ایجاد فناوری بلاکچین رمز ارز کشورهای اسلامی 1399

اشتراک گذاری پست

ایجاد فناوری بلاکچین رمز ارز کشورهای اسلامی

از جمله محورهای سخنرانی حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در میزگرد اولویت های توسعه و چالش ها در اجلاس کوآلالامپور ۲۰۱۹  ایجاد واحد پولی جدید به وسیله بلاکچین بود.

وی با اشاره به فرصت فراهم شده توسط فناوری بلاکچین برای همکاری بیشتر کشورهای اسلامی در زمینه بانکداری ، معتقد است کشورهای اسلامی حاضر در این میزگرد می توانند با ایجاد رمزارز از مزایای آن بهره مند شوند.

رییس جمهور در این نشست گفت:

با پیدایش فناوری جدید بلاکچین (blockchain) ما امروز می توانیم با همکاری بانک های مرکزی خود رمزارز واحد کشورهای اسلامی را بنیان گذاری کنیم همان که در گذشته آقای ماهاتیر محمد دنبال دینار اسلامی بود شاید امروز بتوانیم با این فناوری واحد پولی جدیدی را در دنیای اسلام به وجود بیاوریم و از مزایای پول های دیجیتال استفاده کنیم و بتوانیم از نوسانات شدید سفته بازانه در مصونیت قرار بگیریم. برای حمایت از نوآوری و توسعه در فناوری های نوین می توانیم صندوق سرمایه گذاری مشترک خطرپذیر را با هم تاسیس کنیم و این صندوق می تواند از همه استارت آپ ها و فناوری های نوین دنیای اسلام به خوبی حمایت کند.

رمز ارز کشورهای اسلامی

اعلام موافقت ماهاتیر محمد با طرح ایران برای ایجاد رمز ارز مشترک

به گزارش ایرنا «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی با طرح حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ مبنی بر ایجاد تاسیس «بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها موافقت کرد.

به نوشته فری مالزی تودی در روز جمعه : نخست وزیر ماهاتیر محمد با پیشنهاد ایران مبنی بر استفاده از رمزنگاری به عنوان گزینه­ای برای جانشینی دلار آمریکا موافق است.

 

این رسانه مالزیایی همچنین به نقل از ماهاتیر محمد نوشت: “ما برای اولین بار این موضوع را می شنویم که ایران و ترکیه بر این عقیده اند که باید از جایگزینی برای دلار آمریکا استفاده کنیم.

نخست وزیر مالزی که کشورش میزبان اجلاس سران کوالالامپور۲۰۱۹ است گفت:

ما می توانیم از ارزهای خود و یا ارزمشترکی  بهر­گیری کنیم. ماهاتیر محمد پس از گفتگوهای مشترک با شرکت کنندگان در اجلاس سران کوالالامپور و شرکت در میزگرد چهارگانه که در آن رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطرحضور داشتند، به خبرنگاران گفت: مدت ها پیش ایده ایجاد یک ارز جایگزین دلار برای تجارت های بین المللی را ارائه کرده است  و تلاش هایی هم در این زمینه انجام شده، اما این ایده با واکنش ابرقدرت ها روبه رو شده بود. واکنش آنها توقف استفاده ما از هر نوع ارز دیگری است، چراکه استفاده از یک ارز خاص به آنها قدرت می­دهد.

وی افزود : به نظر می رسد تا زمانی­که ما از دلار آمریکا استفاده می کنیم تحریم ها می تواند به پیشرفت اقتصادی ما آسیب برساند.

فری مالزی نوشت: آمریکا با اعمال تحریم هایی سعی دارد ایران را وادار به مذاکره در مورد محدودیت های جدید علیه برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک کند.

اجلاس چهار روزه سران کوالالامپور (کوآلالامپور ۲۰۱۹) صبح پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و سران کشورهای مالزی، ترکیه و قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در مرکز همایش های بین المللی شهر کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.

این اجلاس با استقبال کشورهای قطر، ایران و ترکیه و بسیاری از دیگر کشورهای اسلامی مواجه شد.

روحانی رئیس جمهوری ایران طی سخنانی دراین اجلاس با برشمردن مهمترین چالش های نوظهور جهان اسلام در سطوح ملی و بین المللی، همکاری و تعامل میان کشورهای اسلامی برای تبدیل جهان اسلام به یک بلوک بزرگ قدرت در عرصه بین المللی را یک اصل بی بدیل دانست.

تأسیس «صندوق مشترک نشست کوالالامپور برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه میان کشورهای اسلامی» به منظور ورود قوی به زنجیره ارزش‌های جهانی؛ تاسیس «مرکز تحقیقات مشترک در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی» و «امنیت سایبری» برای پیش‌گامی در فناوری‌های میان‌رشته‌ای اطلاعاتی و ارتباطی و تاسیس «بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها سه طرح اجرایی مهم پیشنهادی توسط رییس‌جمهوری ایران برای تحقق این هدف در اجلاس کوالالامپور بود.

ماهاتیر محمد در سال ۲۰۰۲ برای نخستین بار استفاده از یک ارز مشترک توسط کشورهای همسو و کشورهای اسلامی  تحت عنوان “دینارطلا” را پیشنهاد داده بود.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا