بعد از خرید رمزارز این کار ها را انجام ندهید! – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

بسیاری با شنیدن خبر ها درباره بیت کوین، این که چگونه در عرض چند روز قیمت آن از این رو به آن رو شده، تصمیم خود را برای سرمایه گذاری و خرید بیت کوین یا سایر رمزارز ها می گیرند. اما اغلب این گونه افراد، بدون تحقیق و این که اصلا بدانند ساز و کار بیت کوین چیست، وارد آن می شوند، به همین در این نوشته قصد داریم به اشتباهاتی اشاره کنیم که پس از خرید یک ارز دیجیتال نباید مرتکب شوید.

نکته

این نوشته آموزشی، صرفا منتخبی از نکات و تجربیات مهم منتشر شده در اینترنت است که توسط فناوران امید گردآوری، ترجمه و منتشر شده و این وب سایت هیچگونه مسئولیتی در قبال زیان شما ندارد.

منتظر کمترین قیمت نمانید🧐

اگر قصد داشته باشید که با ترید رمزارز خود سود بیشتری کنید یا حتی می خواهید خرید خوبی داشته باشید، یکی از راهکار های بدیهی خرید در کمترین قیمت یا خرید در پایین ترین نقطه خط روند است.

بسیاری از مواقع ممکن است منتظر بمانید و تصمیم بگیرید که تا رسیدن قیمت به پایین ترین حد ممکن، منتظر بمانید ولی چیزی که در نهایت نصیب شما می شود، از دست رفتن یک فرصت دیگر برای خرید است.

اگر تحلیل ها را دنبال می کنید و تحلیلی به شما می گوید که قیمت یک رمز ارز تا فلان مقدار پایین می آید، منتظر نباشید که قیمت دقیقا به همان مقدار برسد، همین که قیمت نزدیک آن می توانید خرید کنید.

برای خرید کوین بهتر، کوین هایتان را نفروشید🙄

این یک روند جالب است که معمولا برای تریدر های تازه وارد پیش می آید؛ فرض کنید نمودار ها را بررسی کرده اید و تحقیقات لازم را انجام داده اید و کوینی به نام XYZ را با قیمت 0.25 دلار خریداری کرده اید.

می دانید که باید برای طولانی مدت منتظر بمانید تا به نتیجه برسید.

دو هفته می گذرد و این کوین هنوز 0.25 دلار قیمت دارد؛ کم کم به باور های خودتان شک می کنید و با دیگران در این باره صحبت می کنید.

دو هفته بعد می بینید که قیمت کوینی که خریده اید، 0.20 دلار شده است!

دوست شما که به تازگی وارد ترید ارز شده به شما درباره کوینی به نام ABC می گوید؛ شما به آن می خندید و درست چند ساعت بعد از این موضوع می بینید که توکنی که دوستتان می گفت 70 درصد افزایش قیمت داشته است و حالا او فکر می کند که سلطان ترید است و به شما توصیه می کند و این در حالی است که کوین شما هنوز در وضعیت بدی به سر می برد.

همچنین بخوانید |  آیا زمان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال فرا رسیده است؟

در این جاست که شما اعتماد خود را از دست می دهید و استراتژی که به آن فکر می کردید را کلا کنار می گذارید.

با خود می گویید این چه بازار بی منطقی است که شخصی مثل دوست من که هیچ چیز از ترید نمی دانست باید چنین سودی کند.

روز بعد کوین ABC دوباره 150 درصد رشد قیمت دارد و شما پنجره اتاقتان را باز می کنید ولی نه برای این که منظره بالای سر خود را ببینید؛ به خیابان نگاه می کنید و فکر میکنید که آیا پخش شدن روی آسفالت خیابان بهتر از تماشای دوستتان است که حالا دارد برای بقیه درباره تکنیک های تریدینگ توضیح می دهد 😐

اینجاست که وارد سایت صرافی می شوید، کوین های خود را به ضرر می فروشید و سرمایه تان را به کوین ABC تبدیل می کنید.

روز بعد قیمت XYZ بیش از 800 درصد رشد می کند و دوستتان با شما تماس می گیرد و از این که به حرف شما گوش نکرده و همان زمان XYZ نخریده، ابراز پشیمانی می کند!

در چنین وضعیتی قرار نگیرید!

اسیر نمودار ها نشوید😕

اگر یاد گرفته باشید که چگونه نمودار ها را تحلیل کنید، ممکن است زمان زیادی را در روز صرف تماشای نمودار ها کنید.

این کار در بسیاری از مواقع باعث می شود تا استرس بگیرید یا شما را وادار به انجام ترید کند. می توانید به جای این که وقت خود را برای این کار تلف کنید، از قابلیت stop loss یا limit order استفاده کنید.

سعی کنید به استراتژی خود اعتماد داشته باشید و با دیدن نمودار ها نگران نشوید و البته بدانید که اگر بدون استراتژی کار کنید، در واقع سرمایه تان را قمار می کنید.

کوین هایتان را در صرافی نگهداری نکنید📛

باید این نکته مهم را بدانید که صرافی ها جای امنی برای نگهداری از کوین هایتان نیست. بسیاری از صرافی ها مانند بایننس، یک کیف پول رایگان برای نگهداری کوین به شما اختصاص می دهند و بسیاری از صرافی ها هم مثل همین بایننس هک شده اند!

در صورتی که نمی خواهید ترید های مداوم انجام دهید، پیشنهاد می کنیم، کوین هایتان را به کیف پول خودتان انتقال دهید و از کیف پول هایی استفاده کنید که کلیدخصوصی شما را در سرور هایشان ذخیره نمی کنند.

همچنین بخوانید |  آیا ربات های معامله گر ارزهای دیجیتال واقعا سودآور هستند؟

حواستان به کارمزد ها نیست💲

توجه داشته باشید که هر تریدی که در یک صرافی انجام می دهید و هر بار که درخواست برداشت کوین هایتان را دارید، صرافی از شما کارمزد دریافت می کند. در صورتی که هوشمندانه و با استراتژی ترید نکنید، ممکن است لازم باشد که ترید های زیادی انجام دهید و آخر سر هم با کلی کارمزد، از سرمایه خود بکاهید.

تحت تاثیر حرف ها و رسانه ها قرار نگیرید📺

ممکن است در برخی مواقع رسانه ها یا افراد تصمیم شما را عوض کنند و باعث شوند که به اشتباه کوین های خود را تبدیل کنید.

برای خرید و فروش و سرمایه گذاری روی هر کوینی، خودتان تحقیقات انجام دهید و پیش بروید و با حرف دیگران زود تصمیمتان را عوض نکنید.

ممکن است برخی رسانه ها نیز جهت گیری های خاصی برای حمایت از یک کوین داشته باشند که باید حواستان باشد.

هیچ برنامه خاصی ندارید🤷‍♂️

داشتن یک استراتژی و برنامه برای سرمایه گذاری که کردید، بسیار موضوع مهمی است. در صورتی که برنامه ریزی نداشته باشید ممکن است تصمیمات عجولانه بگیرید و بدون این که سودی از سرمایه گذاری خود بدست آورید، با زیان زیادی و ناراحت از دنیای رمز ارز ها خارج شوید!

سودتان را به واقعیت تبدیل نمی کنید🙈

سال 2017، سال جنجالی برای سرمایه گذاران رمز ارز بود و بسیاری بیت کوین را در همین سال از رسانه ها شناختند. در آن زمان بسیاری از افرادی که بیت کوین داشتند به هیچ وجه به فکر فروش آن نبودند و منتظر یک افزایش قیمت دیگر بودند که چنین اتفاقی نیافتد و سال 2018 با این که سال خوبی برای رمز ارز ها پیش بینی می شد، به یکی از بدترین سال ها تبدیل شد.

بنابراین بهتر است تا در زمان های افزایش قیمت، کوین هایتان را به یک سرمایه با ثبات تر تبدیل کنید تا سودتان به واقعیت تبدیل شود تا این که دیر دست به کار شوید و دوباره افت به کوین شما روی بیاورد.

جلوی ضرر را نمی گیرید📉

همه چیز به همان استراژی و برنامه ریزی اولیه بر می گردد و این که تصمیم گرفته اید که کف قیمت برای فروش یا در واقع همان Stop loss شما چه قیمتی باشد.

در این قیمت است که باید کوین هایتان را پیش از این که دیر شود، به فروش برسانید.

همیشه لازم نیست تا بر روی نگهداری یک کوین خاص با وجود افت های شدید، پافشاری کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا