برنا : درباره اولین بلاک چین ملی چه می دانید؟! – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

بانک مرکزی ایران در همکاری با شرکت خدمات انفورماتیک در حال توسعه پروژه یک بلاک چین ملی برای بخش مالی و بانکداری است. نام این پلتفرم برنا است و هدف از ساخت این بلاک چین بازنگری در سیستم بانکداری کشور و ساخت یک اقتصاد مالی دیجیتالی است که با سیستم سنتی و قدیمی فعلی جایگزین شود.

البته نقشه هایی هم برای استفاده موسسات خصوصی محلی از این پروژه به منظور ساخت یک سیستم بانکداری و پولی واحد و یکپارچه در کشور، در آینده وجود دارد.

با وجود اختلافاتی که بین ایران و ایالات متحده و تمدید تحریم های اقتصادی وجود دارد، شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که بلاک چین برنا قرار است به ایران در دور زدن تحریم ها کمک کند.

سرمایه گذاران این پروژه اما گفته اند که چنین گزارش هایی نادرست است و برنا قرار است فقط در داخل مرز های کشور مورد استفاده قرار بگیرد و هنوز هیچ توکن رمز ارزی را پشتیبانی نمی کند.

از سال 2018، تهران علاقه روزافزونی به رمز ارز و فناوری بلاک چین پیدا کرده است. درست مانند دیگر کشور ها که اقتصادشان درگیر تحریم های ایالات متحده است، ایران نیز فناوری بلاک چین را روشی برای حفاظت از اقتصاد در برابر تهدید قدرت غربی ها یافته است.

شرکت خدمات انفورماتیک ایران پروتکل های مختلفی را برای برنا در نظر گرفته است و توسعه دهندگان انتظار دارند تا برنا به عنوان یک پلتفرم مرکزی دیجیتال برای بخش بانکداری و مالی کشور عمل کند.

یکی از اصلی ترین اهداف پروژه برنا فراهم سازی نیازمندی چه از نظر هزینه و چه فناوری برای توسعه سیستم های فناوری دفتر کل نامترکز است.

همچنین بخوانید |  آیا هک شدن بیت کوین امکان پذیر است؟

به محز این که این پروژه عرضه شود، سرمایه گذاران انتظار دارند که شعبات مرکزی بانک ها در هر شهر بتوانند به استارتاپ های فناوری مالی امکان ایجاد خدمات مالی و بانکی متنوعی دهند.

پلتفرم برنامه متعلق به شرکت خدمات انفورماتیک است و شرکت آریاتک به عنوان یک سازنده خصوصی، نمونه های اولیه را برای آزمایش آماده می کند. توسعه دهندگان کمپانی آریاتک در حال حاضر در حال ساخت این پلتفرم بر روی Hyperledger Fabric، پلتفرم تجاری بلاک چین متن باز IBM هستند.

حدود 4 ماه پیش، تیم پروژه وایت پیپر پلتفرم بلاک چین برنا را منتشر کردند. طبق سند فنی، این پروژه دو لایه اصلی کاربردی رقابتی و نارقابتی را دارد.

بخش بزرگی از تلاش های فعلی روی لایه کاربردی نارقابتی متمرکز است که سه راهکار اصلی حسابرسی دیجیتالی، پروتکل های احراز هویت مشتریان (KYC) و سیستم های مدیریت توکن را ارائه می کند.

توسعه دهندگان امیدوارند تا بهترین بانک ایران بتواند از این عملکرد های اصلی برای بهبود نظارت بر بخش مالی کشور پس از دیجیتالی شدن کامل تمامی بخش ها استفاده کند.

در طی گفتگوی خصوصی که کوین تلگراف با شهرزاد پاک گوهر، تحلیلگر و مشاور راهکار های بلاک چین در آریاتک داشته است، او به اهمیت بلاک چین برنا در کاربرد های مالی اشاره کرده است

پلتفرم برنا محدودیتی برای موسسات مالی ندارد و آن ها می توانند از خدمات برنا استفاده کنند. برای نمونه راهکار ما برای هویت دیجیتال که برای احراز هویت مشتریان بانکی مورد استفاده است می تواند برای هر نوع استفاده دیگری که نیاز به احراز هویت دیجیتالی دارد، مورد استفاده باشد.

شهرزاد پاک گوهر

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا