بیت کوین چیست و چگونه آن را بدست آوریم؟ 1399

اشتراک گذاری پست

احتمالا این روزها در اخبار و رسانه‌ها درباره‌ بیت‌کوین ( bitcoin ) چیزهایی شنیده باشید ویا مطالبی در سایت های مختلفی درباره اینکه بیت کوین چیست و چطور می توانید بیت‌کوین رایگان به دست آورید دیده اید. بیت‌کوین در سال های اخیر نوسانات فراوانی داشته و همین باعث شده بر سرزبان ها باشد و افراد زیادی درباره اینکه بیت کوین چیست به جستجو بپردازند. بیت‌کوین به عنوان یکی از معروف ترین ارزهای دیجیتال شناخته شده است. اما علاوه بر بیت‌کوین، ارزهای دیجیتال دیگری نیز وجود دارد. در این مقاله درباره اینکه بیت کوین چیست و سوالاتی که به طور روزمره درباره آن پیش می آید توضیح داده شده است.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک شبکه اجماع است که یک سیستم پرداخت جدید و یک ارز دیجیتال را به وجود آورده است. این نخستین شبکه غیرمتمرکز پرداخت نظیر به نظیر است که توسط کاربران و بدون واسطه به کار گرفته می شود. از دید کاربران بیت‌کوین تقریباً شبیه پول نقد اینترنت است.

بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتال

چه کسی بیت کوین ( bitcoin ) را ایجاد کرد؟

بیت کوین اولین اجرای مفهومی به نام رمزارز (cryptocurrency) است. این مفهوم نخستین بار در سال 1998 توسط  Wei Dai ارائه شد. پیشنهاد او ایده جدیدی از پول را نشان می دهد که به جای یک مرجع مرکزی از رمزنگاری برای کنترل ایجاد و معاملات خود استفاده می کند. اولین مشخصات و نشانه های مفهوم بیت‌کوین ( bitcoin ) در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شد. ساتوشی در اواخر سال 2010 بدون اینکه چیز زیادی درباره خودش نشان دهد این پروژه را ترک کرد. از آن زمان بسیاری از توسعه دهندگان روی بیت‌کوین کار می کنند که باعث شده بصورت تصاعدی کند.

ناشناس بودن ساتوشی نگرانی های غیرقابل توجیهی را ایجاد می کند، که بسیاری از آنها بخاطر اشتباه فهمیدن ماهیت متن باز بیت‌کوین است. پروتکل و نرم افزار بیت‌کوین بصورت متن باز منتشر شد. هر توسعه دهنده ای در جهان می تواند کد را مرور کند یا نسخه اصلاح شده خود را از نرم افزار بیت‌کوین بسازد. برای اساس نفوذ ساتوشی محدود به تغییراتی بود که وی توسط دیگران اتخاذ کرده بود. بنابراین او کنترلی روی بیت‌کوین ندارد.

همه چیز درباره اینکه bitcoin چیست

چه کسی شبکه بیت‌کوین را کنترل می کند؟

هیچ کس صاحب شبکه بیت کوین ( bitcoin ) نیست. بیت‌کوین توسط همه کاربرانش در سراسر جهان کنترل می شود. در حالی که توسعه دهندگان در حال بهبود نرم افزار هستند، نمی توانند در پروتکل بیت‌کوین تغییری ایجاد کنند. زیرا همه کاربران در استفاده از هرنوع نرم افزار و نسخه  آزاد هستند. به منظور سازگار ماندن، همه کاربران باید از نرم افزاری با قوانین یکسان استفاده کنند. بیت‌کوین تنها با یک اجماع کامل بین کلیه کاربران می تواند درست کار کند. بنابراین ، همه کاربران و توسعه دهندگان انگیزه قوی برای محافظت از این اجماع را دارند.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

از دید کاربران، بیت کوین ( bitcoin ) چیزی بیش از یک برنامه موبایل یا برنامه کامپیوتری نیست که یک کیف پول شخصی بیت کوین را تهیه کرده و به کاربر اجازه می دهد بیت کوین ها را برای دیگران ارسال و دریافت کند. در پشت صحنه، شبکه بیت کوین یک بستر عمومی به نام “بلاکچین” به اشتراک می گذارد. بلاکچین شامل همه تراکنش هایی است که تاکنون پردازش شده است و به رایانه کاربر امکان می دهد صحت هر تراکنش را تأیید کند. صحت هر تراکنش توسط امضاهای دیجیتالی مربوط به آدرس های ارسال کننده محافظت می شود و به همه کاربران امکان کنترل کامل بر ارسال بیت کوین از آدرس خود را می دهد. علاوه بر این، هر کس می تواند معاملات را با استفاده از توان محاسباتی سخت افزار تخصصی انجام داده و برای این سرویس بیت‌کوین پاداش بگیرد. به این سرویس “ماینینگ” گفته می شود.

بلاک چین بستر معاملات بیت کوین و ارزهای دیجیتال

آیا بیت کوین واقعاً توسط مردم استفاده می شود؟

بله. تعداد زیادی از مشاغل و اشخاص از بیت کوین ( bitcoin ) استفاده می کنند. مشاغلی مانند رستوران ها ، آپارتمان ها و موسسات حقوقی و همچنین خدمات آنلاین محبوب مانند Namecheap و Overstock.com. در حالی که بیت‌کوین پدیده ای نسبتاً جدید است، اما به سرعت در حال رشد است. از ماه می 2018 ، ارزش کل بیت‌کوین های موجود از 100 میلیارد دلار آمریکا فراتر رفته است، به طوری که روزانه میلیون ها دلار بیت‌کوین مبادله می شود.

چگونه کسی بیت‌کوین بدست می آورد؟

  • پرداخت کالاها یا خدمات
  • خرید بیت کوین در بورس بیت‌کوین
  • مبادله بیت کوین با شخص دیگر
  • از طریق ماینیگ

ممکن است افرادی را پیدا کنید که مایل به فروش بیت کوین در ازای کارت اعتباری یا پرداخت پی پال هستند. این در شرایطی است که شخصی بیت‌کوین را با پی پال خریداری می کند و سپس نیمی از معامله خود را برعکس می کند. این معمولاً به عنوان بازپرداخت خوانده می شود.

انجام پرداخت بیت کوین چقدر دشوار است؟

پرداخت بیت کوین نسبت به خرید کارتهای اعتباری یا کارت های debit آسانتر است و بدون داشتن حساب قابل دریافت است. پرداخت ها با وارد کردن آدرس گیرنده، مبلغ پرداخت و زدن دکمه ارسال از طریق یک کیف پول، چه بر روی کامپیوتر یا موبایل شما انجام می شود. برای سهولت در وارد کردن آدرس گیرنده، در بسیاری از کیف پولها می توان با اسکن کد QR یا استفاده از فناوری NFC ، آدرس را بدست آورد.

خرید و فروش بیت کوین

مزایای بیت کوین چیست؟

  • آزادی پرداخت – ارسال و دریافت بیت‌کوین ( bitcoin ) در هر نقطه از جهان در هر زمان امکان پذیر است. بدون تعطیلات بانکی بدون مرز. بیت‌کوین به کاربران خود امکان کنترل کامل پول خود را می دهد.
  • هزینه های خود را انتخاب کنید – هیچ هزینه ای برای دریافت بیت‌کوین وجود ندارد و بسیاری از کیف پول ها به شما امکان می دهند کنترل کنید که در هنگام ارسال چقدر پرداخت کنید. هزینه های بالاتر می توانند باعث تأیید سریع تر معاملات شما را شوند. هزینه ها مربوط به مبلغ منتقل شده نیست ، بنابراین می توان 100،000 بیت کوین را با همان هزینه ای که برای ارسال 1 بیت کوین هزینه دارد ارسال کرد. علاوه بر این ، پردازشگرهای تجاری برای کمک به بازرگانان در پردازش معاملات ، تبدیل بیت کوین به ارز فیات و واریز وجوه به طور مستقیم به حسابهای بانکی آنها به صورت روزانه وجود دارند. از آنجا که این خدمات مبتنی بر بیت‌کوین است، می توان هزینه های بسیار کمتری نسبت به شبکه های PayPal یا کارتهای اعتباری ارائه داد.
  • خطرات کمتری برای بازرگانان – معاملات بیت‌کوین ایمن، برگشت ناپذیر بوده و حاوی اطلاعات حساس یا شخصی مشتریان نیست. این مزیت از بازرگانان در برابر ضررهای ناشی از کلاهبرداری یا اتهامات کلاهبرداری تقلب محافظت می کند و نیازی به انطباق PCI نیست.
  • امنیت و کنترل – کاربران بیت‌کوین کنترل کامل بر معاملات خود را دارند. پرداخت بیت کوین را می توان بدون اطلاعات شخصی مرتبط با معامله انجام داد. این امر محافظت جدی در برابر سرقت هویت می کند. کاربران بیت‌کوین همچنین می توانند با تهیه نسخه پشتیبان و رمزگذاری از پول خود محافظت کنند.
  • شفاف و بی طرف – تمام اطلاعات مربوط به عرضه بیت‌کوین به راحتی در بلاک چین موجود است تا کسی بتواند در زمان واقعی آن را تأیید و استفاده کند. هیچ فرد یا سازمانی نمی تواند پروتکل بیت‌کوین را کنترل یا دستکاری کند زیرا از نظر رمزنگاری ایمن است. این باعث می شود تا هسته اصلی بیت‌کوین به دلیل بی طرف بودن، شفاف بودن و پیش بینی بودن قابل اعتماد باشد.

مزایای بیت‌کوین bitcoin

معایب بیت کوین چیست؟

  • میزان قبولی – بسیاری از مردم هنوز از بیت کوین ( bitcoin ) بی اطلاع هستند. هر روز ، مشاغل بیشتری بیت‌کوین را می پذیرند زیرا با مزیت های انجام این کار آشنا می شوند، اما این لیست همچنان کوچک است.
  • نوسانات – ارزش کل بیت کوین های در گردش و تعداد مشاغلی که از بیت‌کوین استفاده میکنند در مقایسه با آنچه ممکن است باشد هنوز بسیار اندک است. بنابراین ، رویدادها ، معاملات تجاری یا فعالیتهای نسبتاً کوچک می توانند قیمت را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند. از نظر تئوری، گسترش بازار بیت کوین و فناوری با این نوسانات کاهش می یابد. جهان تا قبل از این ارز نوپا را ندیده بود، بنابراین تصور کردن چگونگی عملکرد آن واقعا دشوار ولی هیجان انگیز است.
  • توسعه در حال انجام – نرم افزار در حال توسعه ی بیت‌کوین ( bitcoin ) هنوز هم دارای بسیاری از ویژگی های ناقص است. ابزارها، ویژگی ها و خدمات جدیدی ساخته شده تا بیت‌کوین ایمن تر و قابل دسترسی تر برای مردم باشد. برخی از اینها هنوز برای همه آماده نیستند. به طور کلی، بیت‌کوین هنوز در مرحله بلوغ است.

از طریق دکمه زیر می توانید به صورت مستقیم اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنید.

خرید و فروش بیت کوین

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا