ایردراپ (AirDrop) ارز دیجیتال چگونه عمل می کند؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

در زمینه ارزهای رمزپایه، واژه ایردراپ (AirDrop) برای توصیف یک نوع رویداد توزیع ارز دیجیتال رایگان استفاده می شود که در آن توکن های جدید به هر دلیلی میان کاربران توزیع می شود. به عبارت دیگر یک رویداد که در آن سکه های رایگان یا سکه های پیش فروش شده، در کیف پول های موجود دراپ (dropped) می شوند. ایردراپ همچنین می تواند یک استراتژی بازاریابی محسوب شود؛ زیرا هدف آن معمولاً گسترش استفاده از یک محصول خاص، سکه یا ارز در جهان ارزهای رمزنگاری شده است.

انواع ایردراپ (AirDrop) ارزهای دیجیتالی

  1. یک رویداد توزیع که در آن پس از انجام موفقیت آمیز عرضه اولیه سکه (ICO)، یک قرارداد هوشمند توکن های جدید را به کیف پول های مشارکت کنندگان در پیش فروش ارسال می کند. به عنوان مثال، یک عرضه اولیه توکن ERC20 مبتنی بر اتریوم انجام می گیرد. سپس در تاریخ مشخص شده ایردراپ توکن موردنظر در کیف پول کاربران صورت می پذیرد و آنها می توانند توکن جدید را به کیف پول اتریوم خود اضافه نمایند. برای نمونه ارز دیجیتال Kin از این دسته است.
  2. یک رویداد توزیع که پس از هارد فورک صورت می گیرد. در این فرآیند، ایجاد یک توکن جدید باعث می شود تا دارندگان یک ارز رمزپایه خاص سکه رایگان دریافت کنند. به عنوان مثال، یک فورک در شبکه اتریوم صورت می گیرد و یک توکن جدید بین کاربران کیف پول آن توزیع می گردد. ایردراپ Callisto و Loopring اتریوم کلاسیک از این نوع هستند.
  3. یک رویداد توزیع که در آن توکن ها به صاحبان فعلی ارز رمزنگاری شده خاص، به عنوان پاداش و ایجاد انگیزه در استفاده و نگهداری از آنها تعلق می گیرد. به عنوان مثال می توانید ارز دیجیتال ویوز (WAVES) را مشاهده کنید.

فرآیند ایردراپ (AirDrop) چگونه عمل می کند؟

اساساً دو روش اصلی برای معرفی Airdrop وجود دارد. ایردراپ هایی که به یکباره صورت می پذیرند و آنهایی که از پیش به کاربران اعلام می شوند. برای شرکت های مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین که سابقه طولانی دارند، دنبال نمودن همان روند قبلی ترجیح داده می شود. نکته قابل توجه این است که انواع ایردراپ ها که کاربران انجمن های اینترنتی در مورد آن بحث می نمایند، لزوماً مبدأ مشخص و مقررات کاملاً تدوین شده ای ندارد.

همچنین بخوانید |  معرفی سایت fiverr و روش های کسب درآمد دلاری از آن

برای استارتاپ های مبتنی بر فناوری Blockchain اعلامیه هایی مبنی بر وجود یک ایردراپ در آینده ای نزدیک منتشر می شود. از آنجایی که اولویت اصلی راه اندازی اولیه پروژه است، فرآیند Airdrop عموماً شامل انجام برخی وظایف توسط کاربران می شود تا شرایط لازم برای شرکت در ایردراپ را کسب نمایند. هنگامی که تاریخ ایردراپ فرا می رسد، شرکت توکن های رایگان را برای کاربران واجد شرایط عرضه خواهد کرد.

چگونه در یک ایردراپ (AirDrop) شرکت کنیم؟

مشارکت در یک Airdrop نیازمند صدور مجوز دسترسی به اطلاعات و مالکیت کیف پول کاربران برای دریافت ارز دیجیتال رایگان می باشد. اولین قدم آن است که در ایردراپ موردنظر ثبت نام نموده و سپس تاریخ های مهم این فرآیند را دنبال کنید. این مکانیسم شامل وب سایت ها، حساب های توییتری، گروه های تلگرام و همچنین انجمن های اینترنتی هشدار دهنده می باشد. آنها اطلاعات مربوط به معیارهای واجد شرایط بودن برای شرکت در Airdrop ها را ارائه می دهند. برخی از نمونه های این خدمات آنلاین در بخش دیگر این مطلب معرفی شده است.

داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال بخش مهمی از مشارکت در بازار ارزهای رمزپایه بوده و این نکته در رابطه با مشارکت در Airdrop ها نیز صادق است. ایده خوبی است که یک کیف پول چندمنظوره با قابلیت پشتیبانی از توکن های ERC-20 انتخاب نماییم؛ زیرا اکثر توکن های رمزنگاری شده موجود در بازار از نوع ERC-20 مبتنی بر اتریوم هستند. در هنگام شرکت در یک ایردراپ، مهم است که از لحاظ امنیتی به ارائه دهنده آن اطمینان داشته باشید تا قربانی کلاهبرداری ارزهای دیجیتالی نشوید. برخی از Airdrop ها طراحی شده اند تا کیف پول شما را هک نموده و کلید خصوصی شما را سرقت کنند. قبل از مشارکت، همواره میزان اعتماد کاربران را در اینترنت جستجو و بررسی نمایید.

برای مشارکت در ایردراپ (AirDrop) به چه ابزارهایی نیازمندیم؟

کیف پول اتریوم (Ethereum) : اکثر توکن های رمزنگاری شده موجود در بازار از نوع ERC-20 مبتنی بر اتریوم هستند. پیشنهاد این است تا با استفاده از کیف پول MetaMask یا MyEtherWallet شروع به سرمایه گذاری نمایید؛ اما در طولانی مدت همیشه توصیه می شود یک کیف پول سخت افزاری مانند Ledger Nano S خریداری کنید.

همچنین بخوانید |  ارز دیجیتال کین (Kin) چیست و چگونه کار می کند؟

اکانت تلگرام : دلایل بسیاری وجود دارد که چرا Telegram ابزار پیام رسانی محبوب بسیاری از ICO ها است. سکه ها می خواهند تعداد مخاطبان خود را افزایش دهند. معمولاً ایردراپ ها نیاز به ثبت یک حساب کاربری در تلگرام دارند. تا زمانی که سکه خود را در کیف پول اتریوم دریافت ننموده اید، حساب Telegram را ترک نکنید؛ زیرا ممکن است در واجد شرایط بودن برای دریافت Airdrop رد صلاحیت شوید.

حساب کاربری توییتر : همانند دلایل داشتن اکانت Telegram، اخبار بسیاری از ایردراپ ها نیاز به پیگیری در توییتر دارد. برخی از آنها حتی از شما میخواهند تا برخی از توییت ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آدرس ایمیل : برخی اوقات Airdrop ها جهت اطلاع رسانی در آینده، آدرس ایمیل شما را درخواست می نمایند؛ برخی از آنها حتی می خواهند که ایمیل خود را نیز تأیید کنید. اگر احساس راحتی نمی کنید تا ایمیل واقعی خود را به آنها بدهید، یک آدرس تقلبی وارد کنید. هرچند در این حالت باید همواره رمز عبور خود را بخاطر داشته باشید.

معرفی سایت های معتبر در زمینه ایردراپ (AirDrop)

ایردراپ یک مفهوم در حال رشد در زمینه کسب درآمد از بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه است. در وب سایت های معرفی شده، نحوه عملکرد Airdrop های برتر بیان شده است. این سرویس های آنلاین اطلاعات حیاتی را ارائه می دهند که کمک می کند تا کاربران در مورد ایردراپ های آینده ارزهای رمزپایه اطلاعات کافی کسب نمایند. برای کمک به یافتن Airdrop های بیشتر جهت دریافت ارز دیجیتال رایگان می توانید از لینک های معتبر زیر استفاده کنید:

وب سایت Coin Airdrops                                      وب سایت Airdrop Alert

همچنین کانال های متعددی در تلگرام وجود دارند که اخبار مربوط به ایردراپ های روزانه را پوشش می دهند. ERC20 Airdrops مطرح ترین آنهاست که برای استفاده از آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

ورود به کانال تلگرام ERC20 Airdrops

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا