواله پستی پول، پرداخت های تجاری و … به سراسر دنیا (به جز کشورهایی که تحریم شده اند خصوصاً ایران) اشاره نمود. متأسفانه در حال حاضر این شرکت به کاربران ایرانی، خدمات ارائه نمی دهد.

روش بعدی انتقال پول از اروپا به ایران، استفاده از سیستم پی پال می باشد. پی پال یک شرکت سهامی عام در آمریکا است که مهم ترین فعالیت آن در زمینه تجارت الکترونیک می باشد. شما با استفاده از سامانه پی پال، می توانید به جای استفاده از روش های سنتی مانند چک یا حواله نقدی، به صورت اینترنتی و آنی حواله مورد نیاز خود را انجام دهید. متأسفانه در حال حاضر پی پال به کاربران کشورهای ترکیه، غنا، پاکستان، عراق، افغانستان و همچنین کشورهایی مورد تحریم آمریکا (از جمله ایران)، خدمات ارائه نمی دهد.

روش بعدی برای انتقال پول از اروپا به ایران، استفاده از کارت های نقدی پیش پرداختی است. در این روش، در داخل کشور یک کارت نقدی پیش پرداختی تهیه و مبلغ مورد نظر خود را به آن واریز می نمایید. بعد از حضور در مقصد، می توانید پول موجود در کارت را به صورت نقدی دریافت کنید. همچنین می توانید از این کارت برای انجام خریدهای خود استفاده نمایید. البته برای فعال سازی این کارت ها، باید کارمزد اندکی را واریز کنید که در مقابل خدمات ارائه شده ناچیز است.

روش بعدی برای انتقال پول از اروپا به ایران، استفاده از سیستم مانی گرام است. مانی گرام نیز یک سیستم انتقال پول دیگر است که انتقال در آن تقریباً به صورت فوری انجام می شود، یعنی در لحظه اتمام عملیات انتقال، شخص گیرنده قادر به دریافت حواله خواهد بود. این سیستم بسیار شبیه به وسترن یونیون است با این تفاوت که کارمزد انجام عملیات حواله در آن کمتر از وسترن یونیون است.

تمام مطالب بالا، روش های مختلف انتقال پول از اروپا به ایران هستند. اما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم علیه ایران و محدودیت های ایجاد شده توسط حکومت جمهوری اسلامی ایران علیه بانک های خارجی، انتقال پول از اروپا به ایران با مشکلات زیادی مواجه است.

اما با وجود تمام اینها، یک راه کلی برای استفاده از این روش ها و در عین حال، عبور از مشکلات وجود دارد و آن اینکه شما برای طی این مسیرها، باید از صرافی های مجاز و معتبر کمک بگیرید. شما به شعبه صرافی در ایران مراجعه می کنید، آنها یک شماره حساب در خارج از ایران به شما معرفی می کنند که فرستنده پول در خارج از ایران بتواند حواله ارزی را به آن حساب انجام دهد.

بعد از انجام موفق انتقال، شما معادل ارزی آن را از صرافی ها دریافت می کنید. در واقع صرافی ها در ازای دریافت کارمزدهای اندکی از شما، تمام مراحل مختلف انتقال پول را به کمک حساب های کارگزاری های خود در خارج از ایران، انجام می دهند.

لطفا جهت حواله و انتقال پول با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
شرکت فناوران امید
02128421193
تلگرام: @fanavaraneomid_support
واتساپ: 09129726343 , 09168869631
ایمیل: support@fanavaraneomid.co

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا