ایران بیت کوین و سایر رمزارز ها را به عنوان صنعت پذیرفته است – فناوران امید

بنا بر بیانیه ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون اقتصادی دولت ایران، ساز و کاری را برای استخراج رمزارز در کشور به تصویب رسانده است.

رئیس بانک مرکزی ایران، عبدالناصر همتی، گفت “یک ساز و کار برای استخراح ارز دیجیتال توسط کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده است و قرار است در آینده برای بحث در کابینه مطرح شود.

در ابتدا مقامات ایرانی اعلام کردند که قصد دارند تا استخراج بیت کوین و رمزارز را به رسمیت بشناسند؛ زمانی که رئیس بانک مرکزی ادعا کرد که دولت ایران بخش هایی از قانون اجرایی قانونی شدن استخراج رمزارز در ایران را به تصویر رسانده است.

در آن زمان، آقای همتی گفت که استخراج کنندگان ارز دیجیتال در ایران می بایست در اقتصاد کشور همکاری کنند و نه این که اجازه دهند بیت کوین های استخراج شده از کشور خارج شود.

همچنین، در آخرین نشست کمیسیون، الیاس حضرتی، ریاست کمیسیون، گفت که رمزارز حالا از نگاه دولت رسمی است.

ما بر این باوریم که صنعت رمزارز می بایست به عنوان یک صنعت رسمی در ایران شناخته شود تا به کشور این امکان داده شود که از مالیات و سایر عوایدش بهره بگیرد.

الیاس حضرتی

خبر های چند روز اخیر همچنین حاکی از نهایی شدن طرح تعرفه استخراج رمزارز در این کمیسیون است. وزیر نیرو، همایون حائری، طرح قیمتی را دقیقا مشخص نکرده است ولی گفته است که قیمت بستگی به عوامل بازار از جمله قیمت نفت در دریای پارس دارد.

همچنین دو روز پیش، معاون رئیس گمرک ایران (IRICA)، جمال آرونقی گفت که این آژانس هنوز گواهی برای واردات تجهیزات استخراج رمزارز صادر نکرده است؛ او گفت در صورتی که دولت واردات ماینر ها را تایید، کند IRICA فرآیند های لازم را طی خواهد کرد.

همچنین بخوانید |  وزارت علوم و فناوری، بلاکچین را بهبود دهنده اقتصاد ملی می داند

در طرفی دیگر، یک شخصیت در هند توصیه کرده است که رمزارز ها در این کشور مسدود شوند و بر روی هرگونه معامله ای که مربوط به رمزارز باشد، تحریم هایی اعمال شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل : خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود. این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+ تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@ تماس جهت مشاوره رایگان: تماس: 02128421193 واتساپ: 09129726343


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *