با 26.6 درصد افت، بیت کوین به زیر 10 هزار دلار رسید؛ چرا؟! – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

از 19 تیر، قیمت بیت کوین از 13,200 به 9,684 دلار سقوط کرده است و صرافی های بزرگ رمزارز از جمله کوین بیس، افتی 26.6 درصدی را در بازه هفت روزه به ثبت رسانده اند. باور ها به طور گسترده ای بر این است که دلیل این افت قیمت بیت کوین به خاطر عوامل تکنیکال است. به نظر می رسد پس از کاهش قیمت از ناحیه مقاومت کلیدی 11,000 و 10,700 دلار، فروشندگان توانستند کنترل بازار را بدست بگیرند و حالا آن ها هستند که این عوامل تکنیکال را به بازار تحمیل می کنند.

نمودار قیمت بیت کوین تیرماه 98

الکس کروگر، یک تحلیل گر بازار های جهانی، گفته است که انتقاد رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ و وزیر خزانه داری، استیو منوچن از بیت کوین ممکن است مرتبط با این افت قیمت باشد.

زمانی که دولت ایالات متحده به طور مستقیم به بیت کوین حمله ور می شود و می گوید که باعث استفاده شدن در میلیارد ها دلار فعالیت مجرمانه است، ارزشی به نازکی هوا دارد و این که چقدر آن ها نگران طبیعت مبهم آن هستند، احتمالا زمان خوبی برای کار کردن با پوزیشن کوتاه [Short Position] است. هنگامی که یک گوریل بزرگ در اتاق باشد هیچ خوشبینی نمی توان داشت. ظاهرا اکثر سیاستمداران ایالات متحده شوربختانه متقاعد شده اند که رمزارز نوعی پول برای پولشویی و قاچاق است. این باید تغییر کند. من شرط می بندم مردم از پی پل و ونمو بیشتر از بیت کوین برای پرداخت هزینه کار های مجرمانه استفاده می کنند. حتی شرط می بندم که اکثر مجرمان حتی نمی دانند که مونرو چیست ولی همه آن ها درباره دلار شنیده اند.

تغییرات احساسات پیرامون بازار رمزارز به دنبال اظهار نظر پرزیدنت ترامپ و وزیر او، همچنین شاخص های تکنیکال نزولی به عنوان اصلی ترین فاکتور ها پشت اصلاح قیمت اخیر بیت کوین هستند.

بازار چگونه واکنشی در ادامه خواهد داشت؟

یک تریدر و تحلیلگر تکنیکال که با نام Satoshi Flipper در این جامعه فعال می باشد، گفته است که جدای از نوسان قیمت بیت کوین و سایر رمزارز ها، رخداد های فاندامنتال بسیاری زیادی در تغییر قیمت بیت کوین دست دارند.

برخی از این فاکتور های فاندامنتال برای بیت کوین در کوتاه مدت شامل پیدایش مکان های مبادلاتی از جمله بکت و سرویس های نگهداری امانت که از سوی موسسات مالی بزرگ همچون Fidelity عرضه می شود، است.

همچنین بخوانید |  بیت کوین به زودی سقوط می کند و به 5000 دلار می رسد.

با پیش بینی این که پاداش بلاک در اردیبهشت 98 نصف می شود، بسیاری از ماینر ها طبق گزارش ها تمایل دارند تا در شبکه بیت کوین باقی بمانند و انتظار دارند تا این اتفاق باعث تاثیری مثبت بر روی قیمت این کوین در طولانی مدت می شود.

نصف شدن پاداش بلاک، ساز و کاری در قوانین بلاک چین بیت کوین است که حدودا هر 4 سال به اجرا در می آید و پاداشی که ماینر ها برای استخراج هر بلاک در شبکه بلاک چین دریافت می کنند، نصف قبل می شود.

به تبع این قانون، تعداد بیت کوین های جدیدی که از طریق استخراج بدست می آید، افت می کند و در روند عرضه این کوین تاثیر می گذارد.

عوامل زیادی در حال حاضر برای تغییر دادن قیمت بیت کوین وجود دارد. لیستی بلند بالا. اما این بار بازیگرانی سازمانی و وال استریت که سعی می کنند خود را با ساخت محصولات مرتبط با پذیرش بیشتر بیت کوین، وارد این فضا کرده اند، حضور دارند. هر جایی را که نگاه می کنید، می بینید که رمزارز در حال تاثیرگذاری روی آن است. تمامی صنایع دارند درگیر این موضوع می شوند. من انتظار دارم که این فشار گسترده برای پذیرش، بازار خوشبینانه را این بار بیشتر از همیشه سرعت ببخشد. از نگاه چند سال آینده، خواهیم دید که بیت کوین و رمزارز ها زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می دهند.

برایان کلی، مدیر عامل BKCM، در برنامه Fast Money شبکه CNBC گفت که بسیاری از ماینر ها که او با آن ها در ماه می صبحت کرده است، تایید کرده اند که به اندازه ای سرمایه دارند که تا 12 ماه دیگر نیز به کار خود ادامه دهند. دلیل تامین مالی 12 ماهه به گفته آقای کلی این است که بیت کوین هایی که استخراج کرده اند را نفروشند و نگهداری کنند.

من با بسیاری از ماینر ها در سراسر جهان صحبت کرده ام، بسیاری از آن ها گفته اند که آن ها به اندازه کافی بیت کوین فروخته اند تا ما را به سال آینده برسانند و ما می خواهیم که در این زمان بیت کوین هایمان را نگهداریم و بنابراین عرضه بیت کوین نصب می شود. یک قانون ساده اقتصادی است: تقاضا بالا، عرضه را کمتر می کند، قیمت بالا تر می رود.

برایان کلی

افت قیمت بیت کوین از حدود 10,500 تا زیر 9,500 دلار در عرض چند دقیقه باعث شوک سرمایه گذاران و تریدر ها شد ولی نه به خاطر بازه آن، بلکه به خاطر سرعت افت آن. در کوتاه مدت، تریدر ها انتظار دارند که بیت کوین به نوسان ادامه دهد و سعی کند که خود را از سطح مقاومت دور کند. پیتر برندت، یک تریدر با اعتبار بالا، در توییتر گفته است که حجم بازار بیت کوین می تواند بر پایه شاخصه های تکنیکال 80 درصد اصلاح شود.

همچنین بخوانید |  رشد روز افزون قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال همراه با روند صعودی بیت کوین

آیا پروژه لیبرا تاثیری دارد؟

در طی چند روز گذشته، لیبرا، یک رمزارز ساخته شده توسط برند لیبرا که کنسرسیومی سوئیسی ساخته شده توسط فیسبوک است، انتقاد های شدیدی را به خود دیده است

زمانی که من در فیسبوک هستم، مشتری نیستم یک محصولم. فیسبوک رایگان است چون اطلاعات شما را برای پول در آوردن می فروشد. حالا آن ها می خواهند واردتجارت شوند و بیت کوین هم نیستند، لیبرا هستند. نامتمرکز هم نیستند. من می خواهم نامتمرکز بودن را ببینم چرا که لیبرا من را نگران این می کند که فیسبوک بخواهد کنترل بازار را به دست بگیرد.

کوین مک کارتی

زمانی که لیبرا وایت پیپر خود را به صورت عمومی منتشر کرد، مدیر عامل های کمپانی های رمزارز مانند مدیر عامل ریپل، برد گارلینگ هوس گفت که این پروژه جذابیت قابل توجهی به بازار اضافه کرده است.

بنابراین به نظر می رسد که عرضه لیبرا باعث افزایش علاقه مندی خرده فروشان شده اما به همین دلیل قانون گذاران دست به کار شده اند و به همین دلیل ممکن است در کوتاه مدت، سرمایه گذاران، برای سرمایه گذاری در بازار رمزارز شک داشته باشند.

ما نیز در طی نظرسنجی در کانال تلگرامی فناوران امید، از کاربران پرسیدیم، که آیا به نظر آن ها تاریخ برای قیمت بیت کوین در حال تکرار است؟ بازخورد این رای گیری در تصویر زیر مشخص است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا