بیت کوین SV چیست و چگونه کار می کند؟ – فناوران امید

بلاخره پس از کش و قوس فراوان، جنگ میان دو مدعی هارد فورک جدید بیت کوین کش، پایان یافت و این ارز رمزپایه به دو شاخه بیت کوین کش و بیت کوین SV تبدیل شد. بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) که مخفف عبارت Bitcoin Satoshi Vision یا چشم انداز ساتوشی است، از تاریخ 26 نوامبر به مارکت کپ اضافه شده است و در حال حاضر بیش از 1.5 میلیارد دلار از حجم بازار کریپتوکارنسی ها را در اختیار گرفته است. با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این ارز رمزپایه به شما ارائه کنیم و بررسی جامعی را در رابطه با این کوین داشته باشیم.

بیت کوین SV چیست؟

همانطور که می دانید، در روز 15 نوامبر قرار بود تا بیت کوین کش هارد فورک جدیدی را طبق زمانبندی خود ارائه دهد. اما همه چیز طبق برنامه ریزی انجام نشد و اختلاف نظر ها موجب شد تا دو دستگی بزرگی در شبکه بیت کوین کش بین طرفداران کریگ رایت و راجر ور، صورت پذیرد. این کشمکش باعث شد تا قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتالی به شکل بی سابقه ای ریزش کند و در قیمت هر واحد بیت کوین را به زیر 4000 دلار نیز برساند که کمترین قیمت آن در ابتدای سال 2018 تاکنون می باشد.

ما در گذشته در رابطه با جزئیات این جنگ همه جانبه در خصوص هارد فورک بیت کوین کش، مباحث کاملی را ارائه داده ایم و اکنون قصد پرداختن دوباره به آن را نداریم. اما این نکته را باید بدانید که بلاخره بعد از حدود 11 روز جنگ عجیب، هارد فورک بیت کوین کش موجب شد تا شبکه این کوین به دو کوین مجزا تقسیم شود. بیت کوین کش ABC و بیت کوین کش SV این دو کوین جدید هستند که به ترتیب با نام های بیت کوین کش و بیت کوین SV در بازار شناخته می شوند.

همچنین بخوانید |  نیمی از تراکنش های بیت کوین کش را یک نفر انجام می دهد

بیت کوین SV
بیت کوین SV در حقیقت خود را شاخه ای از بیت کوین اصلی می داند.

تاریخچه بیت کوین SV

خالق بیت کوین اس وی را می توان به نوعی کریگ رایت دانست که مدتی قبل خود را با عنوان ساتوشی ناکاماتو معرفی کرده بود ادعا داشت که خالق و سازنده بیت کوین او است. این فرد که اکنون در استرالیا به سر می برد، اصلی ترین دلیل جدایی بیت کوین SV از بیت کوین کش می باشد و به نوعی می توان او را آغازگر نبرد هارد فورک بیت کوین کش دانست.

طبق نموداری که در کوین مارکت کپ از Bitcoin SV ارائه شده است، پیدایش این کوین جدید از تاریخ 9 نوامبر 2018 ثبت شده است، اما به طور رسمی می توان فعالیت این کوین را تاریخ 26 نوامبر 2018، همزمان با ورود به مارکت کپ، دانست. این کوین در همان لحظات ابتدایی ورود به بازار، حجم بازاری معادل با 1.866 میلیارد دلار را از آن خود کرده بود و قیمت هر واحد آن حدود 108 دلار تخمین زده شد.

بیت کوین اس وی در حقیقت از آگوست سال 2018 با نام BCH SV معرفی شده بود. این تاریخ حتی به قبل از هارد فورک اخیر بیت کوین کش بر می گردد و نشان می دهد که اندیشه جدا کردن بیت کوین SV از بیت کوین کش از مدت ها قبل وجود داشته است. اما به طور رسمی معرفی نشده بود.

در تاریخ 29 نوامبر، بالاترین قیمت این کوین با رقم حدود 121 دلار ثبت شده است و پس از آن به تدریج از قیمت آن کاسته شد. البته ممکن است در آینده این مقدار کاهش یا افزایش نیز پیدا کند و هنوز بیت کوین SV راه طولانی را در پیش دارد. بیت کوین SV با علامت اختصاری BSV شناخته می شود و در حال حاضر بیش از 17 میلیون واحد از آن در چرخه تامین وجود دارد.

همچنین بخوانید |  معرفی 6 ارز رمزپایه که آینده ای امیدوار کننده دارند

نمودار بیت کوین SV
نمودار بیت کوین SV در مارکت کپ

ساز و کار بیت کوین SV

بیت کوین کش یک فورک از بیت کوین بوده و بیت کوین SV یک فورک از بیت کوین کش. پس این سه کوین تقریبا یک ساز و کار مشابه را دنبال می کنند. بیت کوین SV همانند بیت کوین کش قابل استخراج می باشد اما در حال حاضر در لیست Coinmarketcap در میان کوین های غیر قابل استخراج قرار گرفته است. در حال حاضر حدود 17.5 میلیون از بیت کوین SV استخراج شده است و این عدد حداکثر تا 21 میلیون واحد، قابل افزایش می باشد.

بیت کوین اس وی در حقیقت دنباله رو راهی است که به آن چشم انداز ساتوشی یا Satoshi vision گفته می شود و پروتکل اصلی ساتوشی را در ارزهای رمزپایه دنبال می کند. اصلی ترین مشخصه بیت کوین SV ، سایز بلوک های 128 مگابیتی است که در مقایسه با سایز بلوک 32 مگابیتی بیت کوین کش، بسیار بزرگتر و مقیاس پذیر تر می باشد.

بیت کوین SV خود را یک ارز مستقل از بیت کوین کش می داند و بطور کلی خود را شاخه از بیت کوین اصلی می داند تا شاخه از بیت کوین کش. طبق زمانبندی که CoinGeek، از بزرگترین حامیان بیت کوین اس وی، انجام داده است، از این هفته بیت کوین اس وی به عنوان یک ارز مستقل معرفی خواهد شد و بطور کلی شبکه اش از بیت کوین کش جدا خواهد شد.

بیت کوین SV
بیت کوین SV

خرید و فروش بیت کوین SV

در میان صرافی های بزرگ، صرافی بایننس امکان خرید و فروش بیت کوین SV را با عنوان BCHVS فراهم آورده است. صرافی بیترکس نیز این کوین را با عنوان BSV پشتیبانی می کند. صرافی های اوکی اکس، کوین اکس، کراکن و بیت فنیکس از جمله دیگر صرافی هایی هستند که امکان خرید فروش این کوین را با عنوان BCHSV یا BSV فراهم آورده اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا