ایلان ماسک – فناوران امید

ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk) متولد 28 ژوئن 1971 یک کارآفرین و تاجر آمریکایی و زاده شده در آفریقای جنوبی است که در سال 1999 وب سایت X.com را که بعدا به پی پال مشهور شد، اسپیس ایکس در سال 2002 و تسلا موتورز را در 2003 بنیانگذاری کرد.

بیوگرافی ایلان ماسک

بیوگرافی کوتاه ایلان ماسک

آقای ماسک در اواخر 20 سالگی اش با فروش کمپانی استارتاپی Zip2 به زیر شاخه ای از Compaq Computers تبدیل به یک مولتی میلیونر شد.

آقای ماسک در می 2012 به سرخط خبر ها تبدیل شد؛ زمانی که اسپیس ایکس راکتی را پرتاب کرد که می توانست اولین وسیله نقلیه تجاری را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند.

او رزومه کاری خود را با خرید SolarCity در سال 2016 قوی تر کرد و جایگاه خود را به عنوان رهبر صنعتی با گرفتن پست مشاوره ای در روز های اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ محکم کرد.

ثروت ایلان ماسک

تا دسامبر سال 2017، طبق اطلاعات فوربز، ثروت ایلان ماسک 20.2 میلیارد دلار برآورد شده است. او اولین یک میلیون دلار خود را با فروش پی پال در سال 2002 بدست آورد. ارزش کمپانی اسپیس ایکس او بیش از 20 میلیارد دلار برآورد شده است.

تحصیلات

در سال 1989 و در سن 17 سالگی، ایلان ماسک برای فرار از خدمت در ارتش آفریقای جنوبی به کانادا نقل مکان و در دانشگاه Queen’s University شروع به تحصیل کرد. او سپس این دانشگاه را در سال 1992 رک کرد و برای تحصیل در مقطع کسب و کار و فیزیک به دانشگاه University of Pennsylvania رفت.

همچنین بخوانید |  جان مک آفی

او دو مدرک کارشناسی خود را در رشته های اقتصاد و فیزیک گرفت.

پس از ترک پنسیلوانیا، ایلان ماسک برای گرفتن مدرک PhD در رشته انرژی های فیزیکی به دانشگاه استفورد در کالیفرنیا رفت. این حرکت او به شدت به جا و همزمان با رشد بسیار زیاد استفاده از اینترنت بود. در همین حین و فقط پس از گذشت دو روز از ثبت نام او در این دانشگاه، آن جا را ترک کرد و اولین کمپانی خود به نام Zip2 را راه اندازی کرد.

همسران ایلان ماسک

ایلان ماسک تا به حال دو بار ازدواج کرده است. او در سال 2000 با جاستین ویلسون ازدواج کرد و بعد از طلاق با هنرپیشه ای به نام تالولا رایلیآشنا شد و در سال 2010 با یکدیگر ازدواج کردند.

همسر اول ایلان ماسک، جاستین ویلسون
همسر اول ایلان ماسک، جاستین ویلسون

آن ها در سال 2012 از هم جدا شدند ولی در سال 2013 دوباره با هم ازدواج کردند. رابطه آن ها در نهایت در سال 2016 با گرفتن طلاق به پایان رسید.

فرزندان

آقای ماسک 5 پسر از همسر قبلی خود جاستین ویلسون دارد. در سال 2002 اولین پسر او 10 هفته پس از تولد به دلیل سندروم مرگ ناگهانی درگذشت. ماسک و ویلسون بجز آن 5 پسر دیگر که یک دوقلو و یک سه قلو می شود، دارند.

تولد و ملیت

ایلان ماسک در 28 ژوئن سال 1971 در پریتوریا آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او در سال 1989 اقامت کانادایی خود را دریافت کرد چرا که فکر می کرد دریافت اقامت آمریکا از این راه ساده تر است. در نهایت در سال 2002 به هدف خود یعنی گرفتن اقامت آمریکا رسید.

همچنین بخوانید |  کریگ رایت

آقای ایلان ماسک از آن جایی که یک تاجر و فعال اقتصادی نیز می باشد، دیدگاه های خود را درباره رمزارز ها با دیگران به اشتراک گذاشته است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا