بهترین شهر کانادا برای مهاجرت دانشجویان کدام است؟ – فناوران امید

کانادا یکی از مشهورترین کشورهای جهان است. علاوه بر اینکه به عنوان کشوری با زیبایی های طبیعی شناخته شده است، به دلیل کیفیت آموزشی که به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می دهد، در مرکز توجه ها قرار داد. همه ساله دانشجویان بی شماری برای بهره مندی از آموزش عالی دانشگاه های کانادا به این کشور مهاجرت می کنند. اما سوالی که بسیار مطرح می شود این است که بهترین شهر کانادا برای دانشجویان کدام است؟ زندگی در یک کشور جدید آسان نیست. سازگاری با مکان جدید می تواند واقعا دلهره آور باشد. با این حال داشتن اطلاعات کافی در مورد شهرهای مختلف کانادا می تواند کارهار ا آسان کند. این مقاله را مطالعه کنید تا بدانید بهترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین المللی کدام اند؟

طبق رتبه بندی جهانی، مونترال در بین ده شهر برتر برای دانش جویان نه تنها در کانادا بلکه در آمریکای شمالی نیز بالاترین رتبه را دارد. پنج شهر برتر کانادا در رتبه بندی QS در جدول زیر ذکر شده است.

شهرها رتبه بندی QS
مونترال 4
ونکوور 17
تورنتو 13
اوتاوا 46
کبک 88

بر اساس عواملی مانند ایمنی، حمل و نقل، فرصت های شغلی؛ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و موارد دیگر، بهترین شهر کانادا برای دانش جویان در ادامه ذکر می شود. زندگی در این شهرها با فرهنگ های متنوع، این امکان را فراهم می کند که دانشجویان در یک فرایند یادگیری تجربی جدید نیز شرکت کنند که این موضوع به رشد آنها کمک می کند.

مونترال

مونترال

هر ساله حدود 350 هزار دانش آموز و دانشجو برای دریافت آموزش های با کیفیت به مونترال می روند. این شهر محل دانشگاه های بزرگی مانند McGill است که رتبه 24 جهانی را دارد. این شهر به دلیل جشنواره ها، نمایش های طنز فراوان معروف است. زبانی که مردم در آنجا بیشتر صحبت می کنند فرانسوی است و البته بعد از آن انگلیسی و سایر زبان ها. برخی از عواملی که مونترال را به بهترین شهر کانادا برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است، در جدول زیر ذکر شده است:

پارامتر ها خصوصیت ها
دسترسی به سیستم حمل و نقل این شهر دارای حمل و نقل مناسبی است که در دسترس و مقرون به صرفه می باشد. 200 مسیر اتوبوس و بیش از 50 ایستگاه مترو وجود دارد. هزینه جا به جایی با حمل و نقل عمومی 3.25 دلار کاناداست. علاوه بر آن دوچرخه های Bixi این امکان را برای دانش آموزان فراهم می کنند که در شهر گشت و گذار کنند.
امنیت مونترال 17 امین شهر امن دنیاست.
موقعیت های شغلی موقعیت های شغلی متفاوتی برای دانشجویان در این شهر وجود دارد. البته اگر زبان فرانسوی یاد داشته باشید، شانس شما مضاعف است.
نظر دانشجویان دانشجویان معتقدند که مونترال شهری دوستانه و مقرون به صرفه است. آنچه در مورد این شهر بیشتر به چشم می خورد، فرهنگ، غذا، تنوع سرگرمی ها می باشد.
هزینه ماهانه زندگی اجاره آپارتمان یک خوابه بیت 700 تا 1100 دلار کانادا هزینه دارد.
هزینه حمل و نقل 85 دلار کاناداست.

ونکوور

ونکوور

ونکوور از جمله شهرهای گران قیمت کاناداست. با این حال در رده هفتدهم در بین شهر های دانشجویی جهان قرار دارد. این شهر به دلیل داشتن زیبایی طبیعی و محیطی دلپذیر و سر سبز شناخته شده است. در جدول زیر به برخی از عواملی که ونکوور را به عنوان یکی از بهترین شهر های دانشجویی کانادا تبدیل کرده است، اشاره می کنیم.

همچنین بخوانید |  فهرست کشور های بدون ویزا برای ایرانیان که با گذرنامه ایرانی می توانید به آن ها سفر کنید

پارامتر ها خصوصیت ها
تنوع شهر اکثر دانشجویان کانادایی، اروپایی و چینی هستند. انگلیسی ها، ایرلندی ها و اسکاتلندی ها نیز بخش بزرگی را شامل می شوند.
دسترسی به سیستم حمل و نقل قطار های سریع السیر – کشتی های مسافربری یا SeaBus و West coast Express از جمله سیستم های مهم حمل و نقل ونکوور هستند.
امنیت امنیت شخصی در شهر در سطح بسیار بالایی است. جنایاتی مانند تیراندازی، شلیک و قتل بسیار نادر است.
موقعیت های شغلی این شهر فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان فراهم می کند. تنوع مشاغل جالب هستند و حقوق و دستمزد خوب است. محیط کار نیز پشتیبانی خوبی از دانشجویان می کند.
نظر دانشجویان طبق گفته دانشجویان، یک شهر فرهنگی با ثروت است که آموزش های جهانی ارائه می دهد. کیفیت زندگی در ونکوور بالاست و فرصت های شغلی زیادی وجود دارد.
هزینه ماهانه زندگی اجاره آپارتمان یک خوابه بیت 1900 تا 3000 دلار کانادا هزینه دارد.
هزینه حمل و نقل 109 دلار کاناداست.

تورنتو

توروناو

17 درصد از دانش آموزانی که در دانشگاه ها تورنتو تحصیل می کنند از کشور های خارجی جذب شده اند. تورنتو قطب فرهنگی کانادا است که به دلیل آثار تاریخی ، جشنواره های غذا و هنرهایش مشهور است. تورنتو بهترین مکان برای زندگی دانشجویان هندی در کانادا است. در اینجا دانشگاه های سطح بالایی وجود دارد و همین امر سبب جذب دانشجویان بین المللی شده است. عوامل زیادی سبب شده تا تورنتو تبدیل به سی و چهارمین شهر مورد علاقه دانشجویان در جهان شود که نام بعضی از آنها در ادامه ذکر شده است.

پارامتر ها خصوصیت ها
تنوع شهر این شهر یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای دنیاست. در این شهر به 140 زبان مختلف صحبت می شود. هند، چین، انگلیس، ایرلند نمایندگان گروه بزرگی از فرهنگ های متنوع این شهر هستند.
دسترسی به سیستم حمل و نقل قطار های سریع السیر – کشتی های مسافربری یا SeaBus و West coast Express از جمله سیستم های مهم حمل و نقل ونکوور هستند.
امنیت در شاخص ایمنی تورنتو رتبه 81 درصد را دارد. در حالی که جرایمی مانند کلاهبرداری و رانت در شهر نادر است، باید از کلاهبرداری های آنلاین احتیاط کرد.
موقعیت های شغلی این شهر فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان فراهم می کند.
نظر دانشجویان تورنتو با داشتن سه میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر کاناداست و تعداد بیشتری از دانشجویان را نسبت به سایر شهرهای کانادا جذب کرده است. دانشجویان، تورنتو را غنی از فرهنگ می دانند. آنها علاوه بر دسترسی به آموزش، فرصت های شغلی زیادی را بدست آورده اند
هزینه ماهانه زندگی اجاره آپارتمان یک خوابه 2020 دلار کانادا هزینه دارد.
هزینه حمل و نقل 103 دلار کاناداست.

اوتاوا

اوتاوا

با توجه به نظرسنجی های انجام شده، اوتاوا یکی از شهرهای مورد علاقه دانش جویان در جهان است که در آن محیطی دلپذیر و دانشجویان زیادی از سراسر جهان را شاهد هستیم. این شهر به خاطر ورزش های زمستانی خود مثل اسکی و اسکیت هم شهرت دارد. اگر در کانادا به دنبال شغلی هستید باید بدانید که اوتاوا بهترین مکان برای یافتن شغل در کانادا محسوب می شود. عواملی که این شهر را به یکی از شهر های پرطرفدار میان دانش جویان تبدیل کرده را در ادامه با هم می بینیم:

پارامتر ها خصوصیت ها
تنوع شهر تنوع فرهنگی اوتاوا را به یک مرکز بین المللی در کانادا تبدیل کرده است. حدود 53 درصد از مهاجران از آسیا و خاورمیانه هستند. 17 درصد مهاجران از آفریقا و 15 درصد نیز از اروپا هستند.
دسترسی به سیستم حمل و نقل اوتاوا برنده بهترین سیستم حمل و نقل شده است. اتوبوس هایی با مسیر ثابت، ترانزیت های سریع اتوبوس ها و سیستم حمل و نقل ریلی سبک وجود دارد . همینطور تمهیدات ویژه ای مانند خدمات Para Transpo برای افراد معلول وجود دارد.
امنیت امنیت در این شهر بسیار بالاست و نرخ جرم و جنایت بسیار کم است.
موقعیت های شغلی اوتاوا دارای بزرگترین پارک فناوری و گروه های اشتغال زایی فدرال کاناداست که 566000 شغل در اختیار دانشجویان قرار می دهد. طبق آمار statcan اوتاوا نرخ اشتغال ثابت 64.6 درصد را داشته است.
نظر دانشجویان پارک آی تی دانشجویان ویژه بین المللی را به خصوص برای رشته کامپیوتر جذب میکند. چرا که silicon valley برای انجام مشاغل مختلف به نیروهای زیادی نیاز دارد. لذا اوتاوا مرکز خوبی برا جذب نیرو برایشان محسوب می شود.
هزینه ماهانه زندگی اجاره آپارتمان یک خوابه 1120 دلار کانادا هزینه دارد.
هزینه حمل و نقل 103 دلار کاناداست.

شهر کبک

شهر کبک

کبک یکی از استان های فرانسوی زبان کشور کاناداست و شهرت زیادی به خاطر سبک معماری و ظاهر اروپاییش دارد. کبک شهری سرزنده با جشنواره های مختلف است. بزرگترین جشنواره کارنیول زمستانه است که در آن ورزش های زمستانه فراوانی انجام می شود. از نظر هزینه این شهر بهترین مکان برای دانش جویان خارجی به حساب می آید. بعضی از عواملی که سبب علاقه دانشجویان به این شهر شده اند را در ادامه می بینیم:

پارامتر ها خصوصیت ها
تنوع شهر شهر کبک پس از مونترال دومین منطقه بزرگ شهری می باشد. 88 درصد دانش آموزان در شهر کبک به زبان فرانسه صحبت می کنند.
دسترسی به سیستم حمل و نقل روزانه 350 هزار نفر در این شهر تردد می کنند. شهر کبک دارای سیستم حمل و نقل دوچرخه ای می باشد. که می توان بیش از 170 کیلومتر را با آن طی کند.
امنیت شهر کبک یک منطقه بسیار امن است. مردم در این شهر بسیار لیبرال هستند و به سختی هر نوع تظاهرات گسترده یا خشونت عمومی در شهر دیده می شود.
موقعیت های شغلی نرخ بیکاری در این شهر پایین ترین در بین شهرهای کاناداست. کمبود شغل وجود ندارد. و فرصت های شغلی به میزان زیادی وجود دارد.
نظر دانشجویان به گفته دانشجویان شهر کبک از نظر آموزشی بسیار عالی و مقرون به صرفه است. دانشگاه ها مجهز به آزمایشگاه، زمین ورزشی و … هستند.
هزینه ماهانه زندگی اجاره آپارتمان یک خوابه بین 525 تا 700 دلار کانادا هزینه دارد.
هزینه حمل و نقل 87 دلار کاناداست.

هر شهری در کانادا ویژگی های خاص خودش را دارد و همین امر سبب تمایز آنها از یکدیگر می شود. مثلا مونترال را به خاطر دانشگاه هایش می شناسند و ونکوور هم به خاطر شکوه و عظمتش معروف است. در اوتاوا فرصت های شغلی خوب و متعددش بر سر زبان ها افتاده و کبک را به خاطر پایین بودن قیمت هایش می شناسند. هر دانشجویی خاص است و نیاز های خاص خود را دارد. پس دانشجویانی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند و به آنجا مهاجرت کنند باید به دقت در مورد نیاز ها، اهداف آینده، و آرزوهای خود فکر کنند و تصمیم بگیرند که کدام شهر برای آنها بهتر است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا