اولین صرافی ارز دیجیتال اسلامی در امارات متحده عربی راه اندازی خواهد شد – فناوران امید

Adab Solutions، یک استارتاپ مستقر در کشور امارات متحده عربی، اعلام کرد که اولین صرافی ارز دیجیتال اسلامی (FICE) در این کشور را مطابق با قوانین شریعت راه اندازی خواهد نمود. بر اساس گزارش خبرگزاری Trade Arabia مستقر در بحرین، این پروژه با همکاری شورای مشورتی شریعت (SAB) که متشکل از کارشناسان مستقل بین المللی در حوزه مسائل اسلامی است برای اطمینان از مطابقت مبادلات تجاری با قوانین اسلامی در همه زمینه ها راه اندازی خواهد شد.

هدف از راه اندازی این پروژه تضمین افزایش کیفیت دارایی های دیجیتال در صرافی ها و همچنین افزایش علاقه مندی کاربران مسلمان به مباحث این حوزه عنوان شده است. در حال حاضر سیستم مالی ارزهای دیجیتال و قوانین اسلامی ویژگی های مشترک نزدیکی با یکدیگر دارند.

به عنوان مثال، به موجب قانون شریعت سیستم بانکداری ذخیره کسری که بیشترین میزان پول را در اختیار دارد به عنوان رباخواری محسوب شده و به نوعی حرام به شمار می آید. در مقابل، ارزهای رمزپایه ای مانند بیت کوین که با یک اصل محدود عرضه و تقاضا کار می کنند از منظر قوانین اسلامی مانند یک کالای ارزشمند همچون طلا به شمار می آیند. بنابراين از ديدگاه شريعت، منطق پذیرش آنها تشويق رشد نظام مالی است که به مباحث مرتبط با رباخواری ارتباطی ندارد.

در ماه آوریل سال 2018 خبرگزاری CCN گزارش داد که مفتی محمد ابوبکر، یکی از برجسته ترین محققان اسلامی در جاکارتا اندونزی، اعلام کرد که بیت کوین با قوانین شریعت سازگار است و به همین علت مسلمانان می توانند از آن استفاده کنند. از دیدگاه عملی این حرکت به طور بالقوه فضای ارزهای دیجیتال را به یک بازار جهانی با بیش از 1.8 میلیارد مسلمان متصل می کند.

همچنین بخوانید |  فرصت خرید کالا و خدمات با ارزهای دیجیتال در جام جهانی 2018 روسیه

چندی پیش نیز در تاریخ 17 جولای طبق پست منتشرشده در وبلاگ رسمی استلار (Stellar) این کمپانی بیان نمود که اولین پروتکل دفتر کل توزیع شده است که با احکام اسلامی منتشر شده برای انتقال پول و توکنیزه کردن سرمایه ها مطابقت دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا