بالاترین نرخ سود سپرده ارزی برای سرمایه گذاری در ایران چقدر است؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

اگر سرمایه دار بوده و قصد دارید از سرمایه گذاری خود به بهترین شکل محافظت نمایید، روش های زیادی برای آن وجود دارد. یکی از این روش ها داشتن یک حساب ارزی با سود ماهیانه مناسب است. ما در این مطلب به بررسی حساب های ارزی مختلف برای ایرانیان پرداخته و بالاترین نرخ سود سپرده ارزی قابل دریافت در ازای یک سرمایه گذاری مشخص را با ذکر مثال تعیین خواهیم نمود.

سود سپرده ارزی در بانک ها

سود سپرده ارزی در بانک ها

ابتدای شهریور ماه 1397، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه ای مقررات و شرایط مربوط به افتتاح حساب سپرده ارزی را به شبکه بانکی کشور ابلاغ نمود. بر اساس بخشنامه موجود نرخ سود سپرده ارزی بصورت سالیانه برای سپرده گذاری یورو، درهم و دلار به ترتیب 3 درصد، 2 درصد و 4 درصد خواهد بود و بازپرداخت اصل و سود سپرده ارزی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تضمین شده است.

بر اساس جدول زیر، نرخ سود سپرده ارزی برای حساب های ارزی موجود در بانک های داخل کشور با ذکر یک مثال با یکدیگر مقایسه شده است:

معادل ریالی سود سپرده ارزی
(ماهیانه)
معادل ریالی سود سپرده ارزی
(سالانه)
مجموع مبلغ ریالی سپرده گذاریسود سپرده ارزی
(ماهیانه)
سود سپرده ارزی
(سالانه)
میزان ارز
475 هزار تومان5 میلیون و 750 هزار تومان144 میلیون تومان33 دلار400 دلار10 هزار دلار
425 هزار تومان5 میلیون و 100 هزار تومان170 میلیون تومان25 یورو300 یورو10 هزار یورو
64 هزار تومان780 هزار تومان39 میلیون تومان16.5 درهم200 درهم10 هزار درهم

گفتنی است بازپرداخت اصل و پرداخت سود سپرده ارزی نزد بانک های عامل به همان نوع ارز سپرده گذاری شده و به صورت اسکناس خواهد بود. در ضمن پرداخت سود به سپرده گذار به صورت ماهیانه و در تاریخ های مشخص از زمان افتتاح حساب خواهد بود.

همچنین بخوانید |  چگونه در بورس نزدک ثبت نام کنیم؟

در صورت درخواست ابطال حساب سپرده ارزی قبل از زمان سررسید، نرخ سود سالیانه برای سپرده یورو 1 درصد، برای سپرده دلار 1.5 درصد و برای سپرده درهم 0.5 درصد محاسبه و به سپرده گذار پرداخت خواهد شد. همچنین در صورتی که مشتری قبل از گذشت یک ماه از افتتاح حساب سپرده ارزی اقدام به بستن آن کند، سودی به‌ سپرده او تعلق نخواهد گرفت.

سود سپرده ارزی در پرفکت مانی

سود سپرده ارزی در پرفکت مانی

با نوسانات ارز از دو سال گذشته و ورود سفته بازان به بازار سکه، بسیاری از سرمایه گذاران ترغیب شده اند تا پول خود را به بازارهای بین المللی وارد نموده و از آن کسب درآمد ماهیانه نمایند. پرفکت مانی (Perfect Money) که به اختصار PM نوشته می شود، یک سیستم پرداخت بین المللی است که دفتر مرکزی آن در کشور سوئیس قرار دارد و امکان افتتاح حساب در آن برای کاربران ایرانی نیز فراهم شده است. کیف پول الکترونیک پرفکت مانی امکان اتصال به حساب های بین المللی شما در سراسر جهان را فراهم می کند.

سود سپرده ارزی برای حساب های دلاری شما در پرفکت مانی بصورت ماهیانه 0.33 درصد خواهد بود که طبق قوانین موجود به کمترین موجودی شما در یک ماه تعلق خواهد گرفت. به عنوان مثال اگر موجودی حساب شما در طول یک ماه افزایش یا کاهش یابد اما حداقل مقدار آن 1,000 دلار بوده باشد، در پایان ماه شما 3.30 دلار دریافت خواهید کرد که به عنوان سود سپرده ارزی محسوب می شود.

جهت سرمایه گذاری به دلار و دریافت سود سپرده ارزی خود در پرفکت مانی می توانید از طریق لینک زیر به وب سایت fanavaraneomid مراجعه نموده و خدمات قابل ارائه برای کاربران ایرانی را مشاهده نمایید:

همچنین بخوانید |  مزایای حساب ارزی چیست و آیا داشتن چنین حسابی سودآور است؟

خرید و فروش دلار پرفکت مانی

سود سپرده ارزی در پی پکس

سود سپرده ارزی در پی پکس

پی پکس یک سیستم پرداخت همه جانبه مستقر در کشور قبرس است که امکان افتتاح سپرده ارزی برای ایرانیان را نیز فراهم نموده است. پس از ثبت نام و در صورت احراز هویت حساب کاربری خود، پی پکس به سپرده شما سود ماهیانه 1 درصد و سود سالیانه 15 درصد (در صورت سپرده گذاری بلند مدت یکساله) بصورت روزشمار اعطا خواهد نمود. در جدول زیر سود سپرده ارزی در سیستم پرداخت پی پکس و پرفکت مانی با یکدیگر مقایسه شده است:

میزان سپرده ارزیمحل سپرده گذاریسود سپرده ارزی
(ماهیانه)
سود سپرده ارزی
(سالیانه)
10,000 دلارپرفکت مانی (PM)33 دلار400 دلار
10,000 دلارپی پکس (PX)100 دلار1500 دلار

شایان ذکر است در سیستم پرداخت پی پکس، سپرده گذاری ارزی با مبالغ بالا به شرط احراز هویت امری منطقی محسوب می شود؛ زیرا که خطر بلوکه شدن دارایی ها در آن برای کاربران ایرانی بسیار پایین است.

ورود به سایت PayPax

در نتیجه بالاترین نرخ سود سپرده ارزی برای دلار و سایر ارزهای خارجی که دسترسی به آن برای هموطنان ایرانی امکان پذیر باشد، سپرده گذاری در سیستم پرداخت پی پکس محسوب می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا