بررسی دلیل افت قیمت 1500 دلاری بیت کوین – فناوران امید

در طی 24 ساعت قیمت بیت کوین 1,500 دلار افت کرد و تعجب همگان را برانگیخت. در ابتدای انتشار خبر کسی نمی دانست دلیل این افت بزرگ چیست اما حالا با یک سری گمانه زنی ها در این رابطه روبرو هستیم که برخی از این گمانه زنی ها هم تنها پس از چند ساعت از انتشارشان مورد انتقاد سایرین قرار می گیرند و تا به این جای کار فقط با یک سری احتمالات و فرضیه ها روبرو هستیم که هیچکدام واقعا اثبات نشده اند. در ادامه قصد بررسی دلیل هایی که برای افت قیمت 1500 دلاری بیت کوین مطرح شده است را بررسی می کنیم.

کامپیوتر های کوانتومی باعث این ماجرا هستند؟

اولین خبری که در رسانه به عنوان دلیل اصلی افت قیمت بیت کوین مطرح شد، دست یابی گوگل به فناوری ساخت کامپیوتر های کوآنتومی بود.

پژوهشگران گوگل ادعا کرده‌اند پردازشگر کامپیوتر کوانتومی ساخته آنها می‌ تواند محاسبه‌ ای را که با پیشرفته‌ ترین کامپیوتر حال حاضر جهان، موسوم به “سامیت”، ۱۰ هزار سال طول می‌کشد در ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه انجام دهد.

یورو نیوز

با توجه به این که امنیت شبکه های بلاک چین از جمله شبکه بیت کوین به توان سخت افزاری استخراج کنندگان آن است و آن ها هستند که بروز حملاتی از جمله 51 درصد را غیر ممکن می کنند، این فرضیه بیان می دارد که با استفاده از کامپیوتر های کوانتومی می توان این امنیت را در هم شکست و عملا ارز های دیجیتال را به نابودی کشاند.

کامپیوتر کوانتومی

چنین بحث هایی قبلا در سال 2017 هم وجود داشت که در آن زمان متخصصان بر این باور بودند که به جود آمدن چنین ماشین هایی می تواند امنیت بلاک چین بیت کوین را به چالش بکشد.

همچنین بخوانید |  چرا بیت کوین روند ماه گذشته را در پیش گرفته است؟

پیتر تاد، یکی از توسعه دهندگان سابق هسته شبکه بیت کوین بر این باور است که همین که آخرین ساخته گوگل هزینه بسیار زیادی بر دستشان می گذارد، باعث در امان ماندن بیت کوین از هرگونه مشکل احتمالی است.

اصلا مسئله مهمی نیست چرا که دست یابی گوگل به پردازش کوانتومی فقط در سطح محاسبات ابتدایی است و به این زودی ها قرار نیست رمزنگاری شکسته شود.

ما هنوز نمی دانیم که آیا مقیاس پذیر کردن کامپیوتر های کوانتومی امکان پذیر است یا خیر و احتمالا اضافه کردن یک بیت داده بر اساس کوانتوم می تواند هزینه را به صورت نمایی افزایش دهد.

پیتر تاد – یکی از توسعه دهندگان سابق شبکه بیت کوین

تقصیر Bakkt است؟

یکی دیگر از پرطرفداران ترین تئوری هایی که به عنوان دلیل افت 1500 دلاری قیمت بیت کوین مطرح می شود، ناامیدی بازار در پی استقبال نه چندان خوب از عرضه Bakkt است که به طور فیزیکی امکان معامله قراردادهای آتی بیت کوین را بین مشتریان موسسه ای فراهم ساخت.

شروع به کار Bakkt

قرارداد هایی که در Bakkt ساخته می شود برای اولین بار به جای پول فیات بر اساس بیت کوین است که پیش از عرضه آن پیش بینی های بسیاری درباره آن صورت می گرفت.

اما با این حال، حجم های ناچیز مبادلاتی که پس از عرضه این خدمات به ثبت رسید، اشتیاق سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری کمتر کرد چرا که این ذهنیت به وجود آمد که تقاضای موسسات برای بیت کوین به اندازه ای که پیش از ارائه پیش بینی می شد، نیست.

ترامپ کار خود را کرده است؟

اما یک بحث دیگر که کاربران توئیتری را دور هم جمع کرده است، بیشتر جنبه اقتصاد کلان و ژئوپولتیکی دارد. خبر های زیادی مبنی بر قصد استیضاح رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ به دلیل تماس های تابستانی بحث برانگیزش با رئیس جمهور اوکراین منتشر شد.

همچنین بخوانید |  برایان کلی : بیت کوین حکایت اینترنت در دهه 80 میلادی را دارد!

نظر مخالف ترامپ درباره بیت کوین و لیبرا

بر این اساس برخی ضعف در تغییرات بازار بیت کوین را به تغییراتی که در بازار های سنتی به سبب تغییر در سیاست ایالات متحده رخ داده است، نسبت داده اند.

زمزمه های استیضاح ترامپ دعوای بین سیاستمداران را در واشنگتن طولانی کرده است و به همین دلیل هم بازار جهانی سهام وضعیت نابسامانی پیدا کرده است.

هولگر شیپتز – تحلیلگر

برخی تحلیلگران بازار سنتی و رمزارز نیز کاهش دادن نرخ سود توسط ترامپ را تقویتی برای قیمت بیت کوین دانسته اند و به این نکته که رئیس جمهور بودن او روی هم رفته برای رمزارز ها مثبت است، صحت بیشتری داده اند.

فاکتورهای تکینکال دلیل افت قیمت 1500 دلاری است؟

ایده Bakkt به عنوان دلیل افت قیمت 1500 دلاری خیلی مورد پذیرش همگانی قرار نگرفت چرا بسیاری بر این باور هستند که تحلیل این موضوع درست فقط چند روز پس از عرضه این پلتفرم منطقی نیست.

تحلیل تکنیکال

برخی دیگر از مفسران فاکاتور های تکنیکال را دلیل افت 1500 دلاری قیمت بیت کوین می دانند و آن را تکرار یک الگویی که قبلا هم وجود داشته است، در نظر می گیرند.

تراکنش 1.2 میلیارد دلاری همه چیز را خراب کرد؟

در همین حین، در شبکه اجتماعی Reddit تصویری منتشر شده است.

تراکنش 1.2 میلیارد دلاری بیت کوین

این تصویر نشان می دهد که دیروز ساعت 5:30 بعدازظهر تراکنشی به ارزش 1.2 میلیارد دلار صورت گرفته و همچنین در طی 24 ساعت گذشته 5.3 میلیارد دلار جا به جا شده و همین موضوع باعث افت 11 درصدی در قیمت بیت کوین بوده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا