بهترین زمان سفر به اروپا 1399

اشتراک گذاری پست

معمولاً زمانی که افراد قصد سفر به یکی از کشورهای خارجی دارند، همیشه به دنبال روش‌هایی هستند تا در عین کم هزینه بودن بیشترین لذت را در طول سفر برایشان فراهم کند. به همین خاطر یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که افراد از گوگل می‌پرسند، در رابطه با بهترین زمان سفر به اروپا است! در این راهنمای سفر همراه ما باشید، تا به بررسی  سفر به اروپا در فصول مختلف سال بپردازیم.

همراهان عزیز، قبل از اینکه به معرفی بهترین زمان سفر به اروپا بپردازیم، لازم به ذکر است که برای کاهش هزینه سفر به کشورهای خارجی ، بهتر است که خودتان مسئولیت برنامه‌ریزی سفرتان را به عهده بگیرید. به عنوان مثال رزرو هتل خارجی، خرید بلیط هواپیما ارزان و … . برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از مقالات آموزشی زیر استفاده کنید :

بهترین زمان سفر به اروپا

به طور کلی پاسخ این سؤال به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد. با این وجود در این قسمت ما بهترین زمان سفر به اروپا را در سه دسته مجزا قرار می‌دهیم :

فصل شلوغ (peak season)، فصل معمولی (shoulder season) و فصل خلوت (off-season).

توجه  فراموش نکنید که این فصول از سال، بسته به مقصد گردشگری که شما مد نظر دارید، متفاوت است. به عنوان مثال peak season برای یک کشور، می‌تواند off-season برای کشور دیگری باشد!

سفر به اروپا در تابستان

بهترین زمان سفر به اروپا ، سفر در فصل تابستان و یا اواسط ماه ژوئن تا اواخر ماه اوت است! آب‌وهوای معتدل و مناسب (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد) باعث شده است که این فصل از سال به عنوان peak season شناخته شود. با وجود اینکه هزینه سفر به کشورهای خارجی در این موقع از سال بسیار زیاد است، اما بسیاری از گردشگران به دلیل شرایط فوق‌العاده آب‌وهوایی که وجود دارد، سفر در این موقع از سال را ترجیح می‌دهند. پس اگر شما هم تصمیم دارید در تابستان به اروپا سفر کنید، باید انتظار صف‌های طولانی، ازدحام جمعیت و خیابان‌های شلوغ را نیز داشته باشید!

مهم‌ترین نکاتی که هنگام سفر به اروپا در تابستان باید بدانید

  • به دلیل شلوغی که در این فصل از سال وجود دارد، اگر می‌خواهید از تمام جاذبه‌های گردشگری مقصد مورد نظرتان دیدن کنید، بهتر است که مدت زمان سفرتان را طولانی‌تر کنید.
  • به مکان‌هایی که تخفیف ویژه می‌دهند، نروید! با وجود اینکه از این طریق می‌توانید هزینه سفر به کشورهای خارجی را تا حد زیادی کاهش دهید، اما به احتمال زیاد به دلیل شلوغی جمعیت نمی‌توانید به اندازه کافی لذت ببرید.
  • اگر از نظر شما تابستان بهترین زمان سفر به اروپا است، پس بهتر است که رزرو هتل، خرید بلیط و … را زودتر از موعد انجام دهید. انجام این کار هم می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و هم خطر از دست دادن آنچه که برای سفر مد نظر دارید، کم کنید!
  • برای تماشای کل اروپا بهتر است که از قطار به جای هواپیما و اتوبوس استفاده کنید. استفاده از این وسیله نقلیه منجر به صرفه‌جویی در زمان و البته هزینه سفر به کشورهای خارجی می‌شود.
  • حواستان به بارش‌های ناگهانی باران باشید! پس بهتر است که محض احتیاط لباس مناسب همراهتان داشته باشید.
  • طول روز در فصل شلوغ : 10 الی 14 ساعت بسته به کشور مورد نظر
  • شرایط آب‌وهوایی : گرم و بارانی

بهترین زمان سفر به اروپا | هزینه سفر به کشور خارجی

سفر به اروپا در فصل معمولی (Shoulder Season)

Shoulder Season معمولاً از آوریل تا اواسط ماه ژوئن و سپتامبر تا اوایل ماه نوامبر در نظر گرفته می‌شود. زمان این فصل از سال در کشورهای سراسر اروپا متفاوت است. بنابراین اگر محدودیت خاصی برای زمان سفرتان در نظر ندارید، بهتر است که این موقع از سال را برای سفر انتخاب کنید. این موقع از سال بهترین زمان سفر به اروپا در نظر گرفته می‌شود، چرا که در عین طولانی بودن روزها و آب‌وهوای مناسب، جمعیت گردشگران کم است.

سفر به اروپا در بهار بهتر است یا پاییز؟

همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دیدن منظره‌های طبیعی سرسبز علاقه دارید، بهتر است که فصل بهار را انتخاب کنید. اما اگر به آب‌وهوای خنک و نسبتاً سرد علاقه دارید، فصل پاییز گزینه بهتری خواهد بود. علاوه بر این، در فصل پاییز می‌توانید از رشته‌کوه‌های آلپ که از برف پوشیده شده‌اند برای انجام ورزش‌های مانند اسکی استفاده کنید.

  • طول روز در فصل معمولی : 10 الی 11 ساعت بسته به کشور مورد نظر
  • شرایط آب‌وهوایی : روزهای خنک و شب‌های سرد!

سفر به اروپا در (Off Season)

اگر همهمه و شلوغی بیزار هستید، می‌توانید در فصل خلوت به اروپا سفر کنید! بازه زمانی این فصل در اروپا از ماه نوامبر تا اواخر ماه مارس است. هزینه سفر به کشورهای خارجی در این فصل از سال بسیار کم است، چرا که گردشگران کمی این موقع از سال را برای سفر انتخاب می‌کنند. با این وجود مهم‌ترین چالشی که هنگام سفر در این فصل از سال وجود دارد، بسته بودن جاذبه‌های گردشگری است! پس بهتر است قبل از اینکه این موقع از سال را به عنوان بهترین زمان سفر به اروپا انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید که می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مدنظرتان دیدن کنید.

از طرف دیگر به دلیل کوتاه بودن مدت زمان روز در این فصل از سال و سرد شدن آب‌وهوا بهتر است که در انتخاب هتل دقت زیادی داشته باشید. قبل از رزرو هتل اطمینان حاصل کنید که سیستم گرمایشی هتل به خوبی کار می کند!!

  • طول روز در فصل خلوت : 7 الی 8 ساعت بسته به کشور مورد نظر
  • شرایط آب‌وهوایی : سرد و مرطوب.

بهترین زمان سفر به اروپا | هزینه سفر به کشور خارجی

مهم‌ترین نکاتی که هنگام سفر به اروپا باید بدانید

  • پر بازدیدترین شهرهای اروپا عبارت‌اند از : پاریس، لندن، رم، آمستردام، پراگ، برلین، بوداپست، بارسلونا، ونیز، فلورانس، وین، لیسبون، مادرید، دوبلین، کراکوف، کپنهاگ، استکهلم، سالزبورگ و هلسینکی.
  • فرقی نمی‌کند که بهترین زمان سفر به اروپا از دید شما چه زمانی است، بهتر است که برای کاهش هزینه سفر به کشورهای خارجی ، بلیط هواپیما را در off-season یا shoulder season رزرو کنید. برای پیدا کردن بهترین قیمت‌ها، می‌توانید از Priceline یا Skyscanner استفاده کنید. (این قاعده برای رزرو هتل یا هاستل نیز صدق می کند!)
  • در صورتی که ترجیح می‌دهید در تورهای ارزان‌قیمت شرکت کنید، بهتر است که از TourRadar استفاده کنید. برخی از بهترین تورهای اروپا عبارت‌اند از :
    • Europe Escape : 12 روزه
    • European Wonder : 14 روزه
    • Europe Explorer : 18 روزه
    • Grand European : 28 روزه

به نظر شما بهترین زمان سفر به اروپا چه فصلی است؟ هزینه سفر به کشورهای خارجی در کدام فصل از سال کمتر است؟

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا