بخشنامه افتتاح حساب سپرده ارزی از سوی بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شد – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه ای مقررات و شرایط مربوط به افتتاح حساب سپرده ارزی را به شبکه بانکی کشور ابلاغ نمود.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی و در راستای اجرای بند (4) تصویب‌نامه شماره 63793/ت55633 هـ مورخ 1397/05/16 هیأت وزیران، شرایط زیر در تکمیل ترتیبات سپرده گذاری ارزی موضوع قسمت “ج” بخش سوم مجموعه مقررات ارزی «خدمات ارزی و سایر مبادلات ارزی بین المللی» برای اجرا به موسسات مالی و بانک ها ابلاغ می شود:

  1. بانک عامل مجاز است نسبت به سپرده گیری ارزی به صورت اسکناس در قالب ارزهای یورو، درهم امارات و دلار آمریکا از اشخاص حقیقی و حقوقی بخش غیر دولتی با تضمین بانک مرکزی در قالب فرم پیوست (پیوست 1) اقدام نموده و با انجام هماهنگی های لازم با اداره بین الملل این بانک، وجوه جمع آوری شده را نزد بانک مرکزی سپرده‌گذاری نماید.
  2. بازپرداخت اصل و سود سپرده ارزی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تضمین می‌گردد.
  3. دوره سپرده گذاری ارزی یک ساله بوده و در صورت ارائه درخواست تمدید (قبل از سررسید) و موافقت این بانک، دوره مذکور برای یک سال دیگر قابل تمدید خواهد بود.
  4. نرخ سود سپرده‌گذاری سالیانه برای سپرده های ارزی یورو، درهم و دلار به ترتیب 3 درصد، 2 درصد و 4 درصد میباشد.
  5. کارمزد عاملیت بانک به میزان 0.3 درصد نسبت به حجم سپرده دریافتی در پایان دوره سپرده گذاری ارزی یک ساله پرداخت می گردد.
  6. در صورت درخواست متقاضی مبنی بر ابطال و یا دریافت سود، به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به سپرده گذاران، آن بانک نسبت به پرداخت اسکناس از محل منابع خود اقدام و مراتب را مطابق جدول پیوست (پیوست 2) به اداره بین الملل این بانک جهت دریافت اصل و سود سپرده پرداختی منعکس نماید.
  7. بازپرداخت اصل و پرداخت سود سپرده ارزی نزد این بانک، به همان نوع ارز سپرده گذاری شده و به صورت اسکناس خواهد بود. در ضمن پرداخت سود به سپرده گذار به صورت ماهانه خواهد بود.
  8. درصورت درخواست ابطال سپرده ارزی تودیعی قبل از سررسید، نرخ سود سالیانه مورد عمل برای سپرده ارزی یورو، درهم و دلار به ترتیب 1 درصد، 0.5 درصد و 1.5 درصد خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که به سپرده‌های ارزی کمتر از یک ماه سودی تعلق نخواهد گرفت.

همچنین بخوانید |  امکان افتتاح سپرده ارزی بانک ملی در شعب سراسر کشور فراهم شده است

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا