بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا کدامند؟

اشتراک گذاری پست

آشنایی با بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا

اسپانیا یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل است. اما بسیاری از شهرهای اسپانیا هستند که یک دانشجو برای زندگی و تحصیل در آنها شرایط بهتری خواهد داشت. درست است که بهترین دانشگاه‌های اسپانیا در بارسلونا و مادرید هستند اما زندگی دانشجویی فقط وابسته به خوب بودن دانشگاه نیست بلکه خود شهری که در آن درس می‌خوانید هم تأثیر بسزایی در کیفیت زندگی شما دارد. در ادامه بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا معرفی می پردد.

1- سالامانکا قدیمی ترین شهر برای تحصیل در اسپانیا

از هر اسپانیایی تحصیل‌کرده‌ای که بپرسید بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا کدام‌ها هستند، قطعاً در میان جواب‌هایش نام سالامانکا شنیده خواهدشد. اسپانیایی‌ها همیشه ارزش خاصی برای دانشگاه قدیمی این شهر قائل بوده و همواره آن را هم‌ارز آکسفورد و کمبریج انگلستان دانسته‌اند. دانشگاه اصلی این شهر در سال 1218 بنیان گذاشته‌شده و امروزه 31000 دانشجو دارد. یکی از مهم‌ترین اساتید این دانشگاه سروانتس، نویسنده‌ی رمان دن کیشوت بوده است. این شهر در فاصله‌ی 90 دقیقه‌ای با اتوموبیل شخصی در شمال غرب مادرید قرار دارد.

جاذبه های توریستی در سالامانکا:

  • کلیسالاهای قرون 12 و 16هم را ببینید.
  • از برج سلِرِسیا (Clerecia towers) بالا بروید و از تماشای منظره لذت ببرید.
  • از روی پل رُمی گذر کنید و از زیبایی آن در شب به وجد بیایید.
  • شیرینی محلی و خوشمزه‌ی هورانزو (hornazo) را امتحان کنید.
  • به دیدن میدان تاریخی مِیِر بروید.

برج سلرسیا اسپانیا

2- گرانادا:

یکی از شهرهای دانشجویی و مناسب برای تحصیل در اسپانیا گرانادا است. دانشگاه این شهر در سال 1531 میلادی بنیان گذاشته شده‌است. این دانشگاه که UGR نیز خوانده می‌شود 56000 دانشجو دارد که بیش از 10000 نفر آنها را دانشجویای غیر اسپانیایی تشکیل داده‌اند. نکته‌ی جالب توجه در مورد این شهر آن است که تنها در سال 2016 بیش از دو میلیون و هشتصدهزار بازدید کننده حداقل یک شب را در این شهر گذرانده‌اند. فاصله‌ی گرانادا تا مادرید با اتومبیل شخصی حدود 4 ساعت بوده و به شهر مالاگا بسیار نزدیک است.

برخی تفریحات در گرانادا:

  • آلهامبرا (Alhambra) یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی جهان است که سالانه بیش از دو و نیم میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند.
  • دیدن کلیسای شاه فردیناند و ملکه ایزابلا را تجربه کنید.
  • از خوردن غذاهای مراکشی در محله‌ی آلبائیثیان (Albaicin neighbourhood) لذت ببرید.

آلهامبرا گرانادا

3- سِویل:

62000 دانشجو در این شهر زندگی می‌کنند. سویل یکی از زیباترین و رمانتیک‌ترین شهرهای اسپانیا است. دانشگاه این شهر در سال 1505 و تحت حمایت کلیسای کاتولیک بنیان گذاشته شده است. شهرک دانشجویی این دانشگاه در کنار پارک ماریا لوسیا واقع شده است که در ماه‌های گرم سال یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق شهر محسوب می‌شود. سویل از طریق خطوط هوایی  به بارسلونا و مادرید ارتباط می‌یابد.

جاذبه های توریستی در سویل:

  • می‌توانید به دیدن کارخانه‌ی تنباکوی سلطنتی بروید. جالب است بدانید که این ساختمان اولین ایده‌ی اپرای کارمِن ساخته‌ی ژرژ بیزه (Georges Bizet) را در ذهن او ایجاد کرده است.
  • از کاتدرال سویل دیدن کنید. این بنا بزرگترین کاتدرال گوتیک جهان است که پیش از آن یک مسجد بوده و با اتمام جنگ‌های صلیبی و خروج مسلمانان از اسپانیا، روی آن بنا این کلیسا ساخته شده است.
  • از فضای پارک معروف ماریا لوسیا لذت ببرید.
  • اگر معماری مدرن را می‌پسندید در فضای متورپول پارازول (Metropol Parasol) معروف به قارچ‌ها قدم بزنید.

موزه قارچ ها واقع در سویل اسپانیا

4- سانتیاگو دِ کُمپُستِلا:

دانشگاه این شهر در سال 1495 افتتاح شده و امروزه میزبان بیش از 30000 دانشجو است. سانتیاگو پر از دانشجویانی است که از پذیرفته شدن در دانشگاه این شهر احساس خوش‌اقبالی می‌کنند. این شهر راه‌های هوایی زیادی با اغلب شهرهای اسپانیا و اروپا مثل مونیخ، لندن، ژنو، آمستردام و فرانکفورت دارد.

جاذبه های توریستی در سانتیاگو:

  • این شهر پر از غذاهای دریایی متنوع و خوشمزه است که نباید سرسری از آنها بگذرید.
  • از اقامتگاه زیبای پارادور دیدن کنید.
  • به منطقه‌ی کولِخیو فونسِسا (Colegio Fonseca) رفته و از باغ‌ها و کتابخانه‌ی مشهور آن لذت ببرید.

Colegio Mayor Arzobispo Fonseca

5- لئون:

دانشگاه لئون رسماً زمانی افتتاح شد که در سال 1979 خود را از دانشگاه اُویِدو جدا کرد. اگرچه این دانشگاه در رتبه‌بندی‌ها، هم‌تراز دیگر دانشگاه‌های این لیست قرار نمی‌گیرد اما وقتی صحبت از محیط شاد دانشجویی باشد این محل از بهترین‌ها است. شاهد این واقعیت 14000 دانشجوی این شهر هستند. تعجب نکنید که فرصت نشستن در شهر را پیدا نکنید، سرگرمی‌ها بسیار زیادند که شما را تا شب سر پا نگه خواهند داشت. این شهر با ماشین شخصی حدود 3 ساعت با مادرید و بارسلونا فاصله دارد.

جاذبه های توریستی در لئون:

  • کاتدرال گوتیک قرن 13همی این شهر را ببینید. مساحت 1800 متری آن شما را به وجد خواهد آورد.
  • از موزه و باسیلیکای رومانسکی سَن ایسیدوره دیدن کنید.
  • می‌توانید پیاده یا با اتوموبیل شخصی خود به منطقه‌ی کامینو دِ سانتیاگو بروید.
  • سری هم به موزه‌ی تازه‌ تأسیس کاسا بوتینِس ( Casa Botines ) بزنید.

 

اگر قصد تحصیل در اسپانیا را دارید بهتر از با این شهرها آشنا شوید. هزینه های تحصیل و اقامت در این شهرها بسیار مناسب تر از سایر شهرهای اسپانیا می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که تحصیل در اسپانیا شامل هزینه هایی نیز می شود. از جمله این هزینه ها می توان هزینه آزمون زبان، تهیه مدارک تحصیلی، تهیه بلیط هواپیما و غیره می باشد. برخی از این هزینه ها را باید قبل از سفر کردن به اسپانیا و برخی دیگر را در هنگام حضور در این کشور پرداخت کنید. برای حل این مشکل شما میتوانید از خدمات فناوران امید استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که برای رفتن به اسپانیا نیازمند ویزا هستید و تنها ساکنان کشورهای اتحادیه‌ی اروپا و حوزه اسکاندیناوی هستند که بدون نیاز به ویزا اجازه کار و تحصیل در اسپانیا را دارند.

خدمات ارزی فناوران امید

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا