با دانشگاه مک‌گیل (McGill University) کانادا بیشتر آشنا شوید 1399

اشتراک گذاری پست

دانشگاه‌های کانادا در میان دانشگاه‌های جوان جهان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند. از مهم‌ترین دانشگاه‌های کانادا باید به سه دانشگاه تورنتو (University of Toronto)، دانشگاه مک‌گیل (McGill University) و دانشگاه بریتیش کلومبیا (University of British Clumbia) اشاره کرد. در ادامه با دانشگاه‌ مک‌ گیل بیشتر آشنا می‌شویم.

درباره دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک‌گیل یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در ایالت کبک کانادا است. این دانشگاه در سال 1821 توسط شاه جرج چهارم افتتاح شد. نام مک‌گیل از نام خانوادگی جرج مک‌گیل تاجر اسکاتلندی می‌آید که در سال 1813 کالج مک‌گیل را ساخته بود. ساختمان اصلی این دانشگاه در مرکز شهر مونترئال در محله‌ی ماونت رویال (Mount Royal) واقع شده است. ساختمان دوم آن در فاصله‌ی 30 کیلومتری غرب این محوطه‌ی اصلی واقع شده است که آن هم در جزیره‌ی مونترئال قرار گرفته است. این دانشگاه به همراه دانشگاه تورنتو تنها دو عضور غیر آمریکایی انجمن دانشگاه‌های آمریکا هستند. دانشگاه مک‌ گیل تنها عضو کانادایی انجمن رهبران جهانی دانشگاه (Global University Leaders Forum) است.

این دانشگاه در تمامی درجات علمی و در بیش از 300 رشته‌ی دانشگاهی فعالیت علمی انجام می‌دهد. در حال حاضر بیش از 40900 دانشجو دارد که 9700 عدد از آنها دانشجوایان تحصیلات تکمیلی هستند. این دانشگاه به واسطه‌ی حضور در ایالت کبک که در اصل فرانسوی زبان است، دانشگاهی دوزبانه محسوب می‌شود. شهر مونترئال نیز علی‌الخصوص در قسمت غربی شهر انگلیسی زبان است. لازم به ذکر است که تمامی دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. دانشگاه مک‌ گیل در لیست اعضای خود در طول تاریخ 12 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، 5 فضانورد، 3 نخست‌وزیر کانادا، 14 قاضی عالی قوه‌ی قضائیه‌ی کانادا، 4 رهبر خارجی، 28 سفیر، 9 برنده‌ی جایزه‌ی اسکار 28 مدال‌آور المپیک داشته است.

دانشگاه مک‌گیل کانادا

تاریخچه دانشگاه مک‌گیل

پس از افتتاح کالج مک‌گیل در سال 1813، 8 سال طول کشید تا از سمت خانواده‌ی سلطنتی حق امتیاز خود را دریافت کند. این اتفاق در سال 1821 افتاد اما فعالیت رسمی دانشگاه در سال 1829 آغاز شد. اولین واحد تحصیلی دانشگاه، کالج علوم پزشکی مونترئال بود که در سال 1823 افتتاح شده بود. این کالج اولین مدرسه‌ی علوم پزشکی کانادا نیز به حساب می‌آید. اولین مدرک دکترای پزشکی در سال 1833 در رشته‌ی جراحی صادر شد. این مدرک اولین مدرک دکترای پزشکی در کشور کانادا نیز به حساب می‌آید. دانشکده‌ی پزشکی، تنها دانشکده‌‌ی فعال دانشگاه مک‌گیل تا سال 1843 بود. در این زمان بود که دانشکده‌ی هنر فعالیت جدی خود را آغاز کرد. لازم به ذکر است که دانشکده‌ی هنر امروزه یکی از برترین دانشکده‌های هنر در سطح جهان است، علی‌الخصوص دانشکده‌ی موسیقی این دانشگاه در سال 2018 رتبه‌ی 25م جهان را در میان برترین دانشگاه‌های موسیقی جهان از آن خود کرده است. دانشکده‌ی حقوق در سال 1848 شروع به فعالیت کرد که قدیمی‌ترین دانشکده‌ی حقوق کانادا نیز هست. 48 سال پس از این دانشکده‌ی معماری این دانشگاه افتتاح شد.

استفاده از نام امروزی دانشگاه (دانشگاه مک‌گیل) تصمیمی بود که در سال 1885 گرفته‌شد. در 1900کتابخانه‌ی مسافرتی مک‌لنان (MacLennan Travelling Library) ساختمان دوم دانشگاه در سال 1905 ساخته شد.

تحصیل زنان

تحصیل زنان در این دانشگاه در سال 1884 آغاز شده‌است. اولین مدرک تحصیلی که به زنان داده‌شد در سال 1888 بود. در سال 1889 یک کالج مخصوص زنان به نام کالج سلطنتی ویکتوریا افتتاح شد. تا سال 1970 تمامی فارغ‌التحصیلان زن این دانشگاه مدرک خود را از این کالج دریافت می‌کردند.

آموزش

22 درصد از دانشجویان این دانشگاه عضو دانشکده‌ی هنر هستند. این دانشکده بزرگ‌ترین واحد دانشگاه مک‌گیل است. پس از آن دانشکده‌ی علوم با 15 و دانشکده‌ی پزشکی با 13 درصد، دومین و سومین دانشکده‌های بزرگ این دانشگاه هستند. دانشکده‌های مهندسی و مدیریت نیز هریک با داشتن 10 درصد دانشجویان این دانشگاه در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. در سال 2017 به 15771 دانشجو از 36304 دانشجوی دوره‌های لیسانس این دانشگاه پذیرش داده شد که 6467 نفر از آنها وارد دوره‌های بالاتر شدند. در میان دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان مک‌گیل، بالاترین معدل در دبیرستان را دارند. در سال تحصیلی 2007-2008 در یازده دانشکده‌ی این دانشگاه، بیش از 340 برنامه‌ی آموزشی متفاوت ارائه شد. همچنین بیش از 250 برنامه‌ی فوق‌لیسانس و دکترا ارائه شد.

دانشگاه مک گیل کانادا

هزینه‌ها

هزینه‌های آموزش با توجه به اهل کبک بودن، خارج از کبک بودن و خارجی بودن بسیار متفاوت است. دانشجویان اهل کبک مبلغی در حدود 4000 دلار در سال پرداخت می‌کنند. دانشجویان کانادایی که اهل کبک نیستند مبلغی در حدود 8800 دلار و دانشجویان خارجی مبلغی بین 18200 تا 41800 دلار در سال می‌پردازند. افزون بر اینها هزینه خوراک و پوشاک و مسکن نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که مونترئال یکی از ارزان‌ترین شهرها در کل آمریکای شمالی بوده و بسیار دانشجویی است.

سوابق

در سال 2018 دانشگاه مک‌گیل رتبه‌ی 33م در لیست برترین دانشگاه‌های جهان را از آن خود کرد. پس از دانشگاه تورنتو دومین دانشگاه معتبر کانادا است. البته در بسیاری از رشته‌ها در کانادا اول است. در سال قبل در همین رتبه‌بندی مقام 42م جهان از آن مک‌گیل شده بود. این دانشگاه در سال 2008 – 2009 جزو 100 استخدام کننده‌ی برتر کانادا و در کارآفرینی و آینده‌شغلی دانشجویانش بسیار موفق بوده‌است.

 

توجه: همراهان عزیز، شما می توانید تمام پرداخت های دانشجویی تان را برای مهاجرت به کانادا را از طریق خدمات ارزی امید احمدیانی انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

پرداخت سفارت کانادا

پرداخت هزینه اپلای

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی کانادا

خرید بلیط هواپیما

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا