برای استخراج ارز دیجیتال نیاز به چه ابزار و سخت افزارهایی داریم؟ – فناوران امید

استخراج ارزهای رمزپایه، امروزه به یک تجارت پر سود تبدیل شده است و بسیاری از افراد و حتی شرکت ها، در این زمینه فعالیت دارند. اما همانطور که می دانید، فرایند استخراج نیاز به یک سری ابزار، منابع و تجهیزات دارد که بدون در اختیار داشتن آن ها، استخراج امکان پذیر نبوده و یا سودی نخواهد داشت. اما برای اینکه بتوانیم به استخراج ارزهای رمزپایه بپردازیم به چه منابع و سخت افزارهایی نیاز داریم؟ این سوالی است که در این مطلب قصد پرداختن به آن را داریم و می خواهیم تمامی زوایا و منابع مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

استخراج ارز دیجیتال به چه معناست؟

استخراج ارز دیجیتالبه طور کلی برای بدست آوردن ارزهای دیجیتال و مشخصا ارزهای رمزپایه، سه روش شناخته شده وجود دارد. این سه روش عبارتند از:

  1. خرید ارز رمزپایه و تبدیل پول به ارز دیجیتال
  2. دریافت ارز دیجیتال در ازای انجام خدمت یا ارائه محصول
  3. استخراج ارز دیجیتال

در روش استخراج، ما با استفاده از ابزار و سخت افزار مورد نیاز می توانیم به استخراج برخی از ارزهای رمزپایه بپردازیم. نکته قابل توجه در استخراج ارز دیجیتال این است که همه ارزهای رمزپایه قابلیت استخراج را ندارند و تنها تعداد مشخصی از آن ها این قابلیت را دارند. پس برای بدست آوردن این دسته از ارزها، تنها راهکار ممکن استفاده از دو روش اول است. اما آندسته از ارزهای رمزپایه که قابلیت استخراج را دارند که خود بیت کوین جزو این دسته است را می توان بدون خرید و سرمایه گذاری روی آن ها بدست آورد.

به طور کلی تراکنش های ارزهای رمزپایه از تعدادی کد تشکیل شده اند که به این کدها، هش (Hash) گفته می شود. این کد ها در شبکه مخصوص به آن ارز، به عنوان مثال بلاک چین وجود دارند و در ارزهایی که قابلیت استخراج دارند، در طول دوره های زمانی مشخص، تولید شده و در شبکه قرار می گیرند. در فرایند استخراج، اگر بتوان به آن کد تولید شده دست پیدا کرد، به معنی این است که شما موفق به استخراج آن شده اید.

برای دسترسی به آن کد نیز شما به یک سیستم قدرتمند نیاز دارید تا بتواند تعداد زیادی از این کد ها را در ثانیه تولید کرده و با کد اصلی مطابقت دهد و در نهایت موفق به حدس زدن کد صحیح شود. هنگامی که کد تراکنش را بدست آوردید، آن تراکنش به کیف پول شما وارد شده و در نتیجه شما موفق به استخراج شده اید. البته فرایند انجام این کار بسیار پیچیده تر از این توضیحات خلاصه است اما در اینجا ما به همین توضیحات کوتاه و هرچند ناقص اکتفا می کنیم و برای داشتن دیدی تخصصی تر شما را به مباحث تخصصی استخراج هر کوین، مثل استخراج بیت کوین، ارجاع می دهیم.

منابع مورد نیاز برای استخراج ارز
استخراج ارز دیجیتال نیازمند فراهم آوردن یک سری منابع و تجهیزات خاص است.

ابزار مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال

برای استخراج یک ارز دیجیتال ، قبل از هر چیز باید یک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید. اول از همه این که فرایند استخراج یا ماینینگ (Mining)، یک امر ساده و بدون دردسر نیست! اگر شما با هدف کسب درآمد ساده پا به این عرصه نهاده اید، باید این را به شما بگوییم که فرایند استخراج یک امر هزینه بر، زمان بر و پیچیده است که ممکن است در ماه های اول، حتی باعث ضرر و زیان شما نیز شود. پس اگر هیچ آشنایی در این زمینه ندارید، بهتر است قبل از اقدام به کاری، ابتدا دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

همچنین بخوانید |  ششصد هزار ماینر بیت کوین در 2 هفته گذشته به کار خود خاتمه داده اند!

حال که دانستیم استخراج ارز تقریبا به چه صورتی انجام می شود، نوبت به آن می رسد که به بررسی ابزار مورد نیاز برای استخراج بپردازیم. البته این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که بسته به نوع ارزی که قصد استخراج آن را دارید، ممکن است ابزار مورد نیاز شما متفاوت باشد. پس اولین قدم در استخراج ارز دیجیتال ، انتخاب کوین مناسب است.

استخراج ارز دیجیتال
ما برای استخراج ارز های دیجیتال ، نیاز داریم تا ابتدا دانش انجام این کار را داشته باشیم.

انتخاب کوین مناسب

استخراج ارز دیجیتالهمانطور که اشاره شد، مهمترین بخش در فرایند استخراج این است که ابتدا انتخاب کنیم که قصد استخراج چه کوینی را داریم؟ بیت کوین، اتریوم، مونرو، الکترونیوم، لایت کوین، بیت کوین کش و صد ها مورد دیگر، از جمله ارزهایی هستند که قابلیت استخراج را دارند و در ضمن ابزار مورد نیاز برای استخراج آن ها با یکدیگر متفاوت است. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می کنیم به مطلب انتخاب بهترین ارز برای استخراج مراجعه کنید و مطالعه ای را در این زمینه داشته باشید.

انتخاب والت یا کیف پول مناسب

پس از اینکه کوین مورد نظر خود را برای استخراج انتخاب نمودید، حال نوبت به آن است که کیف پول مناسب خود را نیز انتخاب کنید. در این مرحله لازم است تا یک والت معتبر نرم افزاری یا سخت افزاری تهیه کنید. هر ارز دیجیتال، والت مخصوص به خود را دارد و شما نمی توانید از والت بیت کوین برای اتریوم یا برعکس استفاده کنید. بدون داشتن والت شما نمی توانید مقدار ارز ماین شده خود را به حساب خود واریز کنید و به طور کلی بدون والت امکان استخراج وجود ندارد.

کیف پول
هر کوین، کیف پول مخصوص به خود را دارد که می تواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد.

انتخاب نرم افزار ماینینگ

پس از انتخاب والت و کوین، حال نوبت به انتخاب نرم افزار ماینینگ می رسد. نرم افزار استخراج نیز همچون والت، اختصاصی است و از هر نرم افزار تنها می توان برای یک کوین خاص استفاده نمود. این نرم افزارها مخصوص استخراج ارز دیجیتال طراحی شده اند و بدون آن ها عملا نمی توان کوینی استخراج نمود. هر کوین قابل استخراج، حداقل یک نرم افزار استخراج دارد اما کوین های معروف همچون بیت کوین دارای چندین نرم افزار استخراج مختلف هستند.

نرم افزار استخراج
هر کوین، نرم افزار مخصوص استخراج خود را دارد.

انتخاب سخت افزار و کامپیوتر

تا اینجای کار، بحث مالی زیاد مهم نبوده و تقریبا همه چیز رایگان است. اما در بحث انتخاب سخت افزار، ما شدیدا تحت تاثیر محدودیت مالی قرار می گیریم. بهترین سخت افزار برای استخراج، استفاده از ماینرهای تخصصی همچون انت ماینر می باشد. اما این تجهیزات بسیار گرانقیمت بوده و ممکن است قیمت آن ها تا صد میلیون تومان هم برسد. در این شرایط، بسیاری از افراد به سراغ استفاده از کامپیوترهای خانگی برای استخراج رفته اند. در صورتی که از کامپیوتر خانگی برای استخراج استفاده کنید باید بدانید که داشتن کارت گرافیک قدرتمند، یکی از مهمترین فاکتورهای این نوع از ماین کردن است.

پردازنده کارت های گرافیک برای ماین ارزهای دیجیتال، از قدرت بیشتری برخوردارند و در نتیجه، در فرایند استخراج به صرفه تر هستند. ضمن اینکه برخی از نرم افزارهای استخراج، به طور کلی بدون داشتن کارت گرافیک مناسب کاربردی ندارند و برای استفاده از آن ها حتما باید از این ابزار استفاده نمود. البته برخی از ارزهای دیجیتال همچون مونرو قابلیت استخراج با توان CPU را نیز دارند حتی ارزهایی همچون الکترونیوم را می توان با پردازنده گوشی های تلفن همراه نیز استخراج نمود و اپلیکیشن آن نیز موجود است.

همچنین بخوانید |  معرفی وبسایت هایی که در جمعه سیاه می توانید با رمزارز از آن ها خرید کنید

سخت افزار استخراج ارز دیجیتال
تهیه سخت افزار حرفه ای برای استخراج ارز دیجیتال ، همراه با هزینه های بسیار هنگفتی خواهد بود.

انتخاب یک سیستم خنک کننده

استخراج ارز دیجیتال یک فرایند به شدت پیچیده است که منجر به استفاده حداکثری از توان کامپیوتر یا دستگاه ماینر می شود. در طی این فرایند، پردازنده ها گرمای زیادی را تولید می کنند که در صورتی که از یک سیستم خنک کننده مناسب برای دفع این گرما استفاده نشود، به سرعت سخت افزار شما آسیب خواهد دید. به همین سبب بسته به سخت افزاری که تهیه می کنید و بسته به مقدار توانی که قصد استفاده از آن را دارید، باید یک سیستم خنک کننده نیز برای آن در نظر بگیرید.

سیستم های خنک کننده بادی که از تعداد زیادی فن تشکیل شده اند، سیستم های خنک کننده آبی و حتی سیستم های خنک کننده روغنی برای این کار وجود دارند که می توان از آن ها برای خنک کردن پردازنده و سخت افزار خود استفاده کنید.

خنک کننده ماینرهای ارز دیجیتال
فرایند استخراج ارز، گرمای زیادی را تولید می کند که برای دفع آن نیاز به سیستم خنک کننده قوی داریم.

فراهم کردن منابع مورد نیاز

مهمترین منبعی که برای استخراج ارز دیجیتال مورد نیاز است، برق و اینترنت است. البته حجم زیادی از اینترنت مورد نیاز نیست اما سرعت اینترنت شما باید در سطح قابل قبولی باشد. به طور معمول سرعت اینترنت شما برای استخراج نباید کمتر از 2 مگابیت بر ثانیه باشد. این اتصال باید با کمترین نرخ قطعی همراه باشد و همواره اتصال کامپیوتر شما با اینترنت برقرار باشد.

در مصرف برق نیز دستگاه های استخراج هیچ محدودیتی ندارند و می توانند هزینه های هنگفتی را روی دست شما بگذارند. به همین منظور در بسیاری از کشورها که هزینه مصرف برق زیاد است، استخراج ارز دیجیتال هیچ سودی نداشته و یک تجارت کاملا منفی محسوب می شود. بزرگترین استخراج کننده های ارزهای دیجیتال، در کشور چین هستند که این امر تنها به سبب ارزان بودن برق مصرفی در این کشور می باشد. بنابراین اگر هزینه برق برای شما به صرفه نیست، پیشنهاد می کنیم اصلا به این کار روی نیاورید.

علاوه بر این شما باید یک مکان مناسب برای استخراج نیز داشته باشید. دستگاه استخراج کننده باید به صورت 24 ساعته روشن، به اینترنت متصل و سیستم خنک کننده آن در حال کار باشد. باید مکانی برای قرار گیری آن در نظر داشته باشید تا کمترین جابجایی را داشته باشد و حدالامکان نیاز به خاموش شدن نداشته باشد. این مکان هرچه خنک تر باشد، یقینا به نفع شما خواهد بود.

منابع مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال
عدم توجه به هزینه های منابع مورد نیاز، می تواند منجر به ورشکستگی تجارت استخراج شما شود.

عضویت در استخرهای استخراج

استخر استخراجپیشنهاد می شود برای بالا بردن بازدهی و همچنین کمتر کردن هزینه ها، در یک استخر استخراج یا Mining Pool عضویت داشته باشید. عضویت در این اسخرها سبب می شود تا منابع خود را با دیگر اعضا به اشتراک بگذارید و در نتیجه میزان بازدهی سیستم خود را افزایش دهید. ماینینگ پول ها تمام بار شبکه را بین اعضا تقسیم کرده و در نتیجه میزان آورلود سیستم ها را کمتر می کنند. ضمن اینکه چون همه چیز در آن ها به اشتراک گذاشته می شود، درصد موفقیت استخراج را نیز بالاتر می برند.

انتخاب یک صرافی مناسب برای تبدیل ارز

پس از تهیه و انتخاب همه موارد بالا، حال نوبت به انتخاب یک صرافی معتبر برای تبدیل ارزهای استخراج شده خود به سایر ارزها می رسد. به عنوان مثال در fanavaraneomid شما می توانید ارزهای استخراج شده خود را به دلار، یورو و یا حتی ریال تبدیل کرده و معادل آن را در حساب بانکی خود دریافت کنید. تنها کاری که در این زمان لازم است انجام دهید، ثبت نام در صرافی مورد نظر و تبدیل ارزهای خود به سایر ارزها می باشد.

 

 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا