تحصیل در استرالیا

امروزه افراد زیادی به دنبال تحصیل در استرالیا و کشور هایی مانند: کانادا, ایتالیا, روسیه, آلمان و … هستند. استرالیا یکی از کشورهای نیمکره جنوبی است که در بین افراد به داشتن تعداد زیادی کانگورو و شرایط آب و هوایی مطلوب معروف است. استرالیا به عنوان ششمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود چرا که مساحتی معادل 7.69 میلیون کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. این کشور که در نیمکره جنوبی واقع شده است٬ به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب٬ غنی بودن از نظر فرهنگی و تاریخی٬ بالا بودن سطح کیفیت زندگی و خدمات آموزشی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان جهت مهاجرت نظر گرفته می‌شود٬ خصوصا برای کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند.

برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در استرالیا در این مقاله همراه ما باشید.

درباره استرالیا

تحصیل در استرالیا

در میان کشورهای مختلف خارجی که برای مهاجرت وجود دارند٬ استرالیا به عنوان یکی از کشورهایی در نظر گرفته می‌شود که به راحتی با مهاجران خارجی کنار می‌آید. جالب است بدانید که بر اساس مطالعات انجام شده٬ نیمی از نوزدانی که در استرالیا متولد می‌شوند٬ حداقل یکی از والدینش مهاجر است! بنابراین جای تعجب نیست که چرا در این کشور چیزی حدود ۲۶۰ زبان مختلف وجود دارد.

چرا تحصیل در استرالیا‌؟

همانطور که گفته شده استرالیا به دلیل داشتن کیفیت آموزشی بالا٬ به عنوان یکی از معتبرترین کشورهای جهان جهت ادامه تحصیل در مقاطع عالی در نظر گرفته می‌شود. چرا که همیشه در تلاش است تا بهترین شرایط را برای ادامه تحصیل و زندگی دانشجویان بین المللی فراهم کند. به همین دلیل است که بالاترین درصد جمعیتی این کشور را دانشجویان و افراد تحصیل کرده تشکیل داده‌اند.

در حال حاضر استرالیا دارای ۳۷ دانشگاه دولتی و ۲ دانشگاه خصوصی و تعداد زیادی موسسه آموزشی عالی است.

در رتبه بندی که در سال ۲۰۱۹ توسط QS انجام شد٬ ۲۵ مورد از موسسه های آموزشی استرالیا در بین ۵۰۰ موسسه برتر قرار گرفتند که ۷ مورد از آنها جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر بودند.

دانشگاه های برتر استرالیا کدامند؟

همانطور که گفته شد بر اساس رتبه بندی انجام شده در حال حاضر بهترین رتبه های جهانی مربوط می‌شود به:

  • دانشگاه ملی استرالیا: رتبه ۲۴ جهانی
  • دانشگاه ملبورن‌‌: رتبه ۳۹ جهانی
  • دانشگاه سیدنی: رتبه ۴۲ جهانی

ویزای دانشجویی استرالیا

برای تحصیل در استرالیا باید ویزای دانشجویی با حداکثر مدت اعتبار ۵ ساله داشته باشید. برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا شرایط خاصی وجود دارد که در مقاله مربوطه در اختیارتان قرار داده شده است. فراموش نکنید یکی از شروط اصلی برای موافتت با درخواست ویزای شما٬ داشتن بیمه درمانی معتبر در طول مدت زمان اقامتتان در استرالیا است.

 

تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا به عوامل مختلفی مانند نوع دانشگاه٬ شهر٬ سبک زندگی و … بستگی دارد. در صورتی که شما دانشجوی بین‌المللی در استرالیا باشید٬ باید تمام هزینه تحصیل در استرالیا را خودتان پرداخت کنید. در صورتی که اگر شهروند استرالیا باشید٬ نیازی به پرداخت تمام هزینه‌ها نیست چرا که پرداخت بخشی از هزینه‌ها به عهده خود دولت و دانشگاه خواهد بود.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی استرالیا در حال حاضر بین ۱۵ هزار الی ۳۳ هزار دلار استرالیا در سال متغیر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مسلما از کارشناسی بیشتر بوده و بین ۲۰ هزار الی ۳۷ هزار دلار متغیر است. در حالی که هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا٬ بین ۱۴ هزار الی ۳۷ هزار دلار متغیر است.

هزینه دیگری که دانشجویان بین‌المللی باید پرداخت نمایند٬ هزینه بیمه درمانی است که به محض ورودشان به کشور باید پرداخت نمایند. هزینه این بیمه بسته به نوع سازمانی که از آن خدمات دریافت می‌کنید٬ متغیر خواهد بود.

آیا دانشجو هنگام تحصیل در استرالیا اجازه کار دارد؟

خوشبختانه با توجه به اینکه هزینه‌هایی که دانشجوی بین‌المللی باید پرداخت کند زیاد است٬ اجازه کار به صورت نیمه وقت به دانشجویان داده شده است.

در صورتی که دانشجوی کارشناسی باشید٬ اجازه ۴۰ ساعت کار طول ترم تحصیلی خواهید داشت. اما در صورتی که دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکترا باشید٬ محدودیتی برای ساعت کار شما وجود ندارد. البته این مجوز کار تا زمانی اعتبار دارد که از پس تمام کارهایی که باید برای ادامه تحصیلتان انجام دهید٬ برآیید!

بهترین شهرهای استرالیا

سیدنی

سیدنی بزرگترین شهر استرالیا است که ۶۵ درصد از جمعیت استرالیا٬ ۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. در این شهر چندین موسسه آموزش عالی مانند دانشگاه سیدنی٬ دانشگاه نیو سات ولز و دانشگاه تکنولوژی سیدنی وجود دارد.

ملبورن

ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا است که جمعیتش چیزی حدود ۴.۹ میلیون نفر است. قدمت این شهر به سال ۱۸۳۵ بازمی‌گردد و به عنوان یکی از بهترین شهرهای تاریخی و فرهنگی استرالیا در نظر گرفته می‌شود. برخی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری ملبورن عبارت هستند از گالری ملی ویکتوریا و ساختمان نمایشگاه سلطنتی.

در این شهر ۷ موسسه آموزش عالی وجود دارد که برخی از آنها عبارت هستند از‌: دانشگاه ملبورن، دانشگاه RMIT، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه لا تروب، دانشگاه دیکین، دانشگاه موناش و دانشگاه صنعتی سینبورن.

بریزبن

 بریزبن پایتخت ایالت کوئینزلند با ۲.۵ میلیون نفر جمعیت است. اینشهر یکی از قدیمی ترین شهرهای استرالیا که بر روی میراث باستانی مردم بومی Turrbal و Jagera ساخته شده است.

این شهر به دلیل معماری منحصر به فردی که دارد به عنوان یکی از جاذبه های اصلی گردشگری استرالیا در نظر گرفته می‌شود خصوصا برای کسانی که به هنر علاقه زیادی دارند.

برخی از برترین موسسه‌های آموزشی این شهر عبارت است از: دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه QUT، دانشگاه گریفیت، و کالج جیمز کوک، آکادمی JMC، کالج پزشکی طبیعی استرالیا و موسسه موسیقی جاز.

آدلاید

آدلاید٬ پایتخت استرالیا با ۱.۳ میلیون نفر جمعیت است. ۷۵ درصد از جمعیت جنوبی این کشور در این شهر زندگی می‌کنند و به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد هر ساله میزبان برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها٬ رویدادهای فرهنگی و ورزشی است.

داشنگاه‌هایی که در این شهر وجود دارند برخی خصوصی و برخی دیگر دولتی هستند. برخی از این داشنگاه‌ها عبارت هستند از: دانشگاه آدلاید، دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه تورنس.

پرت

این شهر به عنوان چهارمین شهر بزرگ استرالیا و یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان در نظر گرفته‌ می‌شود. برخی از دانشگاه‌های مطرح در این شهر عبارت هستند از:  دانشگاه استرالیای غربی، دانشگاه کورتین و دانشگاه ادی کوان.

نظر شما در رابطه با تحصیل در استرالیا چیست؟ شما برای مهاجرت از طریق ویزای دانشجویی کدام کشور را انتخاب می کنید؟

 

بیشتر بخوانید:بهترین دانشگاه برای تحصیل رایگان 2019

شما میتوانید با بررسی این مطلب, همچنین شرایط و هزینه های انواع ویزا برای مهاجرت به استرالیا انتخابی درست داشته باشید. استرالیا یکی از مقصد های پر طرفدار برای مهاجرت های تحصیلی و دائمی است. به همین دلیل از سرتاسر جهان, متقاضی تحصیل در استرالیا هستند. در صورت ایجاد هرگونه سوال در ارتباط با این مطلب میتوانید با کارشناسان فناوران امید تماس بگیرید. همچنین در قسمت نظرات این مطلب همراه شما خواهیم بود.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا