بهترین شهرهای دانشجویی کانادا 1399

بر اساس نظرسنجی هایی که اخیرا انجام شده است، کانادا به عنوان یکی از بهترین گزینه ها جهت مهاجرت دانشجویان بین المللی شناخته شده است. چرا که هم از نظر کیفیت سیستم آموزشی و هم از نظر کیفیت سطح زندگی، به نسبت سایر کشورها مانند آلمان، آمریکا و … امکانات بیشتری در اختیار دانشجویان قرار می دهد. اگر شما هم قصد تحصیل در این کشور را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به بهترین شهرهای دانشجویی کانادا از نظر دانشجویان بین المللی مختلف داشته باشیم.

معرفی بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

معمولا زمانی که صحبت از مهاجرت از طریق ویزای دانشجویی می شود، کانادا یکی از گزینه هایی است که به ذهن افراد می رسد. مهمترین نکته مثبتی که در رابطه با این کشور وجود دارد این است که تقریبا تمام شهرهایش فضای دانشجویی و تحصیلی داشته که شرایط را برای زندگی دانشجویی ساده می کند.

بر اساس رتبه بندی که از سوی QS منتشر شده است، بهترین شهرهای دانشجویی کانادا ، شهرهایی هستند که در ادامه معرفی خواهیم کرد. اما بهتر است قبل از معرفی این شهرها ابتدا به این مسئله بپردازیم که این نظرسنجی بر اساس چه معیارهایی انجام شده است:

تنوع شهر، سهولت استفاده از سیستم حمل و نقل، ایمنی، هزینه زندگی، تفریحات شبانه، روابط عمومی، میزان حضور دانشجویان بین المللی و فرصت های شغلی.

مونترال (Montreal)

مونترال به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی در سطح جهان شناخته می شود چرا که در میان 10 شهر اول، توانسته است رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد و در چند سال اخیر به عنوان رتبه یک شهرهای دانشجویی آمریکای شمالی شناخته شود.

به طور متوسط این دانشگاه هر ساله چیزی حدود 35 هزار دانشجوی بین المللی قبول می کند که قسمت اعظمی از آنها، دانشجوی بین المللی هستند. این شهر اساسا به عنوان یک شهر دو زبانه شناخته می شود که زبان رسمی و اصلیشان فرانسوی است. البته این مسئله مشکلی برای دانشجویان بین المللی ایجاد نمی کند چرا که عمده واحدهای درسی به انگلیسی تدریس می شوند.

یکی دیگر از افتخارات این شهر بالا بودن سطح امنتیش است. بر اساس آخرین تحقیقاتی که انجام شده است، این شهر رتبه 17 را در میان شهرهای امن به خود اختصاص داده است.

بهترین دانشگاه مونترال مک گیل (McGill) است با رتبه 24 جهانی است. دانشجویان عزیز توجه داشته باشید که برای کار در این شهر با محدودیتی رو به رو نیستید اما اگر به دنبال بهترین فرصت های شغلی هستید بهتر است که با زبان فرانسه آشنایی داشته باشید.

مونترال (Montreal)

ونکوور (Vancouver)

با وجود آنکه ونکوور به عنوان یکی از گران ترین شهرهای کانادا برای زندگی به حساب می آید، در رتبه بندی که از سوی QS منتشر شده است، با رتبه 17 توانسته است به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا نیز شناخته شود!

جالب است بدانی که حدود نیمی از دانشجویان این شهر بین المللی بوده که نیمی از آنها چینی هستند! بنابراین چینی ها را می توان به عنوان بزرگترین گروه دانشجویی کانادا در نظر گرفت.

به نسبت مونترال این شهر از امنیت کمتری برخوردار است اما هنوز هم به عنوان یکی از شهرهای امن جهان شناخته می شود.

ونکوور (Vancouver)

تورنتو (Toronto)

مشابه با ونکوور، تورنتو نیز یکی از گران ترین شهرهای کانادا برای تحصیل است. که البته 17 درصد از جمعیت دانشجوهایش، از دانشجوهای بین المللی تشکیل شده است. این شهر نیز بر اساس آماری که از سوی رتبه بندی QS منتشر شده است، با رتبه 34 جهانی به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا شناخته می شود.

امکانات متنوع این شهر به اندازه ای است که هم دانشجویان را به داشتن تفریح های متنوع ترغیب کرده و هم انگیزه شان را برای ادامه تحصیل بیشتر می کند.

ونکوور (Vancouver)

اتاوا (Ottawa)

اگر به دنبال بالاترین کیفیت سطح زندگی دانشجویی هستید، بدون شک شهر اتاوا می تواند با رتبه 46 به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا باشد. آب و هوای 4 فصلی این شهر به گونه ای است که شرایط را برای زندگی مهاجرین بسیار ساده است. شاید به همین دلیل است که سهم بیش از 50 درصدی دانشجویان، به دانشجویان آسیایی اختصاص داده شده است.

ونکوور (Vancouver)

کبک (Quebec)

مهمترین و شاید اولین نکته ای که در رابطه به شهر کبک به ذهن می رسد، زبان رسمی مردم این کشور است! فرانسه زبان رسمی و عمده این کشور است. به گونه ای که تنها 1.5 درصد از جمعیت این شهر به انگلیسی صحبت می کنند. بنابراین اگر با زبان فرانسه مشکلی ندارید می توانید این شهر را برای ادامه تحصیل با رتبه 88 جهانی انتخاب کنید!

ونکوور (Vancouver)

توجه: همراهان عزیز، شما می توانید تمام پرداخت های دانشجویی تان را برای مهاجرت به کشور مورد نظرتان را از طریق خدمات ارزی امید احمدیانی انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

پرداخت سفارت کانادا

پرداخت هزینه اپلای

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی کانادا

خرید بلیط هواپیما

دانشجویان گرامی، به خاطر داشته باشید که علاوه بر کیفیت سطح آموزش دانشگاه، عواملی مانند هزینه زندگی، آب و هوای شهر، امکانات حمل و نقل و … نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند. بنابراین اگر قصد مهاجرت از طریق ویزای دانشجویی را دارید، بهتر است که تمام جنبه های مختلف را برای انتخاب نهاییتان مد نظر بگیرید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا