بیت کوین در سال 2017 از نگاه اقتصاد دانان چگونه است؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

آیا بیت کوین درگیر مشکلاتی شده است؟ یا قرار است قیمت آن در سال 2018 بیشتر هم بشود؟ بانک دار های مطرح، اقتصاد دانان و سرمایه گذاران وضعیت بیت کوین در سال 2017 را مورد بررسی قرار داده اند و می خواهیم در ادامه به بازگوی نظر این افراد در این باره بپردازیم.

نظرات در این باره متفاوت است؛ بعضی ها بر این عقیده هستند که سرمایه گذاران می بایست اعتبار های خود را نگه دارند ولی برخی دیگر نظرشان این است که باید به بیت کوین توجه بیشتری کرد در حالی که ارز های رمزنگاری شده دیگر را آنچنان حائز اهمیت نمی دانند.

بررسی وضعیت بیت کوین در سال 2017 از نظر افراد سرشناس

موافقین با دیدگاه “شکست بیت کوین”

دیدگاه Peter Schiff

دیدگاه پیتر شیف درباره بیت کوین در سال 2017
دیدگاه پیتر شیف درباره بیت کوین در سال 2017

یکی از معدود کسانی که بحران مسکن را در سال 2008 پیش بینی کرد، Peter Schiff رئیس و مدیر عامل Euro Pacific Capital شاید یک پیش گوی حرفه ای در زمینه طلا باشد ولی او انچنان علاقه ای به بیت کوین ندارد. با این که برخی از مردم از بیت کوین سود می برند، این مشاور در سرمایه گذاری انتشار ندارد که اکثر مردم در به زمانش بیت کوین های خود را به فروش برسانند.

در زمانی که بیت کوین در حدود 4,000 دلار بود، او چنین دیدگاهی داشت.

مشخصا کلی صعود و رشد درباره بیت کوین و ارز های رمزنگاری شده به چشم می خورد و این همان چیزی است که از یک صعود حبابی انتظار داریم و این که شما هم به این که احتمالی چنین کاری عملی است اعتقاد بیشتری پیدا خواهید کرد. هر چه قیمت آن بیشتر شود، اعتقاد شما به این که حق با شما بود نیز بیشتر می شود. اما دلیل این که این مسئله به این شویه پیش می رود این نیست که این روش عملی است، بلکه به دلیل گمانه زنی ها در این باره است.

دیدگاه Jamie Dimon

دیدگاه انتقادی جیمی دیمن درباره وضعیت بیت کوین در سال 2017
دیدگاه انتقادی جیمی دیمن درباره وضعیت بیت کوین در سال 2017

در 12 سپتامبر، Jamie Dimon مدیر عامل JPMorgan Chase در مراسم Barclays در حال سخنرانی بود، انتقاد خود را درباره بیت کوین دو برابر کرده بود. در آن زمان هنور بیت کوین در حدود 4,000 دلار ارزش داشت. بعد از آن ماجرا این شخص همچنان به سمت بیت کوین نشانه می رفت و نسبت به آن انتقاد می کرد و همین باعث بیشتر شدن اظهار نظر ها در وال استریت شد.

سرانجام این شخص دیدگاه خود را درباره بیت کوین در سال 2017 به این شکل بیان کرد.

این یک کلاهبرداری است… این جریان پایان خوبی ندارد و به کشته شدن هم ختم می شود. Dimon در 12 سپتامبر

فعلا این چیز هایی که به نام رمزنگاری شده شناخته می شوند تازگی دارند. مردم فکر می کنند که با چه چیز حرفه ای سر و کار دارند. ولی تنها چیزی که نصیب ان ها می شود این است که دولت ها به زودی جلوی ان را خواهند گرفت. Dimon در 22 سپتامبر

اگر به اندازه کافی احمق هستید که بیت کوین بخرید، یک روز تاوان پرداخت هزینه برای آن را خواهید داد. Dimon در 13 اکتبر

دیدگاه Ray Dalio

دیدگاه ری دالیو در این باره
دیدگاه ری دالیو در این باره

ری دالیو، بنیانگذار کمپانی Bridgewater Associates در یک مصاحبه در 19 سپتامبر گفت که حدس و گمان ها درباره بیت کوین در کنار این که به طور گسترده مورد پذیرش قرار نگرفته است باعث می شود که بیت کوین تبدیل به یک ارز واقعی نشود. در آن زمان بیت کوین در حدود 4,000 دلار باقی مانده بود.

بیت کوین بر خلاف طلا به این دلیل که نوسان زیادی دارد، روشی موثر برای سرمایه گذاری نیست. بیت کوین یک بازار تئوری و غیر واقعی است. بیت کوین یک حباب است.

دیدگاه John Hathaway

همچنین بخوانید |  افزایش قیمت بیت کوین به سمت 9,000 دلار و پیدایش سیگنال های صعودی در بازار

دو روز بعد در تاریخ 21 سپتامبر، John Hathaway که در Tocqueville Asset Management مشغول به کار و سرمایه گذار طلا است، در یک مصاحبه از ارز های دیجیتال با عنوان زباله یاد کرد. همچنین اعلام کردند که دست از سرمایه گذاری روی طلا دست نخواهند برداشت.

البته که شما می توانید در هر زمان از حباب پول بدست آورید ولی بالاخره باید از آن خارج شوید. فراموش نکنیم که کل ارزش ارز های رمزنگاری شده بازار در حدود 180 میلیارد دلار است که شاید حتی تا الان کمتر هم شده باشد. چنین رقمی در مقایسه با طلا خیلی کم است.

دیدگاه Jordan Belfort

جردن بلفورت
جردن بلفورت

Jordan Belfort که به گرگ وال استریت معروف است از دیدگاه Jamie Dimonon در 27 سپتامبر که دیدگاهی بود که اظهار از کلاهبرداری داشت، پشتیبانی کرد. در کل آن روز بیت کوین در حدود 3,910 دلار قیمت داشت.

من نمی گوییم که شما باید بیت کوین بخرید یا نخرید، ولی چیزی که می خواهم بگویم این است که خود من به شخصه روی چیزی که ممکن است به سرعت ناپدید شود سرمایه گذاری نمی کنم.

دیدگاه Warren Buffett

وارن بوفت سرمایگذار میلیاردر
وارن بوفت سرمایگذار میلیاردر

Warren Buffett سرمایه گذار میلیاردر و شاید مطرح ترین شخصی که در این نوشته به دیدگاه آن می پردازیم، در 26 اکتبر و در طی یک سوال و جواب که خودش هر ساله میزبانی می کند، بیت کوین را یک حباب واقعی دانست.

در آن زمان بیت کوین روی قیمت 5,700 دلار جا خوش کرده بود.

مردم از جهش های ناگهانی در قیمت هیجان زده می شوند و وال استریت ظرفیت آن را دارد … شما نمی توانید برای بیت کوین ارزشی قائل شوید چون دارایی ای که ارزش بسازد نیست.

دیدگاه Tidjane Thiam

تیام تیدجان
تیام تیدجان

یک هفته پس از 2 نوامبر، مدیر عامل Credit Suisse Tidjane Thiam در یک کنفرانس خبری وارد این بحث شد. او گفت که با توجه به این که بیت کوین امکان انجام تراکنش های ناشناس را فراهم می سازد، می تواند تبدیل به یک چالش شود. در آن زمان این ارز رمزنگاری شده در حدود 7,000 دلار قیمت داشت.

چیزی که می توانیم متوجه شویم این است که امروزه تنها دلیل برای خرید و فروش بیت کوین پول، درآوردن است و این نشانه ای از حدس و گمان و یک حباب است.

دیدگاه Carl Icahn

Carl Icahn یک سرمایه گذار میلیاردر دیگر و همچنین بنیانگذار Icahn Enterprises می باشد. او در 1 دسامبر در یک مصاحبه گفت که بیت کوین برای او مانند یک حباب می ماند و آن را با حباب کشور می سی سی پی پیش از این که بترکد (اشاره به وقایع در این کشور)، مقایسه کرد.

در آن زمان بیت کوین به قیمت 10,000 دلار رسید.

باید به شما صادقانه بگویم، متوجه نمیشیم …. نمی توانم درک کنم. اگر چیزی را متوجه نمی شوم پس از آن دوری می کنم.

موافقین با دیدگاه “پیروزی بیت کوین”

دیدگاه Bill Miller

بیل میلر
بیل میلر دیدگاهی خوشبینانه در باره بیت کوین در سال 2017 دارد

اما سرمایه گذار افسانه، Bill Miller دیدگاه دیگری درباره بیت کوین دارد. دیدگاه او درباره وضعیت بیت کوین در سال 2017 به این شکل است.

از زمانی که اعتبار MVP1 او روی بیت کوین و بیت کوین کش در حدود 50 درصد افزایش یافت، او اعتماد خود را را به ارز های رمزنگاری شده دوبرابر کرد. در اواسط دسامبر در یک پادکست صوتی اعلام کرد که اعتبار او در حدود 2013 و 2014 با این که بیت کوین به طور متوسط 350 دلار قیمت داشت، به فروش رسیده است. در آن زمان سرمایه گذاری روی بیت کوین فقط 5 درصد از سهم بازار را تشکیل می داد.

همچنین بخوانید |  پیش بینی قیمت 10 هزار دلاری بیت کوین در پایان سال 2019

این شخص همچنین سخنی هم با افرادی که از بیت کوین انتقاد می کنند، داشت. او گفت که هیچکدام از این منتقدان در جریان کار نیستند.

می توانم به جرات بگویم که هیچکدام به اندازه کافی درباره موضوع بیت کوین مطالعات و تحقیق نداشته اند. می توان گفت درباره چیزی که اطلاعات کافی درباره آن ندارند، اعتقادات تندی دارند.

دیدگاه Mike Novogratz

مایک نوگراتز
مایک نوگراتز

یکی از اعضای سابق Fortress Investment Group که اعتبار زیادی دارد و همچنین به بیت کوین علاقه مند است، رویکرد فرصت طلبانه ای درباره وضعیت بیت کوین دارد.

در حالی که قبول دارد که احتمالا بیت کویت در سال 2017 وارد فاز حبابی پیش رفتن شده است، در 26 اکتبر گفت می خواهد 500 میلیون دلار روی ارز های رمزنگاری شده و فناوری بلاک چین سرمایه گذاری کند.

در آن زمان بیت کوین دوباره به قیمت 3,000 دلار برگشت.

این می تواند بزرگترین حباب در طول زندگی ما باشد. قیمت ها دارند به جایی سر می کشند که باید باشند. شما می توانید از این صعود پول دار شوید و ما هم همین نقشه را داریم.

او از آن زمان برای تخصیص اعتبار برای این نقشه دست نگه داشته است.

دیدگاه دانشگاهیان موافق با بیت کوین در سال 2017

متخصصان دانشگاهی در سراسر جهان به اندازه سرمایه داران به انتقاد یا طرفداری تند از بیت کوین نپرداخته اند. افراد دانشگاهی سوال هایی درباره حبابی بودن صعود بیت کوین و همچنین این که آیا می توان آن را به عنوان یک ارز رمزنگاری شده و قابل اعتماد حساب کرد، مطرح کرده اند.

دیدگاه Aswath Damodaran

آسواس داموداران
آسواس داموداران

این شخص به عنوان ارزیاب وال استریت شناخته می شود و پروفسور مالی در دانشگاه نیویورک است. این شخص در 25 اکتبر در یک پستی از وبلاگ خود گفته بود که فکر نمی کند که بتوان ارز های رمزنگاری شده را به عنوان نوعی از سرمایه یا درآمد یا حتی یک کالا دانست.

بیت کوین دارایی به حساب نمی آید ولی می توان گفت ارز است و در چنین حالتی نمی توانید به عنوان سرمایه گذاری از آن استفاده کنید. فقط می توانید روی آن قیمت بگذارید و به تجارت آن بپردازید.

دیدگاه Nouriel Roubini

نوریل روبینی
نوریل روبینی

پروفسور اقتصادی در دانشگاه Stern School of Business نیویورک در تاریخ 8 نوامبر به عنوان نوعی حباب مشکوک و نامشخص از آن نام برد. در آن زمان بیت کوین به قیمت 8,000 دلار رسید.

این ارز را خلافکاران برای انجام کسب و کار خلافکارانه خود استفاده می کنند. من فکر می کنم مانند کشور چین بسیاری از کشور های دیگر هم ارز های رمزنگاری شده را غیر قانونی اعلام می کنند. قوانین تازه ای برای آن تصویب می شود و پایان بیت کوین را خواهیم دید.

دیدگاه Robert Shiller

روبرت شیلر
روبرت شیلر

اقتصاددان برنده جایزه نوبل در یک مصاحبه، سرمایه گذاری روی ارز های رمزنگاری شده تصمیم منطقی نیست و چون نمی توان تصمیم دقیق و قابل اعتمادی درباره ارز های رمزنگاری شده گرفت بنابراین سرمایه گذاری روی بیت کوین هم درست به نظر نمی رسد.

درست هفته قبل از این اظهار نظر قیمت بیت کوین به صورت شگفت انگیزی به 20,000 دلار رسید.

من فکر می کنم که ارزش بیت کوین به شکل خاصی نامشخص است. شاید فکر کنید که افراد تحصیل کرده تصمیم گیری در این زمینه را بر اساس قیمت انجام می دهند … ولی چنین چیزی با عقل جور در نمی آید.

این ها دیدگاه افراد برجسته در اقتصاد درباره بیت کوین در سال 2017 بوده است. بی صبرانه منتظریم تا ببینیم بیت کوین در سال 2018 چه وضعیتی پیدا می کند و نظر این اقتصاد دانان چه تغییری خواهد کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا