ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به کدام کشورها سفر کنند؟ 1399

اشتراک گذاری پست

براساس رتبه بندی موسسه‌ی هنلی ( Henley & Partners Holdings ) در تاریخ 9 اکتبر 2018 (17 مهر 1397)، پاسپورت ایران در رتبه 98 قرار دارد و شهروندان ایرانی می‌توانند به 43 کشور بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی سفر کنند. با توجه به اینکه پس از انتشار این اطلاعات، برخی از کشورها دوباره ویزا را برقرار کرده‌اند، لازم به توضیح است که صربستان و تانزانیا سفر بدون ویزای شهروندان ایرانی را لغو کرده‌اند و ایرانیان برای سفر به این دو کشور باید ویزا دریافت کنند. همچنین در فهرست این 43 کشور، نام سوریه نیز دیده می‌شود که با توجه به شرایط این کشور، امکان سفر، فعلا فراهم نیست. بنابراین در این مقاله، به مرور 40 کشور باقی مانده خواهیم پرداخت.

شاید خالی از لطف نباشد که بدانید در فهرست موسسه‌ی هنلی، ژاپن دارای معتبرترین پاسپورت است و با امکان سفر بدون ویزا به 190 کشور، در رده‌ی اول قرار دارد. پاسپورت کشورهای افغانستان و عراق نیز کم‌ترین اعتبار را دارا هستند و شهروندان این دو کشور، تنها می‌توانند به 30 کشور بدون ویزا سفر کنند؛ این دو کشور در رتبه‌ی 106 جای گرفته‌اند.

شهروندان ایرانی می‌توانند بدون ویزا به 11 کشور سفر کنند. برخی از این کشورها مقاصد گردشگری و توریستی هستند و با استقبال ایرانیان مواجه شده‌اند؛ اما از سوی دیگر برخی از کشورها به دلایل مختلف، هیچ اقبالی از طرف مردم ایران به خود ندیده‌اند.

1.      ارمنستان

ایرانیان بدون ویزا می‌توانند به مدت 90 روز در ارمنستان اقامت داشته باشند. با توجه به محل جغرافیایی این کشور و جاذبه‌های توریستی آن، مردم ایران از امکان سفر بدون ویزا به ارمنستان بهره‌ی زیادی می‌برند و ارمنستان یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان است. امید احمدیانی امکان دریافت مسترکارت و ویزاکارت را برای شهروندان ایرانی فراهم کرده است تا هنگام مسافرت بتوانند از کشورهای دیگر از جمله ارمنستان خرید کنند.

2.      دومینیکا

یکی دیگر از کشورهایی که ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به آن سفر کنند، دومینیکا است که از آب و هوای خوبی برخوردار است. مدت اقامت بدون ویزا برای کشور دومینیکا 21 روز است.

3.      اکوادور

اکوادور به عنوان یکی از کشورهای آمریکای جنوبی، 90 روز اقامت بدون ویزا به شهروندان ایرانی اعطا می‌کند.

4.      گرجستان

گرجستان یکی از مقاصد محبوب برای سفر بدون ویزای ایرانیان بوده است. اما اخیرا با تغییر سیاست‌های این کشور مشکلاتی برای ایرانیان به وجود آمده است. ممکن است در آینده اقامت 45 روزه ایرانیان بدون ویزا در کشور گرجستان دستخوش تغییراتی نیز شود.

5.      ترکیه

یکی از کشورهایی که همچنان مورد استقبال ایرانیان قرار دارد کشور ترکیه است که می‌توانید بدون نیاز به ویزا برای 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید. اگر نیاز به مسترکارت یا ویزاکارت دارید می‌توانید از خدمات امید احمدیانی استفاده کنید و به راحتی برای خرید در ترکیه اقدام کنید.

بیشتر بخوانید :

6.      هائیتی

هائیتی نیز از کشورهایی است که امکان مسافرت بدون ویزا به آن برای ایرانیان فراهم شده است. برای 90 روز اقامت در کشور هائیتی، نیازی به اخذ ویزا وجود ندارد.

7.      مالزی

مالزی به عنوان یکی از کشورهای آسیای شرقی است که تعداد مسلمانان در آن قابل ملاحظه است. مدت زمان سفر بدون ویزا به این کشور، 14 روز است.

8.      ونزوئلا

اگرچه امکان سفر بدون ویزا به کشور ونزوئلا برای شهروندان ایرانی وجود دارد، اما به دلیل مشکلات زیاد اقتصادی، این کشور نه تنها مقصدی برای گردشگران نیست، بلکه مردم این کشور نیز به دنبال مهاجرت به دیگر کشورها هستند. مدت اقامت بدون ویزای ایرانیان در این کشور 15 روز است.

سه مقصد دیگر برای مسافرت بدون ویزای ایرانیان، ایالات فدرال میکرونزی، نیووی و جزایر کوک از توابع نیوزلند هستند.

یرانیان می‌توانند بدون ویزا به کدام کشورها سفر کنند؟ 2019

تعداد کشورهایی که در هنگام ورود ایرانیان به آن‌ها ویزا صادر می‌شود به 29 کشور می‌رسد. این نوع ویزا که به ویزای فرودگاهی نیز معروف است به محض ورود به کشورِ مقصد به مسافران ایرانی اعطا می‌شود.

1.      قطر

شهروندان ایرانی می‌توانند به محض ورود به قطر ویزای فرودگاهی دریافت کنند به شرطی که سفر آن‌ها با اهداف کاری باشد. اگر قصد سفر توریستی به قطر را داشته باشید، می‌توانید از ویزای الکترونیک استفاده کنید که برای ایرانیان صادر می‌شود.

2.      لبنان

لبنان به شهروندان ایرانی ویزای فرودگاهی برای مدت 30 روز اعطا می‌کند که این مدت قابل تمدید برای 2 ماه نیز هست. همچنین در گذرنامه‌ی مسافران ایرانی مهر ورود و خروج به لبنان درج نمی‌شود.

3.      عمان

عمان از کشورهایی محسوب می‌شود که رابطه‌ی خوبی با ایران دارد و شهروندان ایرانی می‌توانند در بدو ورود به این کشور ویزای 30 روزه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید : 

25 کشور دیگر نیز برای شهروندان ایرانی امکان اخذ ویزای فرودگاهی را فراهم کرده‌اند؛ اما آنچنان مورد استقبال شهروندان ایرانی قرار نگرفته‌اند. این کشورها به شرح زیر هستند:

بنین، بولیوی کامبوج، کیپ ورد مجمع‌الجزایر قمر گینه بیسائو، کنیا لائوس، ماداگاسکار، مالدیو، موریتانی، موزامبیک، نپال پالائو، رواندا ساموآ، سیشل، سومالی، سریلانکا تیمور شرقی، توگو، تووالو اوگاندا، زیمباوه، ماکائو

برای سفر به هریک از کشورهایی که امکان مسافرت بدون ویزا را برای ایرانیان فراهم کرده‌اند می‌توانید از خدمات امید احمدیانی استفاده کنید و با داشتن مسترکارت یا ویزاکارت فیزیکی، از حمل کردن پول نقد بی‌نیاز شوید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا